Als je enkel tussen deze 2 wil kiezen zou ik ook voor de hercules gaan. De jogpads bij de behringer zijn heel slecht gemaakt. Ze liggen veel te laag waardoor je heel snel per ongeluk je volume faders zal aanraken, wat zeker niet leuk is. Ook liggen de knoppen veel te dicht opeen. Gegarandeerd dat je vroeg of laat op een kritiek moment een verkeerde knop indrukt.
Als je het misschien wat ruimer wil maken: Minpunt aan de hercules: niet alle toetsen zijn verlicht. Lijkt op het eerste zicht niet erg, maar in een donkere ruimte kan je dus niets doen, of het moet op de tast. Wat je natuurlijk ook hebt met de RMX is dat je toch eigenlijk met iets zit wat door velen wordt gezien als een stuk speelgoed. Ik heb het dingetje getest in de winkel en het is echt erg klein als je het zo in het echt ziet. Vooral de jogpads zijn echt miniem. Ik heb ook nog naar de RMX gekeken, vooral vanwege z'n goedkope prijs. Als je dus echt basis wil en enkel op je slaapkamer wil draaien is de RMX zeker iets voor jou. Ik garandeer je echter, je zou je vrienden niet durven vragen om eens te komen kijken naar je nieuwe mengpaneel. Ik zou het alvast niet durven. Ik zeg dit niet uit één of andere snob houding (ik had hem namelijk bijna zelf gekocht), maar het ding ziet er dus gewoon echt uit als speelgoed...
Ik heb me 2 maand geleden de 'M-audio Torq Xponent' gekocht. Die kost €200 meer dan de RMX (je hebt 'm aan €500. Ik kan je zeggen dat het echt dat verschil waard is. De Xponent is een stuk groter waardoor hij makkelijker te gebruiken is (je hebt meer ruimte) en waardoor hij er ook niet meer als een stuk speelgoed uitziet. De jogwheels zijn groter en liggen veel beter. De meegeleverde software (Torq) is super. Zoek eens wat op op internet, lees er wat meer over, ik garandeer je dat je na een paar uur het bestaan van de RMX volledig vergeten bent. Het prijsverschil is niet zó groot en ik garandeer je dat je veel meer plezier zal hebben aan de Xponent. Qua prijs-kwaliteit is dit naar mijn gevoel de beste prijs/kwaliteit digitale mixer op de markt.
Als je nog iets wil weten over digitale mixers, vraag maar gerust, ik heb zoveel gelezen en rondgekeken toen ik er zelf één zocht dat ik nu wel een redelijke kennis ervan heb opgedaan
Officiele link voor de Xponent:
http://www.m-audio.com/products/en_us/TorqXponent.html