Xone 1D / 2D
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Curd    posted on 19-11-2008 23:52
Kan iemand zijn/haar ervaringen delen ivm de Xone 1D of 2D. Ik hoor hier vrij weinig over, ik kan heus wel de handleiding en de reclamepraatjes lezen maar wat mij echt boeit, is de feeling van dat apparaat, is het makkelijk/moeilijk om de midi-instellingen te configureren, is het de moeite waard om dit apparaat aan te schaffen; ik bedoel : computersoftware bedien ik niet graag met toetsenbord/muis , ik heb liever draaiknopjes en faders & stuff Cool
Is de xone 2D enkel een 1D met ingebouwde soundcard of heeft die wat meer te bieden? 
Let me know! 

What do you think about Xone 1D / 2D ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 20-11-2008 08:35
Buiten dat die geluidskaart iets meer opties geeft (zoals te zien op de afbeeldingen van de xone 2D) zijn ze hetzelfde. Qua software ligt het eraan hoe makkelijk het is, in ableton kan het bijna niet makkelijker! Via traktor oid, moet dit even via een menuutje. Ik kan je qua feeling niet verder helpen, heb dr nooit 1 in mn handen gehad..
Curd    posted on 22-11-2008 09:21
niemand anders ??
Stefjuuh    posted on 22-11-2008 19:10
Kijk even op aboutdj.nl, daar is iemand met een xone (ff de search gebruiken)
dacuba    posted on 22-11-2008 22:31
admin[at]wootweb.be, de groeten van dacuba
Curd    posted on 23-11-2008 00:56
oke thx
Twello    posted on 23-11-2008 20:31
ik heb zelf een Xone 1d dus als je wat moet weten...
tairip    posted on 24-11-2008 10:22
Poster: dacuba

@ Dacuba!

Wil je erevaringen delen? Doe dat dan hier, dan leren andere forum leden er ook nog wat van!
Curd    posted on 24-11-2008 12:37
Ik heb ondertussen zelf nog wat rondgezocht en het ziet er allemaal wel leuk uit.
Wat ik niet terugvindt, is de manier hoe je midicontroller geconfigureerd wordt. Gebeurd dit via een handige wizard en zijn deze settingen aanpasbaar of moet alles manueel gebeuren?

Ik denk dat deze manier van draaien (als je hiervan letterlijk nog kan spreken) echt wel de toekomst is, of toch een geweldige toevoeging van je skills.
Twello    posted on 24-11-2008 13:22
gewoon via de software gebruiktCool
dacuba    posted on 24-11-2008 20:18
Poster: tairip

@ Dacuba!

Wil je erevaringen delen? Doe dat dan hier, dan leren andere forum leden er ook nog wat van!

Ik begrijp je reactie maar ik heb er zelf geen maar die kerel wel, vandaar Winking my eye
BarryVendel    posted on 25-11-2008 12:36
Even een vraag tussendoor, wat voor in/uitgangen moeten er op je computer zitten, als je een Xone wil aansluiten?
Stefjuuh    posted on 25-11-2008 14:55
Er zitten zoiezo MIDI connectors op (die zwarte ronde), maar volgens mij ook USB!
bartezzz    posted on 25-11-2008 16:17
jaw hij heeft midi: in, out en thru en er zit nog een usb aansluiting op.
ik heb vorge week ff met ding ding lopen kutten en ben dr echt heel tevreden over.
je kan alle knoppen makkelijk toe kennen aan de functie´s in de software en voor 300 euro is zie zeker ze geld waard, binnen een maand komt echt ook zeker 1tje bij me booth en misschien wel 2.
Twello    posted on 25-11-2008 16:32
idd ik gebruik het jogwheel bijvoorbeeld om te scrollen in Traktor Scratch heel handig. Heb hem aangesloten via de MIDI out aan de MIDI in van mijn Audio8. Het had ook via usb gekunt maar ik heb geen poorten meer over Cool

Ik heb zelf ook een trigger finger en die heeft toch echt een stuk mindere bouwkwaliteit... knoppen en faders zijn stukken beter op de xone dan op de trigger finger.
Lead    posted on 28-11-2008 12:09
Poster: dacuba

Het heeft geen zin mail adressen te posten, niemand gaat toch een mail sturen. De bedoeling van een forum is om ideeen en ervaringen te wisselen, geen e-mail adressen Winking my eye
Let the BASS be louder
Stefjuuh    posted on 28-11-2008 19:47
Poster: Lead

Het heeft geen zin mail adressen te posten, niemand gaat toch een mail sturen. De bedoeling van een forum is om ideeen en ervaringen te wisselen, geen e-mail adressen Winking my eye
 Opmerking is al gemaakt, en ook al op gereageerd!

This is an old Topic

No new postings for 5.919 days.
 Post CommentThat would be 197.3 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

82 Users online: 37 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 11.213
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.679.228