Applicatiesoftware > Time-Coded!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Convert    posted on 02-12-2008 12:54
Beste Leden,

Ik moet voor school een verslag maken over Applicatiesoftware en de docent vond het wel leuk dat ik het over Time-Coded Systemen wou hebben. Heb er zelf nauwelijks verstand van dus ik steek er zelf ook wat van op! Winking my eye

Ik heb 3 Systemen gekozen die ik wil gaan onderzoeken en zou graag wat informatie en/of ervaringen van jullie willen horen.

De 3 Systemen:
Serato Scrath Live
Traktor Scrath
Virtual DJ

Ik weet zelf ongeveer hoe het werkt(2 draaitafels in het "kasje" dan aan de andere kant van het "kasje"gaat ie in de pc en dan kan je via het programma erin laden?) Hopelijk zou ik hier een duidelijkere omschrijving van willen weten Happy, laughing

Heb ook wat vragen:
-Wanneer is het eigenlijk onstaan
-Welke de meest bekende is (volgens mij Serato)
-Kwaliteit
-Slijtage
enz.

Mensen die:
-Rane Serato Scratch Live
-Native Instruments Traktor Scratch
-Atomix Virtual Vinyl
-Reloop SPIN!
hebben.

Zouden die mij kunnen vertellen hoe groot de install-base is?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, zodat ik ook een conclusie kan trekken welke de beste prijs/prestatie verhouding heeft!
Alvast bedankt
User edit by Convert on 09-12-2008 @ 17:07:17 (24%)

What do you think about Applicatiesoftware > Time-Coded! ??

Vote :   

Bartjens    posted on 02-12-2008 12:56
kijk eens op about dj
www.djbrowbeat.com
brecht    posted on 02-12-2008 13:51
Ik ben de trotse eigenaar van Rané serato. Ontstaan ervan who cares. Serato is meer dan genoeg als je enkel 2 deck's wil bedienen. Dat was men enige vereiste... Traktor kan natuurlijk meerdere. Dat is natuurlijk wel groot voordeel voor traktor. Ik vind de kwaliteit wel goed van serato al is traktor een tikkeltje nauwkeuriger bij men weten. Ik heb toch voor serato gekozen vermits ik het had getest en er duidelijk 100% weg van was:p. Slijtage... ik draai er per week 3 keer mee. en af en toe eens buitenshuis en heb men platen nog altijd niet moeten vervangen... Dus slijtage is niet echt serieus. Al raad ik wel aan om timecode naalden te kopen want gewone naalden zoals Concorde Pro ofzo piepen redelijk als je geluid niet te luid zet. Het bekendste is allessinds serato maar natuurlijk komt traktor serieus op. Ik vind ze dus gelijkwaardig en je kan eindeloos discussieren welke de beste maar dit is voor iedereen persoon qua gebruiksgemak.

Hopelijk heb je wat aan men mening! Greetz
Convert    posted on 02-12-2008 14:40
Ik ben soweiso wat wijzer geworden want ik wist niet dat je met Serato 2 decks kon en met traktor meerdere Winking my eye Bedankt ga hier zeker wat mee doen Happy, laughing
Snoey    posted on 02-12-2008 14:48
Op het forum van trance addict staat een hele discussie forum online over de verschillende timecode systemen. En het is internationaal, ik denk dat je daar veel informatie kan vinden over welk systeem wat kan.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Stefjuuh    posted on 02-12-2008 14:58
Kijk ook op youtube, daar zie je veel filmpjes met toepassingen van tijdcode.. Je hoort kale signalen, ziet wat een traktor scratch cerified mixer doet (zag iets mooi met de xone 4D) en heb ook een keer gezien, dat ze gewoon videoclips (vanalles is dus mogelijk, niet alleen perse de echte clips) lieten afspelen, en de audio via tijdcode lieten lopen.
brecht    posted on 02-12-2008 16:38
@ Convert: Heb je vragen over serato... Vraag maar!
Mforge    posted on 02-12-2008 16:45
Waarom is het ontstaan ervan niet belangrijk? das juist belangrijk om in een verslag te melden.
Naar mijn idee is het uitgevonden door Stanton (final scratch) met een paar nederlandse gasten (bedrijfje) en de hulp van Richie Hawtin & John Aquaviva.
En Volgens mij Heeft Stanton ook nauw samengewerkt met Native Instruments voor Final scratch.
Hierna kwamen pas Traktor scratch & Serato en de rest.
Traktor is geen timecode systeem - Traktor scratch wel. En dat van die naalden das onzin, dat piepen wat je hoort is het timecode signaal wat je hoort, dit hoor je bij elke naald, net als dat bij een gewone plaat de naald ook het geluid oppikt.
brecht    posted on 02-12-2008 17:13
Ja, je mag toch wel eens een timecode plaat horen met een concorde pro naald... dat is niet normaal.
RiX    posted on 02-12-2008 17:14
@ TS: vragen over Traktor Scratch, just ask... heb er nu 2 gig's mee gedraaid en bevalt me prima!! Stukken minder zeulen met cd-koffers.

Dikke pluspunten tot nu toe?
- geen extra gezeul. TS, soundcard, laptop, HP en een backup-cd-tas mee en draaien maar...
- snel nummers zoeken met search (goed voor verzoekjes). Deze nummers kan je direct in een bepaalde playlist zetten, zodat je je verzoekjes onthoudt.
- snel mp3 waarderen (sterren)
- snel gesorteerd op artiest / album / remixer / rating / enz
- na een nummer geladen te hebben, ben je alsnog lekker met je TT's of cd-spelers bezig en dat ziet het publiek ook...
Abram    posted on 02-12-2008 17:34
Het eerste commerciële tijdcode systeem is ontwikkeld door Stanton. Het systeem heeft de naam Final Scratch (1.0) en werd door een oudere versie van Native-Instruments Traktor aangestuurd. Het systeem is door ontwikkeld tot Final Scratch 2.0 wat wederom door Traktor versie 2(&3?) werd aangestuurd. Het enige Final Scratch systeem wat nu nog te verkrijgen is is Final Scratch Open. Final Scratch Open gebruikt dezelfde hardware als FS 2.0 maar maakt niet meer exclusief gebruik van Traktor. Deze stap is gezet toen Native-Instruments Traktor Scratch begon te ontwikkelen en daarmee de samenwerking met Stanton tot een eind bracht. Final Scratch Open kan worden gebruikt in combinatie met een vrij grote verzameling applicaties. Voor meer informatie over TS: http://www.stantondj.com/v2/fs/index.asp

Tegenwoordig is Serato het meest gebruikte (professionele) product als het gaat om tijdcode en is Traktor Scratch het meest vernieuwende en uitgebreide product. Ook heeft Traktor Scratch het voordeel dat de hardware en software beide in beheer van Native-Instruments zijn.
Convert    posted on 04-12-2008 12:55
Oke ik ben al een stuk wijzer geworden, Ik zou nog graag willen weten hoe je het allemaal precies aansluit en hoe het werkt.
brecht    posted on 04-12-2008 13:34
Ok, de aansluitingen
De inputs: spreekt voorzich... Hier hang je de turntables of cd spelers. M.a.w. Een kabel van output van turntable naar input 1,2

Dan heb je de thrue en line. Deze verbind je met kanaalingang op mengpaneel. Je hebt per input 2 outputkanalen(thrue en line) . De line is om effectief met timecode te draaien dus ook met tijdcode platen. Wens je ook met gewone platen te draaien zonder je fiche uit te trekken die in input te trekken en rechtstreeks in mengpaneel te steken. Kan je een kabel verbinden met de thrue naar mengpaneel zo kan je ook nog een normale plaat draaien. Je hebt ook een usb verbinding. Dit is een kabel die gaat van je serato bakje naar je computer. Deze is nodig als je met serato draaid natuurlijk. Handig is een Adaptor. Deze kan je ook aan het bakje hangen...

Waarom zou je zeggen... Dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld moet verrandern van dj(bijvoorbeeld hij draaid ook met serato maar met andere pc) en je draaid ondertussen een gewone plaat (op thrue)dan blijft het seratobakje onder voeding. Zonder dit. Vallen alle signalen uit vermits je de usb kabel eruit trekt. Dus voor €10 heb je zo'n adaptor en is het al veel handiger!  Hierbij een foto van alle aansluitingen.

Heb je nog info nodig... laat het gerust weten!

MVG
Mforge    posted on 04-12-2008 13:42
ik zou eens gaan kijken op de sites van : Stanton - Native Instruments - Serato en er zijn nog een hele rits digitale vinyl systemen
Convert    posted on 09-12-2008 17:06
Mensen die:
-Rane Serato Scratch Live
-Atomix Virtual Vinyl
-Reloop SPIN!
hebben.

DaMob    posted on 09-12-2008 17:44
Serato Scratch vraagt hier bij mij 18,1mb
Wel op Mac OS X, maar zal normaal wel niet teveel verschillen met Windows
Convert    posted on 09-12-2008 18:31
Oke bedankt, Happy, laughing Nu nog de andere systemen :P

-Atomix Virtual Vinyl
-Reloop SPIN!
DJBernd    posted on 09-12-2008 19:23
Native Instruments Traktor Scratch:
iets van een 50 MB (windows)

Native Instruments Traktor Scratch Pro:
iets van een 100 - 300 MB (windows) dit komt omdat deze versie boorde vol interne effecten zit Happy, laughing
Convert    posted on 09-12-2008 19:35
Oke, weet je dat uit eigen ervaring of staat het wel op internet ? Kon het namelijk niet vinden.
DJBernd    posted on 09-12-2008 19:50
uit ervaring,
heb beide programmas + audio 8 dj (geluidskaart) & timecoded vinyl & cd Happy, laughing
dus heb wel ervaring met Traktor Happy, laughing
Convert    posted on 09-12-2008 19:56
Haha oke betrouwbaar dus :P

Thanx Winking my eye
Roos    posted on 09-12-2008 20:01
Poster: Convert
Oke bedankt, Happy, laughing Nu nog de andere systemen :P

-Atomix Virtual Vinyl
-Reloop SPIN!

Ik denk dat je op de site van de fabrikanten zelf heel veel info kunt halen! Beetje zoekwerk doen.
Misschien heb je hier ook nog iets aan.
Convert    posted on 09-12-2008 20:03
Ik heb op Reloop SPin gekeken vandaag kon niks vinden Winking my eye
Convert    posted on 22-12-2008 10:48
Bedankt voor jullie reacties, ik heb iets van een 7 gehaalt dus dat compenseert strax weer mooi met de toets Happy, laughing

Nogmaals bedanktCool

This is an old Topic

No new postings for 5.795 days.
 Post CommentThat would be 193.2 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

53 Users online: 7 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 13.586
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.979.764