Denon DN-S1200 of Reloop RMP-2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MFx    posted on 17-11-2008 06:15
Hallo allemaal,
Ik zit in dubio en kom er niet uit. Ik heb 1000 euro budget om 2 table tops te kopen (per set helaas geen 1000 euro per stukCool) Op het moment heb ik er twee op het oog de Denon DN-S1200 en de Reloop RMP-2. Beide hebben zijn voor en nadelen. Ik heb de topics op het forum gelezen. Ik heb fimpjes op youtube zitten kijken, maar ik kom er niet uit. Helaas in het land waar ik op dit moment woon worden ze niet verkocht (uberhaupt dj gear is een zeldzaam iets in de winkels) dus uittesten is er nu nog niet bij. Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening, wat zouden jullie kiezen en uiteraard waarom. Eventuele andere (goede) opties ben ik ook in geintresseerd.

Alvast bedankt voor de reactie.

What do you think about Denon DN-S1200 of Reloop RMP-2 ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 17-11-2008 14:13
Wat wil je met de spelers? Ze zijn echt heel verschillend namelijk!
timmyk    posted on 17-11-2008 18:41
ik heb de denons en vind ze echt super, heb al 3 keer met de reloop gedraaid en vind ze maar weinig tegenover de denon!
denon is kwalitatief ook pakke beter dan reloop!
khoop da ge der iets mee bent Winking my eye

timmyk    posted on 17-11-2008 18:47
ik heb de denons en vind ze echt super, heb al 3 keer met de reloop gedraaid en vind ze maar weinig tegenover de denon!
denon is kwalitatief ook pakke beter dan reloop!
khoop da ge der iets mee bent Winking my eye

Xtremer    posted on 17-11-2008 19:01
Denk inderdaad dat de Denon het qua feeling en functies gaan winnen van Reloop. De RMP's zien er leuk uit, maar vind de Jog niet zo...
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
skyline643    posted on 17-11-2008 20:27
Ik heb de Reloop en beweer het tegendeel :P Ik vind de Reloop enorm aangenaam werken eigenlijk. Je kunt het scratch-effect gaan instellen en dat vind ik wel een pluspunt. De jog is wel ok. Geen gammel geluid of speling... De grootte ervan is zeker een pluspunt. Hij leest enorm snel cd's, ook het doorzoeken van een nummer gaat vlug. Dat is dan terug een nadeel op Denon. Ook leest de Denon geen mp3-cd's. Het is eigenlijk simpel. Als je MIDI wil dan neem je de Denon. Zoek je een goeie cd-speler dan neem je de Reloop.
4Tastic    posted on 17-11-2008 20:32
Ik heb zelf de denons. Vind vooral de mogelijkheid om er een hd aan te hangen heel handig. Verder gewoon goede spelers, geen ervaring met Reloop.
http://www.djsander.nl
DJADMIN    posted on 17-11-2008 20:35
Als je eens twee ''nieuwe'' tweedehands cdj400's haalt, of is dat geen optie voor je ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
MFx    posted on 18-11-2008 13:07
Ha allemaal,

Bedankt voor de reacties.
Tja wat ik met de cd-spelers wil is met name muziek mixen hahaha (goh nee echtConfused). Zoals ik al aangaf ik ben platen/sl1200's gewend, enerzijds ben ik bang dat ik de denon's te klein ga vinden en anderzijds ben ik bang dat de kwaliteit van de reloops met tegen gaan vallen. De usb en midi optie zijn idd een plus van de denon, maar ik ben niet van plan om met traktor e.d. te gaan werken dus is het leuk maar geen must.
Het liefst wil ik nieuw kopen heb niet zo'n beste ervaring met aankopen van tweedehands gear en als het dus even meezit koop ik liever nieuw. Ik ben half december weer in Nederland voor een paar weken...misschien kan iemand me een pm sturen met een shop die beide heeft staan waar ik ze eens kan ruiken en voelen...
MFx    posted on 18-11-2008 13:55
owja voor ik het vergeet te vermelden..(weet niet of het uitmaakt in de keuze) Ik wil de cd-spelers tzt gaan inbouwen een meubel...
dondanielo    posted on 28-11-2008 09:35
Poster: MFx
owja voor ik het vergeet te vermelden..(weet niet of het uitmaakt in de keuze) Ik wil de cd-spelers tzt gaan inbouwen een meubel...

wat een reuze voordeel voor de denon's is, dat ze niet groot zijn, dus je kan ze snel ergens mee naartoe nemen.
ik zou ook voor de denons gaan als ik mijn cdj's niet had. (gewoon kwa uitzien al, en ook kwa reputatie van denon tegenover reloop)
de rmp 2 bied je wel wat meer effex als de denon, maarja, die zou ik denk ik toch niet gebruiken.
ik zou ze ook idd ff ergens testen zodat je beter kan beslissen Cool
nicknaughty    posted on 28-11-2008 10:00
als je 1000 euro budget hebt, kan je ook kijken naar 2 tweedehands cdj800 spelers, dan heb je gelijk kwaliteit in handen. Als je echt alleen wilt kiezen tussen die denon en die reloop zou ik voor denon gaan. Heb zelf geen ervaring met reloops maar denons bevielen mij prima (tis geen pio, maar zeker goed genoeg) en een maat van me had sclechte ervaringen met die reloops.
DjVictorF    posted on 28-11-2008 15:41
@nick: Hij heeft al aangegeven dat hij niet 2e hands wilt kopen omdat hij daar niet zo'n goede ervaring mee heeftCoolDe denons gaan zoiezo een lange tijd mee heb nu zelf ook denon cd spelers en die doen het nog steeds goed! Verder heb ik geen van bijde getest maar hoor toch meer positieve reacties over de denon.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.

This is an old Topic

No new postings for 5.776 days.
 Post CommentThat would be 192.5 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

133 Users online: 6 Guests (127 Unknown)
Pages generated today : 7.951
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.113.601