Dap k115a of Dap k115 + dap paladium 1600.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjVictorF    posted on 25-11-2008 20:11
Hallo allemaal!
ik heb een vraagje.. Wat zouden jullie kiezen? 2x Dap k115 actief 400 watt rms @ 8ohm per stuk (660 met alle bekabeling en statiefjes)
of 2x de dap k115 passief 400 watt rms @8ohm + een dap paladium 1600 2x 525 watt @8ohm. Dit kost in totaal iets van 760 euro.
Of hebben jullie zelf nog tips?
Ik hoor het wel!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.

What do you think about Dap k115a of Dap k115 + dap paladium 1600. ??

Vote :   

A-flex    posted on 25-11-2008 22:26
Als het de bedoelling is om vaak mee op verplaatsing te gaan zou ik toch voor de actieve set gaan. veel handiger. en eigenlijk ook interessanter want het is goedkoper ook dus voor mij was de keuze snel gemaakt.
timmyk    posted on 25-11-2008 22:54
ga voor de acieve,
ik had in het begin ook altijd dat gesleur met verserkers nzovoort,
en met men actieve set is dat zoveel makkelijker!

grtjs
greup    posted on 25-11-2008 22:59
mm, een los versterkertje kan natuurlijk altijd handig zijn.

Was je van plan om de k115's als monitortjes te gebruiken??
Heb je al toekomst/uitbreidings plannen?
tairip    posted on 26-11-2008 00:10
Poster: DjVictorF
Hallo allemaal!
ik heb een vraagje.. Wat zouden jullie kiezen? 2x Dap k115 actief 400 watt rms @ 8ohm per stuk (660 met alle bekabeling en statiefjes)
of 2x de dap k115 passief 400 watt rms @8ohm + een dap paladium 1600 2x 525 watt @8ohm. Dit kost in totaal iets van 760 euro.
Of hebben jullie zelf nog tips?
Ik hoor het wel!

Als je budget toereikend is doe er dan even 240.- bij! Je kan dan namelijk 2 echt serieuse actieve speakers komen van een A merk waar je veel langer plezier van hebt (Mackie)!

Hiervan zijn teminste over 5 jaar nog steeds reserve onderdelen te koop en ze klinken een stuk beter en gaan stukken harder. Met 2 SRM's doe je 100 man! Winking my eye
DjVictorF    posted on 26-11-2008 15:25
Poster: A-flex
Als het de bedoelling is om vaak mee op verplaatsing te gaan zou ik toch voor de actieve set gaan. veel handiger. en eigenlijk ook interessanter want het is goedkoper ook dus voor mij was de keuze snel gemaakt.

Ja is wel de bedoeling voor op feestjes enzo, Maar ook wel gewoon voor thuis.
DjVictorF    posted on 26-11-2008 15:27
Poster: greup
mm, een los versterkertje kan natuurlijk altijd handig zijn.

Was je van plan om de k115's als monitortjes te gebruiken??
Heb je al toekomst/uitbreidings plannen?

Op feestjes. ik zat te denken aan dit setje en daarna wou ik mijn booth gaan upgradenCool
DjVictorF    posted on 26-11-2008 15:29
@ tairip: Mijn budget is niet zo groot helaas en daarom vielen mijn ogen op deze boxen. Een vriend van mij die al grote feesten draait had dit setje ook gehad en zei dus dat ik is moest kijken naar de dap k115 speakers met een leuke versterker (of actief natuurlijk).
Bartjens    posted on 26-11-2008 15:36
Het grote voordeel van actief is dat je een mooie compacte set hebt.
Geen gedoe met aparte versterker case, veel kabels enzo, maar rechtstreeks een kabel vanuit je mixer in de speaker.

Ik heb zelf geen ervaring met de actieve versie van de K-115, wel met de passieve.
Zat een mooi geluid in vond ik, ging wel lekker in het laag en hoog bleef ook wel aardig, wel een beetje "schel" in het midden/hoog maar niets ernstigs.
Ik ga er vanuit dat de actieve versie hetzelfde klinkt als de passieve, dus wel een aanradertje :P

Misschien kun je in de buurt bij jou ergens dit setje beluisteren ofzo Happy, laughing

www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 26-11-2008 @ 15:37:30 (1%)
jeroeni    posted on 26-11-2008 15:54
Ik zou gaan voor een actieve set. Zelf wil ik de kleine setjes actief houden en als het groter word passief.

maar als het budget het toelaat zou ik doorsparen en mackie srm-450 kopen die heb je nieuw voor 489 euro per stuk.
Convert    posted on 26-11-2008 15:55
Ik zou ook voor de actieve gaan, had ook altijd een versterker en vond het maar irrietant ik had het eerst wel in flightcase maar scheelt wel weer wat gesleur Winking my eye
Bartjens    posted on 26-11-2008 16:05
Het nadeel van actief is dan wel weer, mocht er iets kapot gaan in je actieve speaker (versterker, speaker zelf oid) dan is meteen je hele speaker stuk. bij passief setje vervang je de speaker of versterker zo even, maargoed als je een beetje normaal omgaat met je spul zal dit niet zo snel gebeuren Winking my eye

Poster: jeroeni
maar als het budget het toelaat zou ik doorsparen en mackie srm-450 kopen die heb je nieuw voor 489 euro per stuk.

Als je bij de DRJ meeting was, had je deze mooi even kunnen beluisteren :P

Nee, ik denk dat als je budget niet groter is, de K115 prima voldoen. Houd wel je max. volume wel in de gaten want het blijft DAP natuurlijk :P
www.djbrowbeat.com
tairip    posted on 26-11-2008 16:09
@ Bartjens,

Je kan bij een actieve speaker ook gewoon een losse speaker kopen hoor die je dan inbouwt! Of compleet nieuw een amp! Winking my eye
Bartjens    posted on 26-11-2008 16:13
Poster: tairip
@ Bartjens,

Je kan bij een actieve speaker ook gewoon een losse speaker kopen hoor die je dan inbouwt! Of compleet nieuw een amp! Winking my eye

Ja klopt, maar dit zal ik zelf tog minder snel (niet) gaan doen dan bij een passieve set :P Dan is het een kwestie van de speaker of versterker vervangen en gassen, ligt bij een actieve weer wat anders Happy, laughing

Ik snap best wel wat van speakers enzo, maar om nu een actieve speaker uit elkaar te halen en weer (heel Winking my eye ) inelkaar te zetten gaat me niet lukken denk ik...
www.djbrowbeat.com
Twello    posted on 26-11-2008 17:18
Poster: Bartjens
Het nadeel van actief is dan wel weer, mocht er iets kapot gaan in je actieve speaker (versterker, speaker zelf oid) dan is meteen je hele speaker stuk. bij passief setje vervang je de speaker of versterker zo even, maargoed als je een beetje normaal omgaat met je spul zal dit niet zo snel gebeuren Winking my eye

Als je bij de DRJ meeting was, had je deze mooi even kunnen beluisteren :P

Nee, ik denk dat als je budget niet groter is, de K115 prima voldoen. Houd wel je max. volume wel in de gaten want het blijft DAP natuurlijk :P

Idd ik wil ze nu ook hebben want ze klinken zeker goedCool
Phenix    posted on 26-11-2008 17:48
Waren deze trouwens opgesteld als monitoren bij de DVJ booth of achter de schermen van Denon zegmaar... :d?
http://www.djmillhouse.nl
Bartjens    posted on 26-11-2008 18:08
Poster: Phenix
Waren deze trouwens opgesteld als monitoren bij de DVJ booth of achter de schermen van Denon zegmaar... :d?

We hebben een kleine "test" gehouden midden in de zaal bij de pioneer stand :p
Was snel gedaan hoor, niet veel bijzonders, maar wel leuk om ff te luisteren Winking my eye
www.djbrowbeat.com
DjVictorF    posted on 26-11-2008 18:16
Dit zit allemaal net in mijn budget en hoorde van vrienden dat het wel een goede is!
Dus ik denk dat ik dan maar ga voor de actieve versieWinking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.798 days.
 Post CommentThat would be 193.3 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 3 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 6.452
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.966.682