Cue knopje CDJ-800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sound-Division    posted on 03-12-2008 19:03
Hey, Ik ben nieuw op dit forum, ik weet niet eigenlijk of ik me hier voor moet stellen of zo.
maar ik heb een probleem met mijn Cdj pioneer-800
mijn cueknopje hangt vast, heb hem geprobeerd beetje los te halen, maar als ik er weer op druk zit ie er weer vast in, er zit maar een klein beetje beweging in..
Hiermee naar de winkel gaan waar ik ze gehaald heb? want heb nog garantie? of wat raden jullie aan
Groetjes Michel

What do you think about Cue knopje CDJ-800 ??

Vote :   

Bouncy    posted on 03-12-2008 19:04
Als je nog garantie heb zou ik niet gaan klooien aan zo'n duur ding, breng hem naar een Pioneer PRODJ Dealer of wacht op advies van Lead! (alhoewel hij hetzelfde zal zeggen denk ik)
Sound-Division    posted on 03-12-2008 19:12
oke, mooi zo.
moet ik hem naar een aparte dealer brengen dan, of kan dat naar de zaak waar ik hem gekocht heb?
Stefjuuh    posted on 03-12-2008 19:21
Als het goed is de zaak waar je hem gekocht hebt, en anders helpen ze je daar wel verder!
Sound-Division    posted on 03-12-2008 19:23
oke bedankt (Y)
mentheman88    posted on 04-12-2008 14:36
Ik heb hetzelfde, maar hij werkt wel gewoon. Garantie gaat een beetje moeilijk bij mij. Maar cue er nog gewoon op los zonder klick
brecht    posted on 04-12-2008 18:42
Contact 6 eens gebruiken, kan nooit geen kwaad. Gewoon altijd je materiaal goed afschermen van het stof gewoon. Probeer eens contact6 of is dit niet goed?
MuffHouse    posted on 04-12-2008 20:36
Toevallig heb ik laatst hetzelfde probleem gehad, volgens mij is het gewoon slijtage van je microswitch. Je kunt inderdaad naar de pro dealer gaan. Dan betaal je wel heel flink!! Ook al vindt men dit hier verstandig. Als iemand kan solderen en enigsinds verstand heeft van electronica kan deze deze micro switch vrij gemakkelijk vervangen. Bel 0900-pioneer bestel er een stuk of wat (kosten 16 eurocent per stuk) verzendkosten is wel aanzienlijk want wordt via dhl in een bepaalde verpakking voor electronische componenten verzonden. In totaal was ik 10 euro kwijt voor 4 microswitches (je weet maar nooit wanneer je ze nodig hebt).

Naar mijn weten kost het "laten" vervangen door pioneer je 60 euro per uur (arbeidsloon) en je bent je speler ook voor een onbekende maar vaak lange tijd kwijt, dit is mij zelf verteld door de pioneer pro dealer in Amsterdam vandaar dat ik heb gekozen voor de goedkope manier aangezien ik dus een vriend heb die bekend is met solderen en electronica.
User edit by MuffHouse on 04-12-2008 @ 20:37:20 (6%)
tairip    posted on 04-12-2008 20:41
Poster: brecht
Contact 6 eens gebruiken, kan nooit geen kwaad. Gewoon altijd je materiaal goed afschermen van het stof gewoon. Probeer eens contact6 of is dit niet goed?

Dit nooit doen! Doe dit maar bij je eigen apparatuur Winking my eye Als je ziet wat mensen er voor shit in spuiten!

Waarschijnlijk is of je miniatuurschakelaar kapot! Maar ik denk dat het plasticen hulsje waar je platice3n play en cue knop in hangt aan een kant lam is of afgebroken. Dat losse onderdeel kost dacht ik nog geen 2 tientjes en dan moet hij er even in!

Bij je dealer langs gaan dus! Winking my eye
Freddies    posted on 05-12-2008 00:48
Ik heb ook dit probleem.

Alleen bij mij werkt de CUE knop wel gewoon, voelt nu een beetje als een touch knopje aan.
Heb uiteindelijk besloten maar nieuw knoppen te bestellen, dit bleek het probleem helaas niet te verhelpen, wel lijkt de speler beter de reageren, maar nog steeds voelt de knop als een touch knop aan Winking my eye!.

Verder ga ik dan misschien nog wel een keer de switch proberen te vervangen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
MuffHouse    posted on 05-12-2008 08:15
Poster: Freddies
Ik heb ook dit probleem.

Alleen bij mij werkt de CUE knop wel gewoon, voelt nu een beetje als een touch knopje aan.
Heb uiteindelijk besloten maar nieuw knoppen te bestellen, dit bleek het probleem helaas niet te verhelpen, wel lijkt de speler beter de reageren, maar nog steeds voelt de knop als een touch knop aan Winking my eye!.

Verder ga ik dan misschien nog wel een keer de switch proberen te vervangen. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Check mijn vorige post in de dit topic
Bouncy    posted on 05-12-2008 08:33
Poster: MuffHouse
Toevallig heb ik laatst hetzelfde probleem gehad, volgens mij is het gewoon slijtage van je microswitch.

Poster: mentheman88
Ik heb hetzelfde, maar hij werkt wel gewoon. Garantie gaat een beetje moeilijk bij mij. Maar cue er nog gewoon op los zonder klick

Poster: Freddies
Ik heb ook dit probleem. 

Hmm, hameren we nou zo hard of zijn die knoppen nou zo slecht?
baath    posted on 05-12-2008 10:01
Poster: Bouncy

volgens mij gewoon een erg zwak punt van de 800's Winking my eye

heb het zelf al na een half jaar geen garantie...
dus laat het zo alles werkt voorlopig nog wel prima..  (mis alleen het klikje)
heb voor de zeker heid wel al nieuwe printplaatjes thuis liggen Winking my eye
Bartjens    posted on 05-12-2008 10:11
Ik heb laatst ook de switches laten vervangen, ook bij mij was de klik eruit. Kosten waren zo'n 50 euri !
www.djbrowbeat.com
MuffHouse    posted on 05-12-2008 12:51
Poster: Bouncy

Een combinatie van beiden :D
Lead    posted on 05-12-2008 17:26
Poster: baath
...dus laat het zo alles werkt voorlopig nog wel prima..  (mis alleen het klikje)
heb voor de zeker heid wel al nieuwe printplaatjes thuis liggen Winking my eye

Printplaatje is niet nodig. Een microswitch is voldoende. En beter nu vervangen dan later als het erger wordt. zonder klikje sla je automatisch ietsje harder op de knop omdat je er zeker van wilt zijn dat je hem raakt. Als je dat maar genoeg doet gaat het hele knoppen matje kapot. Als je nog langer blijft hameren sla je pas de print aan stukken..... :p

Gewoon mee terug naar de winkel en even naar laten kijken. Zelfs solderen = einde garantie natuurlijk.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 05-12-2008 17:27 (19%)
baath    posted on 05-12-2008 23:20
Poster: Lead

Printplaatje is niet nodig. Een microswitch is voldoende. En beter nu vervangen dan later als het erger wordt. zonder klikje sla je automatisch ietsje harder op de knop omdat je er zeker van wilt zijn dat je hem raakt. Als je dat maar genoeg doet gaat het hele knoppen matje kapot. Als je nog langer blijft hameren sla je pas de print aan stukken..... :p

Gewoon mee terug naar de winkel en even naar laten kijken. Zelfs solderen = einde garantie natuurlijk.

ja heb toen via via 2 compleet nieuwe printplaatjes gekregen..
waar alles dus compleet op zit Winking my eye

heb ze toen de tijd niet weggebracht omdat ik ze elke weekend nodig had..
maar residentie waar ik nu draai staan wel goede cdj's dus kan die van me zelf eigenlijk wel even weg brengen..
greup    posted on 06-12-2008 00:12
ag, haal hem voor de lol eens open. Het is heel simpel om z'n switch te vervangen als je een beetje kan solderen.
De kosten zijn dan maar z'n euro per stuk (ik weet niet wat de switches kosten als je ze particulier bij pioneer koopt.. maar kan niet meer dan 6 euro zijn)

Heb je een mk1 of mk2 Ik heb bij de 800mk2,1000mk3 en cdj 200 veel last van cue en play knoppen die zijn lam geslagen. Veel meer last dan bij de 800mk1, 1000mk2 en cdj 100. Het harde plastiq zonder rubber aan de onderkant zijn hoogswaarschijnlijk de oorzaken van dit probleem.

*edit*
Als je nog garantie hebt, mag ik dit advies officieel niet geven....
Als hoewel ik het zonde blijf vinden om een speler voor dit soort dingen terug te sturen Cool
Mod edit by greup on 06-12-2008 00:15 (31%)
baath    posted on 06-12-2008 11:14
Poster: greup
ag, haal hem voor de lol eens open. Het is heel simpel om z'n switch te vervangen als je een beetje kan solderen.
De kosten zijn dan maar z'n euro per stuk (ik weet niet wat de switches kosten als je ze particulier bij pioneer koopt.. maar kan niet meer dan 6 euro zijn)

Heb je een mk1 of mk2 Ik heb bij de 800mk2,1000mk3 en cdj 200 veel last van cue en play knoppen die zijn lam geslagen. Veel meer last dan bij de 800mk1, 1000mk2 en cdj 100. Het harde plastiq zonder rubber aan de onderkant zijn hoogswaarschijnlijk de oorzaken van dit probleem.

*edit*
Als je nog garantie hebt, mag ik dit advies officieel niet geven....
Als hoewel ik het zonde blijf vinden om een speler voor dit soort dingen terug te sturen Cool

zo moeilijk is het inderdaad niet heb ze bij de mk1's zelf toen der tijd vervangen...
aleen bij me eigen mk2's nog niet aangezien die allebei nog een poosje inde garantie zitten Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.953 days.
 Post CommentThat would be 198.4 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

127 Users online: 11 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 33.396
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.424.174