Numark Beatkeeper
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Roov    posted on 06-12-2008 17:51

Ik zie dit bij meerder spelers van Numark staan, maar wat is het precies en wat kan je ermee?
Alvast bedankt!

Mod edit by Lead on 27-12-2021 19:34 (1%)

What do you think about Numark Beatkeeper ??

Vote :   

Renzis    posted on 06-12-2008 18:03
Dan geeft de speler weer wat het aantal beats per minuut is, dit moet je wel eerst zelf aangeven door op de beat te tappen. Als je daarna pitched kan je kiezen tussen een weergave van de bpm (die mee omhoog of naar beneden gaat) of het percentage dat je pitched.

Vind het zelf niet echt een toegevoegde waarde, omdat je het zelf en per nummer moet doen, als je net even mis tapt zit je scheef. Beter leer je gewoon op je gevoel en op percentage pitchen, dit helpt daar niet aan mee
Boyd    posted on 06-12-2008 18:09
Google vondt DIT.

Numark Beatkeeper™

Some Numark gear contains Beatkeeper™ technology, which provides clear visual cues to help DJs beat match two songs quickly.The Beatkeeper display consists of three columns of four LEDs. The left-column LEDs pulse on the beats of the song playing on the left deck. The right-column LEDs pulse on the beats of the song playing on the right deck. The center-column LEDs pulse when the beats on both decks match up. Each row corresponds to a different beat, with the "one" at the top. When the songs on both decks are beat matched, all of the LEDs blink together.Using these visual cues, DJs can take a visual look at how synchronized two songs are without needing to spend too much time cueing in headphones, elading to much faster beat matching. Beatkeeper technology is designed right into…
Roov    posted on 06-12-2008 18:24
Volgens Boyd betekend dat dus dat je ook een mixer met beatkeeper moet hebben?
Bedankt voor de uitleg!
Boyd    posted on 06-12-2008 19:44
Beatkeeper zit dus op een mixer, of een dubbele cd!

Zodat ie de signalen met elkaar kan vergelijken!
Roov    posted on 06-12-2008 19:47
Klopt, dan weet ik genoeg! Bedankt voor alle informatie! :d
Lead    posted on 07-12-2008 12:24
Hier nog een quote uit de Gearbase van de Numark DM-1835x, de eerste mixer met beatkeeper ingebouwd

Beatkeeper Features
feature Automatic BPM tracking of up to 8 input sources (4 simultaneously)
feature Accurate digital BPM displays
feature Visual live tracking of your mix progress, using Tempo Difference and Beat Offset Bar Graphs
feature All visual displays update on every beat
feature Sync Lock Button for accurate BPM tracking
feature Beat Assist for locking to the correct beat

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 07-12-2008 12:24 (1%)
Stefjuuh    posted on 07-12-2008 13:10
Beetje a la traktor dus.. Beat offset, de mens heeft oren hoor!
Roov    posted on 07-12-2008 13:19
Poster: Stefjuuh
Beetje a la traktor dus.. Beat offset, de mens heeft oren hoor!

Precies, overbodige functie waar je dus wel wat extra´s voor betaald...
Lead    posted on 07-12-2008 13:25
De beatkeeper is ooit als los 19'' apparaat geintroduceerd, de 2de generatie was de Numark BCM-135 Beatkeeper 2. Nadien werd deze technologie door Numark in hun mixers/cd spelers verwerkt.

Ik zag dat de Beatkeeper nog niet in de Gearbase stond ook, heb de laatste versie nu opgenomen :

Numark Beatkeeper 2 BCM-135 in de Gearbase
Let the BASS be louder
Roov    posted on 07-12-2008 13:30
Bedankt Lead! :d
Victor    posted on 08-12-2008 09:27
De Beatkeeper is wel wat meer dan een bpm-counter. De Beatkeeper detecteert inderdaad het aantal bpm. Daarvoor hoef je niet mee te tappen, dat doet hij in principe automatisch.

Maar Beatkeeper doet meer en onderscheidt zich dus van andere bpm-counters. Ten eerste kan hij tot 4 tellen en weet hij welke van die 4 beats de downbeat is. Met andere woorden: hij weet wanneer er moet worden ingemixt. Een enkele keer kan hij de downbeat niet zelf detecteren, in dat geval is een tikje op de BPM-knop voldoende om hem op het goede spoor te zetten.

Ten tweede kan Beatkeeper je helpen met het maken van loops (smart loop), door de loop precies op de beat te laten beginnen en eindigen. Er zijn meer spelers die dat kunnen, maar de Beatkeeper doet dat beter dan welk ander systeem van andere fabrikanten dan ook. Ook kan je de cd-speler naadloos in de beat vanaf cue laten herstarten.

En ten derde kan je dubbele spelers met Beatkeeper de muziek laten matchen, zodat de linker en rechterspeler klaar zijn om te mixen. Ook dat gaat lang niet slecht (niet te vergelijken met het drumklasje voor beginners dat de CMX-5000 er van maakte...).

Ik ben helemaal geen grote Numark fan (vooral niet vanwege de tegenvallende bouwkwaliteit en het gebrek aan ondersteuning van sommige producten) maar de Beatkeeper is een top ontwikkeling.
Roov    posted on 27-01-2009 15:53
Ik heb als het goed is een beatkeeper displaytje op mijn mixer (Reloop RMX 40 DSP, boven effecten) maar hoe zorg ik nou dat ik die beats daar te zijn krijg?
Lawrenz    posted on 27-01-2009 15:56
Poster: Roov
Ik heb als het goed is een beatkeeper displaytje op mijn mixer (Reloop RMX 40 DSP, boven effecten) maar hoe zorg ik nou dat ik die beats daar te zijn krijg?

Dat is geen beatkeaper, dat is de weergave van welke kanalen je gecuet hebt, en daarvan wordt het BPM weergegeven :P
Roov    posted on 27-01-2009 16:02
Ik bedoel die lichtjes daarboven, volgende de manual zijn dat beatcounter lichtjes. Wat kan ik daarmee dan?
User edit by Roov on 27-01-2009 @ 16:03:17 (28%)
Tizio    posted on 27-01-2009 16:32
Ik heb die beatkeeper (eigenlijk is het dus een counter) op een D2 director zitten. Als je de bpm goed hebt ingesteld (dmv tap of met een programmatje op de pc of zelfs door het ding zelf) lopen de lampjes gelijk als de tracks gelijk lopen zegmaar. Zo kun je je pitch veranderen zodat ze ook gelijk blijven lopen. Op de D2 houdt ie de beat niet, maar is alleen een indicatie wanneer de 2 tracks gelijk lopen..

Voor dat doel werkt het prima en als je het nog niet goed hoort enzo kun je er prima op af gaan!
User edit by Tizio on 27-01-2009 @ 16:32:44 (24%)
RiX    posted on 27-01-2009 16:40
Juist. Dit fenomeen zit ook in Traktor Scratch boven de 'wave-form', maar dan analoog weergegeven.

Ook heeft de DJX-700 boven de X-fader van die beatcounterleds...

User edit by RiX on 27-01-2009 @ 16:52:02 (36%)

This is an old Topic

No new postings for 5.736 days.
 Post CommentThat would be 191.2 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

76 Users online: 5 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 7.175
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.967.405