NUO5 usb functie (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 02-12-2008 18:01
Heb mijn "van  DJM400 nar NUO5" topic veranderd zodat ik geen ander topic moest openen Winking my eye

Nu heb ik de NUO5 gekocht. En ik heb de mixer al eens met usb aangesloten op mijn pc. En heb ergens gelezen dat je traktor ofzo kan aansluiten?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan je dus met je nuo5 traktor aansturen met een usb kabel? Of moet je dt dan met die midi doen (waar ik niet veel van snap Winking my eye)

Iemand wat uitleg?
User edit by JasperVC on 06-12-2008 @ 18:42:01 (100%)

What do you think about NUO5 usb functie ??

Vote :   

Hardshort    posted on 02-12-2008 18:08
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, Kwa uiterlijk vind ik de DJM400 mooier maar eigelijk weer te weinig kanalen. De korg heb ik nog nooit gezien maar ben wel benieuwd wat hij kan en hoe die kwa kwaliteit is met de faders etc.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Twello    posted on 02-12-2008 18:09
Zou ik niet doen... hoewel de korg meer mogenlijkheden heeft is de kwaliteit lager en hij is moeilijker 2e hands te verkpopen. Een DJM daarintegen verkoop je zo als je wilt upgraden!
JasperVC    posted on 02-12-2008 18:10
Poster: Twello
Zou ik niet doen... hoewel de korg meer mogenlijkheden heeft is de kwaliteit lager en hij is moeilijker 2e hands te verkpopen. Een DJM daarintegen verkoop je zo als je wilt upgraden!

Ik wil upgraden :p EN ik ruil hem... Dus zou ik dan voor een djm800 moeten gaan? Kan ik niet echt betalen :p
Twello    posted on 02-12-2008 18:15
ja maar ik bedoel als je wilt upgraden na dat je de korg hebtCool dus van de korg naar iets nieuws.... Deze korg vind ik niet echt een upgradeSmile having fun
JasperVC    posted on 02-12-2008 18:17
ja maar ik bedoel als je wilt upgraden na dat je de korg hebtCool dus van de korg naar iets nieuws.... Deze korg vind ik niet echt een upgradeSmile having fun

Wat stel je dan voor?
bambamstudio    posted on 02-12-2008 18:17
die korg kinkt echt slecht, de koptelefoon uitgeng ruist als een gek ( en das nog maar 1 van de 20 minpunten )
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Stefjuuh    posted on 02-12-2008 18:21
Check aboutDJ voor review. Kort door de bocht (want heb hier al eerder naar gekeken) heb je wel minder kwaliteit!
JasperVC    posted on 02-12-2008 18:27
Poster: bambamstudio
die korg kinkt echt slecht, de koptelefoon uitgeng ruist als een gek ( en das nog maar 1 van de 20 minpunten )

En de andere 19? :p
Twello    posted on 02-12-2008 18:38
Poster: JasperVC

Wat stel je dan voor?

Wachten & Sparen en na een tijdje over gaan op een Xone, djm700/800, ecler
JasperVC    posted on 02-12-2008 18:41

En als ik nu een degelijke mixer koop met send/return en dan een KORG kp03?
justjustin    posted on 02-12-2008 18:49

\
zonde ik zat er zeker aan te twijfelen namelijk...Winking my eye..
Twello    posted on 02-12-2008 18:50

En als ik nu een degelijke mixer koop met send/return en dan een KORG kp03?

Kan ook... als jij een effectenman bent heb jij misschien wel voorkeur op bijv een Nuo 4.0 en een KP3... samen ongeveer 1000 euro, voor dat geld heb ik liever een andere mixer zoals een DJM/Xone/Ecler

Toch vind ik interne effecten op een mixer wel fijner werken dan externe effecten.
bambamstudio    posted on 02-12-2008 18:53

En de andere 19? :p

ik vond de faders brak
Ik vond de output signaal van de rec uitgang erg zacht
Kaosspad is niet net als de grote broer
5 draaitknoppen zaten los

ach wil hem niet helemaal afkraken Winking my eye
Maar voor het merk als Korg is dit niet hun best ontworpen product
bambamstudio    posted on 02-12-2008 18:54

het is ook weer overdreven om meteen 600 euro meer uit te gaan geven.....
JasperVC    posted on 02-12-2008 19:09

het is ook weer overdreven om meteen 600 euro meer uit te gaan geven.....

Feit, liefst in zelfde prijsklasse denken...
ccc    posted on 02-12-2008 19:19
Misschien wil je hem ruilen tegen een Synq Audio SMX-1.
Hij staat helaas al sinds mei 2006 in de orginele doos netjes verpakt.
JasperVC    posted on 02-12-2008 19:29
Poster: ccc
Misschien wil je hem ruilen tegen een Synq Audio SMX-1.
Hij staat helaas al sinds mei 2006 in de orginele doos netjes verpakt.

sorry Winking my eye Die synq vind ik niet echt iets...
JasperVC    posted on 02-12-2008 19:37
Vestax PMC-280?? Ziet er leuk uit :p

EDIT: Heb de NUO5 eens bekeken en die ziet er echt perfect uit :p Heeft ingebouwde effecten + nog eens een send/return. En tweedehands valt deze nog mee ivm een DJM800...

Iemand ervaring met de NUO5?
User edit by JasperVC on 02-12-2008 @ 20:01:28 (100%)
ccc    posted on 02-12-2008 19:45
Sorry ik heb geen Vestax om te ruilen.
View    posted on 02-12-2008 19:54
Kan je de ander niet testen? Indien ja, test ze en kies zelf waar jij het liefste op werkt.
Reind    posted on 02-12-2008 20:04

ik vond de faders brak

In de DJM-400 zit een vergelijkbare fader alleen is deze wat "vetter" gemaakt fabrieksaf zodat deze iets meer weerstand geeft en daardoor iets solider aanvoelt. (doen fabrikanten aan de lopende band overigens)

Ik vond de output signaal van de rec uitgang erg zacht

Een DJM400 heeft helemaal geen aparte record uitgang die een constant en onafhankelijk signaal van de master uit stuurt. Dat het signaal wat zachter is mag geen probleem genoemd worden aangezien dat vrij simpel op te lossen is.

Kaosspad is niet net als de grote broer

Goh... niet zo heel vreemd. Een KP3 in een mixer verwachten die notabene nog goedkoper is ook dan de KP3 zou van de zotte zijn.

Maar voor het merk als Korg is dit niet hun best ontworpen product

Ook niet zo heel vreemd voor een bedrag als dit. Van een apparaat wat nog geen 400€ kost mag je nou niet echt wonderen verwachten. Alle waar naar zijn geld zeggen ze dan.

Wat betreft de ruil waar de topicstarter het over had, ik zou het lekker laten zoals het is. Het enige wat je er feitelijk mee op schiet zijn 2 kanalen extra. Wacht dan even tot er een Reloop IQ3 of 4 komt (want die komt er geheid), mits die hetzelfde in elkaar zitten als de IQ2 heb je dan EN een betere mixer op hardware vlak als ook de extra's van de 4 kanalen e.d.
vasch    posted on 02-12-2008 21:51
De nuo is wel een hele goede mixer. Zeker voor het bedrag waar je hem tegenwoordig voor ziet, nieuw en tweedehands. Volgens mij is er voor dat geld niks beters te krijgen.
Illusion    posted on 03-12-2008 00:45
Mijn droommixer voor thuis is de DJM 400.

Hier zit alles op wat je nodig hebt. Tenzij je 4 tt's aan wilt sluiten dat wordt lastig.

Je kan 2 cd spelers en 2 tt's. Dan moet je even switchen tussendoor. Maar dat is in een halve seconde gedaan, dus dat moet het probleem niet zijn. Waarom wil je hem weg doen? Het is een schitterende mixer, waarvan we echt spreken over kwaliteit. Of wil je perse een grotere mixer?:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
JasperVC    posted on 03-12-2008 14:20
Poster: Illusion

Hier zit alles op wat je nodig hebt. Tenzij je 4 tt's aan wilt sluiten dat wordt lastig.

Je kan 2 cd spelers en 2 tt's. Dan moet je even switchen tussendoor. Maar dat is in een halve seconde gedaan, dus dat moet het probleem niet zijn. Waarom wil je hem weg doen? Het is een schitterende mixer, waarvan we echt spreken over kwaliteit. Of wil je perse een grotere mixer?:p

Ik wil vooral effecten owel intern als extern... En inderdaad een grotere mixer (later misschien 3 cd-spelers). Gewoon een mixer met imens veel mogelijkheden. NUO5 lijkt mij dan ook zeer geschikt?
Jorrit    posted on 03-12-2008 14:23
Poster: Illusion

Ik heb thuis gewoon traploze master/cue mixing nodig... Dat heeft hij niet.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

73 Users online: 12 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 13.033
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.937.851