Reloop spin!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Niels325    posted on 29-11-2008 15:19
Hallo!
Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die ervaring hebben met het 'nieuwe' Reloop spin?
Of die er gewoon veel over weten:d.
Kheb er al naar gezocht, maar hier op djr vind ik er niets over.
grts
Niels

What do you think about Reloop spin! ??

Vote :   

Roov    posted on 29-11-2008 15:45
Moet je even aan bambam vragen. Hij gebruiky dat ook in zijn studio!
bambamstudio    posted on 29-11-2008 16:08
BamBam meld zich:

Werkt erg okay alleen vindt ik het geluid niet zo super, kan aan mij liggen en in div. reviews komt dit helaas ook niet ter spraken. Ik vindt dat er iets teveel laag uit de Spin geluidskaart komt. Vaak moet ik het laag van de mixer iets terug zetten. Nogmaals, verder geen klachten.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 29-11-2008 @ 16:09:11 (8%)
Reind    posted on 29-11-2008 17:11
Reloop spin is niets anders dan Mixvibes 6.

Wat betreft de geluidskaart, gewoon een 4in/4uit geluidskaart van een redelijke kwaliteit. Het is geen studio kaart maar hij voldoet meer dan prima voor DVS doeleinden. Wat betreft het teveel aan laag, 99,9% zeker dat dat een instelling is in de software en niet de geluidskaart.

Oftewel als Mixvibes bevalt zal Reloop Spin! ook bevallen. Review van spin staat hier.
User edit by Reind on 29-11-2008 @ 17:11:59 (12%)
bartezzz    posted on 30-11-2008 13:46
misschien eens kijken naar m-audio torq, kost ongeveer 250 euro en werkt echt super.
heel betrouwbaar en heb er ook echt al een paar keer mee in clubs gedraait en gaat perfect mee met traktor en zo.
Niels325    posted on 30-11-2008 22:35
Poster: bartezzz
misschien eens kijken naar m-audio torq, kost ongeveer 250 euro en werkt echt super.
heel betrouwbaar en heb er ook echt al een paar keer mee in clubs gedraait en gaat perfect mee met traktor en zo.

Heb net eens in google gezocht ernaar en er is bijna niets over te vinden, dan koop ik liever iets wat iets bekender is (voor als er iets aan scheeltHappy, laughing).
Ik ben zo goed als overtuigd om het reloop pakket te kopen...
Of zijn er dingen die je écht moet weten voor je dit koopt, negatief dan vooralWinking my eye?
Niels325    posted on 03-12-2008 16:40
kickje, zijn hier nog mensen met enige ervaring hiermee?Happy, laughing
Boyd    posted on 03-12-2008 18:40
Poster: bartezzz

Kan je dus echt beter laten liggen, mixvibes & reloop spin werkt super!

Ik heb hier mixvibes 7 en een u46mk2, en over het geluid niet te klagen!

Alleen is timecode niks voor mij, dus komen er cdj's!
bambamstudio    posted on 03-12-2008 18:46
zoals al gezegt, van spin krijg je geen spijt, ga anders een winkel zoeken waar spin staat om te testen.
bartezzz    posted on 03-12-2008 18:48
Poster: BoydGrift

Kan je dus echt beter laten liggen, mixvibes & reloop spin werkt super!

Ik heb hier mixvibes 7 en een u46mk2, en over het geluid niet te klagen!

Alleen is timecode niks voor mij, dus komen er cdj's!

argumenten?

ik heb zelf met traktor, torq, en mixvibes gedraait en naja traktor regeert gewoon hard maar is ook veel duurder, en daarna vond ik torq echt beter dan mixvibes, we hebben ze naast elkaar getest en ik ben niet voor niks voor torq gegaan.
misschien wat minder bekent maar echt heel betrouwbaar

ps. spin is net uit dus er zitten mogelijk nog wat foutjes in en zo, torq is al diverse keren geupdate en zo en is na die update´s echt veeel beter geworden.

mocht je een keer in de buurt van haarlem/amsterdam zijn kan je t komen proberen en dan kan ik ook traktor er bij pakken zodat je wat vergelijkings materiaal hebt.
bambamstudio    posted on 03-12-2008 19:19
spin = mixvibes, dus daar zitten echt geen foutjes meer in
Reind    posted on 04-12-2008 13:52
Poster: bambamstudio
spin = mixvibes, dus daar zitten echt geen foutjes meer in

Dat is nou ook weer niet waar, sterker nog de software zit nog vol met schoonheids foutjes welke de basis werking van het programma niet in de weg staan maar toch wel voor enige vorm van verbetering vatbaar zijn.

Als men op zoek is naar een leuk starters pakket wat vooral niet teveel mag kosten kun je leuk shoppen bij Reloop, M-Audio en Mixvibes. Als je wat serieuzer aan het werk wilt met tijdcode e.d. kom je al snel bij Serato en Traktor Pro uit... de enige 2 echte goede pakketten.

Hier overigens een review van Spin!
Niels325    posted on 04-12-2008 21:21
Dus als ik het goed begrijp is de kwaliteit van reloop en die van mixvibes gewoon hetzelfde?
Heb eens gekeken en in een winkel niet zo ver hiervandaan kan ik mixvibes kopen.
Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar als het qua kwaliteit toch hetzelfde zit, zou ik mss liever voor mixvibes gaan, want na een paar uur zal ik vast uitgekeken zijn op die reloop versie.
Vind het er jammer genoeg toch wat speelgoed uitzien met al dat wit:s

edit:
Is er iets dat reloop meer heeft dan mixvibes? qua kwaliteit/functies/...
User edit by Niels325 on 04-12-2008 @ 21:30:27 (18%)
Reind    posted on 05-12-2008 00:19
Poster: Niels325
zou ik mss liever voor mixvibes gaan, want na een paar uur zal ik vast uitgekeken zijn op die reloop versie.

Als dat het geval is bij de Reloop versie ben je het ook bij Mixvibes... de software is tenslotte identiek en Mixvibes 7 is ook niets meer of minder dan een opgewaardeerde versie van Mixvibes 6 met een paar verbeteringen op vooral het grafische vlak. Wat echter wel in het achterhoofd gehouden kan worden is dat wanneer Cross straks DVS functionaliteit krijgt deze alleen zal werken met de U46DJMKII welke mee geleverd word met het Mixvibes 7 pakket... oftewel een weetje wat misschien handig kan zijn voor de toekomst.
Niels325    posted on 05-12-2008 15:42
@Reind:
ik had het meer over het uitzicht, ik vind mixvibes er wat serieuzer uitzien, dan die witte interface van reloop.
Dus als ik het goed begrijp zou het verstandiger zijn om mixvibes aan te schaffen omdat je daar zelf je programma kunt kiezen?

Alvast bedankt voor jullie hulp tot nu toe!Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.010 days.
 Post CommentThat would be 200.3 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

54 Users online: 8 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 4.010
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.980.231