Limiter.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 03-12-2008 09:58
Dudes, ff vraagje. Aangezien ik wekelijks (bijna) een radioshow maak wil ik een limiter aanschaffen. Ik vraag mij alleen af, kun je een limiter tussen je mixer en opname pc zetten? Het gaat mij er met name om om alle bassen wat gelijk te trekken, maar kan ik zo via mijn lineout van de mixer naar de pc er een limiter tussen knallen of zal het iets anders moeten om effect te hebben?

What do you think about Limiter. ??

Vote :   

Sebasz    posted on 03-12-2008 11:09
Kun je niet beter softwarematige limiter gebruiken? Stukken makkelijker als je het toch alleen gebruikt voor je radio show.
En een extra tip: Mocht je Sam Broadcaster gebruiken. Weg ermee! Die vervormt heel makkelijk alles inderdaad :P
Ik gebruik zelf OtsDJ. Met ingebouwde limiter.
Duurt ff voordat je hem goed aan de praat krijgt (plugins zoeken voor shoutcast etc..) Maar dan heb je ook wat :P
Wellicht als je hem legaal aanschaft dat alles wat makkelijker is (ik had hem gedownload via warez site).

Succes Cool
Prozei    posted on 04-12-2008 09:37
Mischien is het verstandiger om een compressor voor een radioshow te gebruiken. Deze heeft als voordelen dat je minder kwaliteits verlies hebt. Een compressor is in feite een automatische volume regeling. Alle professionele radio stations maken gebruik van dynamische compressie om het volume te maximaliseren en toch onder een bepaald niveau te houden.zo blijven alle shows op de radiozender op het zelfde niveau zitten.
Mod edit by Prozei on 04-12-2008 09:50 (22%)
ArCee    posted on 05-12-2008 20:42
Ik zoek ook een compressor/limiter, sorry dak daar wat onduidelijk in was. Blijft de vraag, kan die rechtstreeks tussen opname pc en mixer geplaatst worden?

Via Audasity kun je ook wel compresseren? Is het niet helemaal denk ik? Anders moet je weer van die plug-ins zoeken, weinig zin in Cool
User edit by ArCee on 05-12-2008 @ 20:43:44 (86%)

This is an old Topic

No new postings for 5.300 days.
 Post CommentThat would be 176.7 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

76 Users online:  (76 Unknown)
Pages generated today : 10.695
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.103.304