Sennheiser freeport 35 vocal (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

4Tastic    posted on 05-12-2008 01:27
Ik wil binnenkort een draadloze mircofoon aanschaffen voor mijn drive-in. Vooral om te presenteren/je DJ ding te doen. Ik vond deze in mijn budget passen:
http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/root/3521105

Heeft iemand ervaring met deze mic van Sennheiser? Kwaliteit? Rondzingen?

Ik weet dat het niet het topmodel van Sennheiser is. Een draadloze microfoon van een paar honderd euro vind ik (nog) niet nodig.

Alvast heel erg bedankt!

Sander
http://www.djsander.nl

What do you think about Sennheiser freeport 35 vocal ??

Vote :   

Victor    posted on 05-12-2008 09:41
Deze microfoon is prima voor alle omroepklusjes. Geluidskwaliteit is goed, het ding is zelfs nog redelijk degelijk en je kan kiezen uit 4 kanalen. Ik ben er blij mee en het kost bijna niks. Voor het geld echt een aanrader.

Dat het low budget is blijkt wel uit de uitvoering: geen displays voor signaalsterkte en batterijniveau maar enkele eenvoudige ledjes. Maar ja, wat wil je voor het geld.
Bartjens    posted on 05-12-2008 09:47
Poster: Victor
 geen displays voor signaalsterkte en batterijniveau maar enkele eenvoudige ledjes.

even tussendoor, licht de led op wanneer de batterij aan het eind is, of wanneer hij bijna aan het eind is ? Winking my eye
www.djbrowbeat.com
4Tastic    posted on 05-12-2008 16:31
Thanks Victor!

Poster: Victor
Dat het low budget is blijkt wel uit de uitvoering: geen displays voor signaalsterkte en batterijniveau maar enkele eenvoudige ledjes. Maar ja, wat wil je voor het geld.

Oke, dat vind ik niet zo erg. Hij geeft dus wel iets aan bij een low battery? Er zit een 9 volt blokje in?

Verder nog iemand ervaring met deze mic? Nog minpuntjes? pluspuntjes? of een mic die in deze prijsklasse er mee vergeleken kan worden?
jeroeni    posted on 05-12-2008 17:21
Poster: Bartjens

even tussendoor, licht de led op wanneer de batterij aan het eind is, of wanneer hij bijna aan het eind is ? Winking my eye

Als de led op de handheld constant brand is je batterij nog goed. als de rode led uitgaat tijdens gebruik dan is hij bijna op.

Er zit in ieder geval zo'n systeem in maar als ik het goed gegezd heb hierboven weet ik niet daarvoor moet je even op de site van sennheisser kijken want daar is vast wel een online handleiding.

Verder is het een redelijk degelijke microfoon. Verwacht geen wonderen maar daar is de prijs ook naar. Ik gebruik hem zelf altijd bij kleine feesten, personeelsfeesten, bedrijfsfeesten enzovoort.

Hij gebruikt 9 volts batterijen en gaat daar redelijk lang op mee.
4Tastic    posted on 05-12-2008 17:38
Poster: jeroeni

Als de led op de handheld constant brand is je batterij nog goed. als de rode led uitgaat tijdens gebruik dan is hij bijna op.

Er zit in ieder geval zo'n systeem in maar als ik het goed gegezd heb hierboven weet ik niet daarvoor moet je even op de site van sennheisser kijken want daar is vast wel een online handleiding.

Verder is het een redelijk degelijke microfoon. Verwacht geen wonderen maar daar is de prijs ook naar. Ik gebruik hem zelf altijd bij kleine feesten, personeelsfeesten, bedrijfsfeesten enzovoort.

Hij gebruikt 9 volts batterijen en gaat daar redelijk lang op mee.

Thanks! Zit er op, dan is het goed. Zal kijken of ik ergens een handleiding kan vinden op internet, had er nog niet aan gedacht :o

Jah ben ook van plan hem op keine feesten te gebruiken tot ong 150 man, meestal minder.
Is het een idee om een oplaadbaar 9 volts batterij te gebruiken of is dat af te raden?
Of is dit niet aan te raden? Ga anders wel erg veel 9 volt batterijen verbruiken. 
User edit by 4Tastic on 05-12-2008 @ 17:39:09 (1%)
tom-j    posted on 05-12-2008 18:04
hej man!
ik gebruik dit ding weleens en ben er erg tevreden over! prima geluids kwaliteit en zeer stevig ook!!
over die batterijen hoef je je geen zorgen te maken! ik doe al veel feesten met dezelfde batterij.
ok hij staat dan niet de hele tijd aan, maar toch!
als deze binnen je budget ligt: doen!!! je zult geen spijt krijgen!
greetz
4Tastic    posted on 05-12-2008 19:03
Poster: tom-j
hej man!
ik gebruik dit ding weleens en ben er erg tevreden over! prima geluids kwaliteit en zeer stevig ook!!
over die batterijen hoef je je geen zorgen te maken! ik doe al veel feesten met dezelfde batterij.
ok hij staat dan niet de hele tijd aan, maar toch!
als deze binnen je budget ligt: doen!!! je zult geen spijt krijgen!
greetz

Danku! Ik ben erg blij met de vele positieve ervaringen.
Koop ik straks tenminste een mic waar ik ff mee vooruit kan. Op school hebben we wel van die dure sennheisers maarja die zijn voor mij veel te duur.

Trouwens hij is volgende week in de aanbieding bij f**db**k. Voor de mensen die er ook over zitten te denken deze mic aan te schaffen Winking my eye
ArCee    posted on 05-12-2008 20:46
Voor microfoons kan ik je ook Shure aanbevelen. Goede microfoon, geen batterijen en perfecte sound voor betaalbare prijzen. Ik gebruik er al jaren 1. Zangmicrofoon eigenlijk, kostte 45 euro meen ik en bevalt nog steeds.
User edit by ArCee on 06-12-2008 @ 10:49:11 (1%)
4Tastic    posted on 06-12-2008 00:40
Poster: ArCee
Voor microfoons kan ik je ook Shure aanbevelen. Goede microffon, geen batterijen en perfecte sound voor betaalbare prijzen. Ik gebruik er al jaren 1. Zangmicrofoon eigenlijk, kostte 45 euro meen ik en bevalt nog steeds.

Welk type van Shure bedoel je? Dat Shure goed is dat staat als een paal boven water.

Bij ons op school hebben we denk ik wel een 10 tal Shure SM58's (mijn school is erg muzikaal en cultureel gericht). Ik heb op dit moment een Sennheiser e 815-S. Als de geluidskwaliteit overeenkomt met dit (goedkoopste) model van de Sennheiser evolution 800 serie ben ik al dik tevreden. 

Maar bij draadloze microfoons heb je natuurlijk wel een aantal extra factoren die de kwaliteit beinvloeden dan alleen draad. Toch vind ik het handig om een draadloze en een draad mic te hebben bij mijn drive-in. Dat hannese met al die kabels ben ik een beetje zat :p
bambamstudio    posted on 06-12-2008 08:33
De SM58 is er ook in draadloos, en dan heeft ie weldegelijk batterijen Winking my eye Maar denk dat deze boven je budget zit.

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
ArCee    posted on 06-12-2008 10:48
Ik gebruik zelf de PG 48 waar een heel mooi geluid in zit voor een hele acceptable prijs.

-=Dat hannese met al die kabels ben ik een beetje zat=-

Neem je een headset Cool
User edit by ArCee on 06-12-2008 @ 10:50:14 (90%)
4Tastic    posted on 06-12-2008 16:46
Poster: bambamstudio
De SM58 is er ook in draadloos, en dan heeft ie weldegelijk batterijen Winking my eye Maar denk dat deze boven je budget zit.

Oke wist ik niet. Die link is naar een dual ontvanger van 2 SM58's. Ik heb ook een enkele gevonden maar die is idd boven mijn budget.

Ik gebruik zelf de PG 48 waar een heel mooi geluid in zit voor een hele acceptable prijs.

-=Dat hannese met al die kabels ben ik een beetje zat=-

Neem je een headset Cool

Die PG48 is idd niet duur, ik denk dat ie wel een beetje in de buurt komt qua kwaliteit bij mijn Sennheiser.

Een headset zo ook een oplossinge kunnen zijn, maar ik draai meestal samen met een vriend dus dan moet je al 2 headsets hebben want headsetje wisselen tijdens een feest lijkt me niet echt een goed plan. :p Heb eigenlijk nog nooit een DJ met een headset gezien. Een handheld lijkt me handiger en beter staan. Dan heb je immers ook geen kabel meer. Winking my eye
Yorick    posted on 06-12-2008 18:41
Poster: bambamstudio

Dat is alleen de kop van de SM 58...
Je kan op shure handhelds verschillende koppen schroeven zoals de KSM 9 kop of een kop van beta 87..

Voor deze prijs klassen heb je een prima microfoon maar als je klussen er mee ga doen zal ik wel extra batterijen mee nemen. Beetje lullig als die uitvalt en je heb geen nieuwe batterijen.

een nadeel kan zijn als je met meer draadloze mic's werk dat je met de ferquenties in de knoop ga zitten.
User edit by Yorick on 06-12-2008 @ 18:43:38 (100%)
4Tastic    posted on 07-12-2008 13:36
aha dus ze houden je eigenlijk voor het lapje, wel slim want de sm58 staat wel goed bekend.

Ja is zeker lullig maar gelukkig heb ik dan de draadmic ook nog maar toch als je een draadloze hebt wil je die ook kunnen gebruiken.

Dat is idd wel zo, je kan maar 4 kanalen bij de freeport 35 vocal instellen. Gelukkig ben ik van plan nooit meer dan 2 draadloze mic's te gebruiken dus dat is geen probleem.
Bart_    posted on 07-12-2008 21:14
ik zocht/zoek ook een draadloos handheld setje.
En ik kwam uit op de keuze: Sennheiser Freeport Vocal, DB Technologies WM220 of de AKG WMS40.

Kwa prijs was de DB Technologies de goedkoopste, de Freeport de middelmaat, en de AKG de duurste.
Nadat ik op internet wat nagezocht had; had ik over de Freeport veel, *maar dan ook echt VEEL* goede reacties gevonden. Over de DB ook een hoop, maar een stuk minder dan de Freeport, en een stuk meer slechte reacties (ruis, storing, etc.)
Over de AKG heb ik niet zoveel gelezen, dat heb ik ook bewust gedaan, omdat deze niet zo goed leverbaar is.
Zelf heb ik ook naar de SM-58 draadgebonden gekeken, maar voor mijn doeleinden, hoeft er niet zo'n topgeluid uit te komen en is een draadloos setje makkelijker.  Uit mijn conclusies die ik getrokken had, leek me de Freeport het beste geschikt voor m'n doeleinden; hij past goed in m'n buget, kwaliteit is goed, is makkelijk bij m'n DJ-case in te bouwen en er is de mogelijkheid om 4 setjes te gebruiken want misschien dat ik volgend jaar nog zo'n setje erbij koop. (welke gek gaat nu zo'n setje gebruiken voor een grote voostelling waar meer dan 4 mics nodig zijn?! Voor de rest heb je nergens meer 4 mics nodig, zelf zou ik er maximaal 2 of 3 gebruiken.)

Zodoende ga ik dus deze avond, of morgenmiddag de Sennheiser Freeport Vocal E35 bestellen, zodat ik het deze zaterdag nog kan gebruiken Winking my eye

ik hoop dat je wat aan m'n post hebt, veel succes!
User edit by Bart_ on 07-12-2008 @ 21:16:31 (21%)
4Tastic    posted on 08-12-2008 00:37
Om te beginnen: Heel erg bedankt Bart! Cool

Ik heb niet zo veel resource gedaan als jij. Maar aan de reacties hier en ook bij een jongen van de techniek bij mij op school, zijn vader gebruikt 2 freeports op zijn basisschool (is daar directeur), eigenlijk iedereen die je er over hoor is mega positief.

Bij mij is het inderdaad ook niet nodig dat er een top geluid uit moet komen, de rest van mij set haalt de geluidskwalitiet van sennheiser mic's niet. Toch vind ik een draadloze microfoon best wel een gevoelig onderdeed van je set. Hij moet het gwn goed doen zonder kraken, ruis, rondzingen of dat je helemaal niet verstaanbaar bent.

is makkelijk bij m'n DJ-case in te bouwen en er is de mogelijkheid om 4 setjes te gebruiken want misschien dat ik volgend jaar nog zo'n setje erbij koop.

Ben wel benieuwd hoe je die in gaat bouwen in je case? Ben ook van plan om um in een caseje te doen. zo dat er eventueel een 2e bij past. Er was iets van een inbouwsetje verkrijgbaar. Kan niet zo goed vinden hoe dat er uitziet en werkt. Of heb jij een ander plan?

Ik heb ook besloten hem deze week te halen en wel bij die winkel met veel gitaren waar ze deze week uitverkoop hebben. Winking my eye Gaat daar deze week over de toonbank voor 129 euro. Ik zeg koopje :d
DJKIWI    posted on 08-12-2008 20:36
Ben wel benieuwd hoe je die in gaat bouwen in je case? Ben ook van plan om um in een caseje te doen. zo dat er eventueel een 2e bij past. Er was iets van een inbouwsetje verkrijgbaar. Kan niet zo goed vinden hoe dat er uitziet en werkt. Of heb jij een ander plan?

De freeports zijn leuke microfoons en best aan te raden.
Als je ze wil inbouwen in een case: Neem een 1 he inbouwunit voor niet- 19" apparatuur. Boor 4 gaatjes, en bevestig de ontvanger. (aan de onderzijde van de ontvanger bevinden zich 4 schroefbevestigingen).
Je kan 2 ontvangers inbouwen naast elkaar.
4Tastic    posted on 08-12-2008 21:13
Poster: DJKIWI
De freeports zijn leuke microfoons en best aan te raden.
Als je ze wil inbouwen in een case: Neem een 1 he inbouwunit voor niet- 19" apparatuur. Boor 4 gaatjes, en bevestig de ontvanger. (aan de onderzijde van de ontvanger bevinden zich 4 schroefbevestigingen).
Je kan 2 ontvangers inbouwen naast elkaar.

Oke, dankje. Wordt dan een 2he case waar ik onder de ontvanger(s) nog een 19inch plaatje maak met de stroom aansluiting(powercon) en xlr's.
Bart_    posted on 09-12-2008 12:43
ikzelf ga hem dan in m'n kist van mijn cd spelers en mixer (combicase, zelfbouw) zetten.
Zodoende zit ik nooit te klungelen met kabels Thumbs Up

maaar... mijn vriend heeft een zo goed als nieuwe Audio Technica ATW-1452 te koop..
ding kost nieuw iets van een 209 euro en hij verkoopt 'm voor 100. (is zo goed als nieuw, want hij heeft een EW100 setje.)
dus daar ga ik vanavond eerst naar kijken, en als ie bevalt koop ik die gewoon!

mvg
WalterRavensberg    posted on 10-12-2008 08:43
voor drive-in doeleinde prima apparaat, heb er zelf namelijk 1 gehad en werkt prima. Rondzingen heeft trouwens ook met je sperakers te maken. met DAP's heb je sneller feedback dan met een echt high end setje..
4Tastic    posted on 10-12-2008 22:28
Poster: Bart_
ikzelf ga hem dan in m'n kist van mijn cd spelers en mixer (combicase, zelfbouw) zetten.

zo goed als nieuwe Audio Technica ATW-1452 te koop..

Slim plan, past bij mij niet en wil hem eigelijk los hebben zodat als hij niet gebruikt word, niet mee geleept hoeft te worden.

Is het nog wat geworden met die Audio Technica ATW-1452?
4Tastic    posted on 10-12-2008 22:32
Poster: WalterRavensberg
voor drive-in doeleinde prima apparaat, heb er zelf namelijk 1 gehad en werkt prima. Rondzingen heeft trouwens ook met je sperakers te maken. met DAP's heb je sneller feedback dan met een echt high end setje..

Dankje voor alweer een positieve reactie, ik was al om wilden hem vandaag halen maar ging ff niet lukken. Moet deze week nog wel ergens een gaatje hebben om naar utrecht te gaan.

Heb gelukkig geen DAP speakers Winking my eye maar daar heeft het inderdaad ook mee te maken.
DJKIWI    posted on 11-12-2008 01:17
Poster: 4Tastic

Oke, dankje. Wordt dan een 2he case waar ik onder de ontvanger(s) nog een 19inch plaatje maak met de stroom aansluiting(powercon) en xlr's.
  Je kunt het 19" plaatje met je aansluitingen ook an de achterzijde van je flightcase plaatsen, zo heb je in een 2 he flightcase extra plaats voor bijvoorbeeld een 19" effect. Ikzelf gebruik de flightcases van pro-dj-user, deze hebben aan zowel de voorzijde als aan de achterzijde een bevestigingsrail. Voorbeeld: Case 4 he, met hierin van boven naar beneden, Sony minidisc (2 he), Aleses microverb 3 (1 he), sennheiser freeport 2st naast elkaar (1 he). Achterzijde: 1he 19" plaatje met aansluitingen in- out effect, 2* mic out, 1* powercon.
4Tastic    posted on 14-12-2008 21:10
bedankt voor de tip djkiwi Winking my eye
Is inderdaad wel een goed plan om een effectenbakje dr bij in een caseje te bouwen.
Ik wil wel graag de aansluitingen aan de voorkant houden. Me drive-in moet binnen het uur helemaal opgebouwd zijn. En heb de rest (versterkercases enz) ook allemaal aan de voorkant zitten zodat je het makkelijk in kan pluggen.

Vind die flightcases van pro-dj-user ook wel nice. Heb er zelf ook een paar van pro-dj-user. Helaas ook nog 2 van DAP, vroeger een keer gekocht. Zonde van het geld. Ga binnenkort maar is proberen of ik die kan verkopen. 

Nou, ik heb de freeport vocal donderdag gehaald. Gister al meteen getest tijdens een feestje in Bussum. De mic en vooral de ontvanger voelen nog degelijker aan dan ik had verwacht. Voor de rest helemaal tevreden. Iedereen bedankt voor de hulp! I'm a happy dj :d
jeroeni    posted on 23-12-2008 22:08
Ik gebruik voor presenteer werk waarbij hij af en toe een minuutje aanstaat oplaadbare batterijen, moet hij lange tijd achter elkaar aan dan koop ik duracell batterijen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

88 Users online: 3 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 1.377
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.700.398