Vertraging mixer-versterker
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dust-E    posted on 30-11-2008 13:55
Hallo beste DJ's,

Sins kort heb ik mijn eerst dj gear Cool ( 2x Reloop RMP-2 & Reloop RMX-30 Blackfire)
na ontvangst heb ik hem geïnstalleerd en even snel een versterker gevonden en aan gesloten, maar nu met draaien hoor ik dat de muziek uit de speakers later komt dan uit mijn HP.
Het eerst wat ik gedaan heb is de speakerkabels ingekort naar 1.5m tot mijn betreuring heb ik het nog.
Zou het kunnen dat het aan de versterker ligt (is maar een goedkoop ding)?

Gr
Mod edit by Lead on 30-11-2008 14:10 (2%)

What do you think about Vertraging mixer-versterker ??

Vote :   

Hardshort    posted on 30-11-2008 14:03
Zou indd aan je versterker kunnen liggen. Kabels inkorten heeft overigens geen enkele zin Cool

Heb je al geprobeerd je set op een andere versterker aan te sluiten ?
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Lead    posted on 30-11-2008 14:10
Staat er geen processing aan op de versterker ? Dit zou de latency kunnen veroorzaken.

Wat voor versterker gebruik je ?

Kabels inkorten geeft geen oplossing, in grote zalen/installaites gaat signaal vele meters door een kabel heen en komt toch netjes op tijd aan de andere kant eruit.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 30-11-2008 14:10 (13%)
Stefjuuh    posted on 30-11-2008 14:57
Geluid gaat met ±300 m/s (CMIIW) en als je speakers een paar meter van je af staan, dan loopt je HP inderdaad voor! Dit gebeurt echt sneller dan je denkt!
Hardshort    posted on 30-11-2008 15:09
Klopt inderdaad maar op een paar meter... Stel dat je speakers 10 meter bij je vandaan staan maakt dat 33 miliseconden dat is dus echt minimaal en bijna niet hoorbaar. Bovendien denk ik ook niet dat hij zijn speakers zover heeft staan.

Het maakt wel verschil maar het is zo minimaal dat het geen probleem zou moeten opleveren. Ik denk dus dat het probleem zowiso in zn versterker zit.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Dust-E    posted on 30-11-2008 15:27
Hey bedankt voor jullie snelle reactie
ik had in eerst instansie kabels van 2x 10m maar die heb ik dus ingekort.
heb wat jullie zeiden een andere versterker gevonden en dat was ook het probleem

ff nog terug komen over de kabels: wat ik weet is hoe dikker de kabel hoe minder de weerstand is dus kun je ook een langere afstand halen

dank jullie wel Cool
Stefjuuh    posted on 30-11-2008 16:39
Poster: Hardshort
Klopt inderdaad maar op een paar meter... Stel dat je speakers 10 meter bij je vandaan staan maakt dat 33 miliseconden dat is dus echt minimaal en bijna niet hoorbaar. Bovendien denk ik ook niet dat hij zijn speakers zover heeft staan.

Het maakt wel verschil maar het is zo minimaal dat het geen probleem zou moeten opleveren. Ik denk dus dat het probleem zowiso in zn versterker zit.
 Ik stond vorige week in een privekroeg, waar je echt een enorme vertraging heb. Dit is ±15 meter afstand, maar als ik mn HP opzette, moest ik echt even "wennen".. Daarna de speaker die achter me hing maar ff aan gezet (iemand had um uitgezet begin vd. avond..)

This is an old Topic

No new postings for 5.914 days.
 Post CommentThat would be 197.1 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

73 Users online: 10 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 2.715
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.574.868