Numark CDX of CDJ1000 Mk2 of DLZ1200
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FLY    posted on 28-07-2005 12:43
Hallo DJ Resource!

Ik wil een DJ set gaan aanschaffen en ga kiezen uit deze 3 cd-decks.

VRAGEN:

1. Wat denken jullie dat de beste is van de 3?
2. Speelt de CDJ1000 Mk2 nou wel of niet MP3's af incl text song?
3. Is die DLZ1200 echt zo waardeloos als er door velen wordt gezegd online?
4. Hebben alle 3 decks de functie dat je de CD er uit kan halen en dat de muziek blijft doorspelen?

Ik hoor graag van jullie!!

FLY

What do you think about Numark CDX of CDJ1000 Mk2 of DLZ1200 ??

Vote :   

DJ_Aad    posted on 28-07-2005 13:00
1. Ik denk dat de CDJ-1000 MK2 de beste is
2. De CDJ-1000 MK2 speelt alleen cd's af
3. Heb 'm zelf een paar keer geprobeerd, maar nooit live gebruikt. Wat ik me heb laten vertellen is dat het nogal overkomt als een beta-product. Functies reageren langzaam en is niet zo eenvoudig in gebruik (zoals de CDJ-1000)
4. Deze functie heeft alleen de Denon DN-S5000.

Zelf heb ik ook lang getwijfeld tussen deze 3. Uiteindelijk heb ik dus gekozen voor de CDJ-1000MK2 en heb er echt geen spijt van: deze is koning! Hij heeft wat minder de vinyl-feeling (zoals een echte TT) dan de andere 2, maar het schijnt redelijk snel te wennen (zelf geen mening over, aangezien ik altijd al met cd's gedraaid heb). Dit is dan ook het enige minpuntje van deze speler. Het is veruit de meest robuuste speler, de meest overzichtelijke speler en de functies die erop zitten zij ook allemaal heeeel erg bruikbaar (vooral het wave-display, de 3 hotstarts (ook een hotstart vanuit een andere track mogelijk!!) en het (bijna) oneindig veel loop en cue-points opslaan).

Als je het geld hebt zou ik 'm kopen en je zult er zeker geen spijt van krijgen!
Jorrit    posted on 28-07-2005 13:14
vreemd dat Denon niet in je lijstje voorkomt, het zou niet mijn keuze zijn door de laat ik zeggen anti-intuitieve feeling van de speler. Maar er zijn mensen die daar anders over denken.

Ik jou lijst is de Pioneer ook mij favoriet. De Numark gaat wat mij betreft te ver in vinyl feeling, dat hoeft van mij niet zo nodig, al is het wel leuk. De technics heeft wat grote fouten (geen loop adjust, mt klopt niet, klein display etc.) en valt voor mij dus af.

De Pioneer is en blijft gewoon een betrouwbare speler, met genoeg functies om lekker mee te kunnen pielen en goed mee te kunnen mixen.
FLY    posted on 28-07-2005 13:50
Yo yo,

OK de Technics valt officeel al.

Overblijvers CDJ1000 mk2 en CDX.

Wat ik juist superhandig aan de CDX vind is dat je een CD kan branden met MP3's en onwijs veel tracks op 1 CD hebt.

Verdere vragen (ben nogal nieuw hiermee - niet lachen dus haha)

1. Kan je wel dit doen met de CDJ1000 Mk2:

MP3's (die als winmedia files in je Nero Burning Rom verschijnen) branden op een CD als audio en die draaien??

2. Op de CDJ1000 zitten linksboven 3 cue points, heeft de CDX ook zoiets.

3. Leg dit ff uit s.v.p.: hoe werkt het systeem met die cue points in de praktijk - ik zie DJ's wel op dat ding rammen als of het een sampler is.. maar snap niet hoe je dat allemaal instelt als je er een nieuwe CD indoet.

4. Wat zijn hotstarts.. en wat betekent 'ook een hotstart vanuit een andere track'??

5. Dat opslaan van die loops en cue-points. Bedoel je dat 'ie automatisch een CD herkent en de cue en loops nog heeft!?

Veel vragen - maar ja het gaat ook om iets - thanx!!

Rhino    posted on 28-07-2005 14:14
wat draai je eigenlijk? dat is namelijk niet geheel onbelangrijk in deze!

ben je tablist dan zou ik voor de CDX gaan !
ben je dj/beatmatching dan zou ik voor de pio gaan !.

over beide spelers zijn erg veel bevindingen te lezen van gebruikers.
zo komt op scratchworx de CDX als beste uit de bus(en dat is best logisch voor die categoreie dj-s)

en in alle andere gevallen komt de CDJ 1000MkII als best uit de bus.

Technics valt sowieso af want dat gaat gewoon helemaal nergens over.
de pick up die ze 30 jaar lang hebben heeft alle kwaliteiten die SLD niet heeft .
en dan druk ik me nog zachtjes uit !
DJ_Aad    posted on 28-07-2005 14:39
1. Ja dit kan. Aangezien je computer de mp3's omzet naar het gewone audio-cd-formaat, kan de cdj-1000mk2 ze natuurlijk lezen.

2. De CDX kan alleen "hot-starten" vanaf je cue-point en je loop-point. Technisch gezien heb je er dus 2 en geen 3, maar in de praktijk wil je vaak niet van je cue-point starten, dus hou je er 1 over. Wil je van de track die je afspeelt ook de loop gebruiken en vanaf een ander punt hot-starten (wat in de praktijk meestal het geval is) dan heb je er dus praktisch geen.

3. Het klopt dat de CDJ-1000mk2 een cue-sampler heeft. Dit houdt in dat de speler begint te spelen vanaf je cue-point (ik neem aan dat je weet wat dat is) als je de cue-knop indrukt en stop als je deze weer los laat. Als je je cue-point bijvoorbeeld instelt net voor een bass, een clap of hi-hat in een nummer, dan kun je dus een beetje drummen door steeds op je cue-knop te drukken. Deze functie wordt ook wel stutter genoemd en is iets wat de CDX ook kan. Het gedeelte van je vraag "maar snap niet hoe je dat allemaal instelt als je er een nieuwe CD indoet" zal ik bij punt 5 behandelen.

4. Een hotstart is eigenlijk een cue-point waar je direct vanaf kunt starten. Dus waar je ook bent in je nummer... als je op de hotstart drukt start hij precies (en direct) vanaf het punt wat je hebt ingestelt als hotstart. Met "een hotstart vanuit een andere track" bedoel ik dat de hotstarts die je op de CDJ-1000mk2 kunt instellen ook werken als je een ander nummer aan het afspelen bent. Dus je hebt bijvoorbeeld een hotstart (A) ingesteld van nummer 2 op je cd en speelt daarna nummer 7 van die cd af, dan springt hij direct terug naar de hotstart van nummer 2 als je op de hotstart (A) drukt. Ongeacht waar (welke nummer op je cd) je cd-speler dus is met z'n laser zal hij direct beginnen met afspelen vanaf de ingestelde hotstart. Dit is iets wat de CDX dus niet kan.

5.Het opslaan van cue- en loop-points is bij de CDJ-1000mk2 het best uitgevoerd in vergelijking met alle andere cd-spelers. Het opslaan van een cue- of loop-point gaat heel eenvoudig: zodra je een cue- of loop-point naar je wens hebt gemaakt, druk je op Memory en het is opgeslagen (je kunt er bijna oneindig veel opslaan, dus je hoeft er niet zuinig mee om te gaan). De vraag is nu natuurlijk hoe je dit later weer kunt oproepen als je over een tijdje weer dezelfde cd erin doet. Dit gaat als volgt: als je de cd er weer in doet, zie je in het display een rood streepje staan onder de nummers (deze staan in een blok helemaal links op je display) die opgeslagen cue- en/of loop-points bevatten. Als je nu naar een van deze nummers op je cd gaat die zo'n opgeslagen point hebben, dan zul je in het wavedisplay (hierover zometeen meer) zien dat hier ook 1 of meerdere rode streepjes staan. Elk streepje stelt een opgeslagen point voor. Met de knoppen < en > (call) kun je door je verschillende cue- en loop-points "fietsen". Als je dus op > drukt zal hij naar het eerste (dichtst bij het begin dus) cue-/loop-point gaan dat is opgeslagen. Door nogmaals op > te drukken gaat hij naar het volgende... enzovoorts.
Het wave-display is een unieke (en naar mijn idee onmisbare) feature van de CDJ-1000mk2. Het laat niet alleen het verstreken (elapsed) en het overgebleven (remain) gedeelte van het nummer zien (zoals het balkje bij de Denon's en de CDX), maar het laat ook de STRUCTUUR van het nummer zien. Het zijn allemaal kleine rechtopstaande staafjes naast elkaar, waarbij de hoogte van het staafje aangeeft hoeveel bas er op dat moment in het nummer zit. Zo kun je dus heel makkelijk zien waar de breaks, intro en outro van een nummer zitten. Aangezien al je opgeslagen cue- en loop-points hier ook op worden aangegeven, kun je heel makkelijk zien welk punt je geselecteerd hebt.

Mocht je nog vragen hebben... post ze dan hier ff. Veel succes met je keuze!
Mod edit by W.i.M on 28-07-2005 18:42 (1%)
[MOD Edit] alinea's toegevoegd
Jorrit    posted on 28-07-2005 14:41

1. Kan je wel dit doen met de CDJ1000 Mk2:
MP3's (die als winmedia files in je Nero Burning Rom verschijnen) branden op een CD als audio en die draaien??

Tuurlijk, de CDJ speelt CD/CDR en CDR-W

2. Op de CDJ1000 zitten linksboven 3 cue points, heeft de CDX ook zoiets. 

Ja, maar dan zit het onder de loop knop

3. Leg dit ff uit s.v.p.: hoe werkt het systeem met die cue points in de praktijk - ik zie DJ's wel op dat ding rammen als of het een sampler is.. maar snap niet hoe je

Ja, maar dan zit het onder de loop knop
Heel simpel, men druk op 'rec'. Wanneer men dan op een van de 3 hot-cue knoppen 'ramt' slaat de CDJ deze op als cue punten zegmaar. Al je hot-cue's vol, of vind je dat je er genoeg hebt? Rec uit, en dan kan je door de hot-cue knop ingedrukt te houden vanaf dat punt gaan spelen. Laat je hem los, staat de speler stil op dat punt.

4. Wat zijn hotstarts.. en wat betekent 'ook een hotstart vanuit een andere track'??

Zie punt 3, zijn het zelfde als hot-cue's. Een hotstart vanaf een andere track is bijvoorbeeld dat Cue 1 op track 1 staat en Cue 2 op track 7, en dan kun je heel snel heen en weer 'sampelen'.

5. Dat opslaan van die loops en cue-points. Bedoel je dat 'ie automatisch een CD herkent en de cue en loops nog heeft!? 

Jep, dat is het idee

[edit: hmmm aad was me voor Winking my eye]
[edit 2: wat gebeurt er nu? ik edit om edit 1 erop te zetten, en mn hele quotes zijn in de war?...]
Mod edit by Jorrit on 28-07-2005 17:14 (59%)
DJ_Aad    posted on 28-07-2005 14:46
Hey lekker duidelijk... Jorrit LOL
Jorrit    posted on 28-07-2005 15:10
ja, ik snap er helemaal niets meer van... In de edit staat alles zoals het hoort steeds quote openen en quote weer sluiten...
Maargoed, wim of lead schieten me vast wel te hulp ofzo.. Winking my eye

ik ben al een heel end, maar steeds als ik op submit druk en weer trug ga naar dit om weer te verbeteren staan er ineens overal quote sluiten codes... :S

[edit: HET IS ME GELUKT!!:D]
Mod edit by Jorrit on 28-07-2005 17:15 (92%)
robbert    posted on 28-07-2005 18:02
Ik zou voor de cdx gaan.
Het vinyl-gevoel is gewoon fantastisch en ook het disign spreekt mij aan.

DJ_Aad    posted on 29-07-2005 13:13
Klopt helemaal Robbert! De vraag is alleen of je dat vinyl-gevoel belangrijker vind dan de extra functionaliteiten van de CDJ-1000mk2.
Mount    posted on 15-08-2005 16:41
Er worden ook appels met peren vergeleken..

De CDJ is gewoon verreweg de beste cd speler, qua functie's en kwaliteit.. maar je vergelijkt hem met vinylfeel-cdspelers (CDX en Technics)

Je moet gewoon afvragen of je een cd-speler wilt hebben of een vinylfeel speler.
In geval 1 moet je voor de CDJ gaan (zonder enige twijfel)
In geval 2 de CDX (of je vind de Technics mooier en accepteerd z'n kleine foutjes, wat ook veel mensen doen)

Is gewoon belangrijk wat je er mee gaat doen, Ik persoonlijk ben gek op de Vinyl feel en zou direct voor de CDX gaan.. maar puur omdat er een bewegende 12" op zit eigelijk Winking my eye

Dus overweeg eerst goed wat je er mee wil gaan doen, en wat je dus echt zoekt. (want niets is vervelender dan in deze prijscategorie een miskoop doen)
User edit by Mount on 15-08-2005 @ 16:43:29 (28%)
SonicWalker    posted on 15-08-2005 18:33
Fly... je moet ze zelf uitproberen. De prijs is gewoon te hoog om op basis van wat leuke marketing teksten en filmtjes en een handvol reviews een beslissing te nemen.

Ik zou de CDX of Denon de voorkeur geven, maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening en ik ben er ook nog niet uit.
Jorrit    posted on 15-08-2005 18:48
zou je die mening willen onderbouwen?

This is an old Topic

No new postings for 6.616 days.
 Post CommentThat would be 220.5 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

140 Users online: 2 Guests (138 Unknown)
Pages generated today : 9.981
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 214.958.195

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2023Terms of Use