cdj 1000 vs 800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

juhana    posted on 16-11-2008 20:58
Hi,

ik gebruik thuis de CDJ 800 en wat mij met name bevalt is de auto beat loop 1/8....... 1/1 linksboven.
als ik ergens draai en er staan cdj 1000's mis ik deze functie heel erg. ik weet dat ik met realtime cue in/out een soortgelijke functie heb maar dit kán een haperende beat tot gevolg hebben.... iemand tips hoe ik eenzelfde  mooie loop kan programmeren?

groet,

architech

What do you think about cdj 1000 vs 800 ??

Vote :   

Boyd    posted on 16-11-2008 21:09
Ja, een loop zetten zo goed mogelijk. De out knop ingedrukt houden, en de loop verlengen of inkorten door aan het jogwheel te draaien!
Sebasz    posted on 16-11-2008 21:33
Ik denk dat het ff een kwestie van oefenen is voordat je echt strakke loops kan maken op een CDJ1000.
Maar die autoloops op de 800 zijn ook heel af en toe niet perfect :P
erikselhorst    posted on 16-11-2008 21:52
Poster: BoydGrift
Ja, een loop zetten zo goed mogelijk. De out knop ingedrukt houden, en de loop verlengen of inkorten door aan het jogwheel te draaien!

Inhouden? Bij mij is 1x indrukken genoeg om hem te "fine tunen".
De makkelijkste manier om een (bijna) perfecte loop te maken is door beide platen exact te beatmatchen en daarna de loop te zetten. Op deze manier kun je de loop (makkelijk) matchen aan de lopende plaat. Iedereen zal een andere manier hebben, maar voor mij is dit dé manier. Loop in indrukken op het punt waar je hem wilt beginnen en loop out indrukken wanneer de loop opnieuw moet starten.
Ik vind dat dit nogal eens verwarrend wordt uitgelegd, want een loop out bestaat eigenlijk niet. Loop out staat voor het punt wanneer hij opnieuw moet starten.

Hoe handig de automatische loop knoppen op de cdj800's ook zijn, ze zijn bij lange na niet perfect. Mijn motto: oefening baart kunst!
Stefjuuh    posted on 16-11-2008 22:34
Loops.. lastig inderdaad, maar die autoloops zul je vaak ook bij moeten sturen. Heb er nog geen haperende beat op gehoord, maar ik kan wel flink aan mn jog blijven tikken na een auto-loop!
erikselhorst    posted on 17-11-2008 10:37
Poster: Stefjuuh
Loops.. lastig inderdaad, maar die autoloops zul je vaak ook bij moeten sturen. Heb er nog geen haperende beat op gehoord, maar ik kan wel flink aan mn jog blijven tikken na een auto-loop!

In dat gevoel kun je beter je loop-out ff aan tikken en hem een paar hondersten vóór- of achteruit draaien. Scheelt je een hoop geklooi Cool
Stefjuuh    posted on 17-11-2008 14:08
Maar ik weet nooit of ik mn loop langer of korter moet maken dan!!XD Gebruik ze ook niet zo heel veel..:P
-Richard-    posted on 17-11-2008 17:37
Cool " Topic: cdj 100 vs 800 "

cdj 1000 Winking my eye .

Vind persoonlijk dat de auto loops van de 800 het best zijn wanneer je net vóór de beat waar de loop moet starten op de knop drukt. Dan maakt de 800 mestal meteen een nette loop. Pak ik hem precies óp de eerste beat dan rekent ie soms mis.
erikselhorst    posted on 17-11-2008 18:44
Poster: Stefjuuh
Maar ik weet nooit of ik mn loop langer of korter moet maken dan!!XD Gebruik ze ook niet zo heel veel..:P

Als hij sneller moet, maak je hem korter. Als hij langzamer moet, maak je hem langer. Dit scheelt vaak een paar honderdsten, dus wees zuinig met het bijdraaien.
Let op dat je de boel eerst goed gebeatmatched hebt, anders loopt hij er alsnog naast wanneer je de loop er weer af haalt.
Xtremer    posted on 17-11-2008 19:17
Het is gewoon zo: Loop In - Loop Out... Heb je de loop te lang door laten lopen gebruik je OUT ADJUST om hem in te korten. Ben je te laat met je Loop In zul je via je IN ADJUST je loop moeten verlengen. IN ADJUST is voor het verlengen of verkorten aan het begin van je loop, OUT ADJUST voor het verlengen of verkorten van het einde van de loop.

Je zult dus bij een CDJ-1000 met je gehoor te werk moeten gaan en een beetje inschatten wanneer hij goed isHappy, laughing.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Xitrate    posted on 17-11-2008 19:43
Poster: DJ-Xtremer
Het is gewoon zo: Loop In - Loop Out... Heb je de loop te lang door laten lopen gebruik je OUT ADJUST om hem in te korten. Ben je te laat met je Loop In zul je via je IN ADJUST je loop moeten verlengen. IN ADJUST is voor het verlengen of verkorten aan het begin van je loop, OUT ADJUST voor het verlengen of verkorten van het einde van de loop.

Je zult dus bij een CDJ-1000 met je gehoor te werk moeten gaan en een beetje inschatten wanneer hij goed isHappy, laughing.

Heb je ook bij een 800 hoor Happy, laughing Als je op de 1\8, 1\4, 1\2 of 1\1 knop drukt is het ook niet altijd helemaal goed, moet je hem alsnog bijstellen met de in of out adjust.
Xtremer    posted on 17-11-2008 19:58
Het ging in mijn geval ff over de 1000:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Xitrate    posted on 17-11-2008 20:06
Oke, nee het ging me om die laatste zin waarbij ik dacht dat je bedoelde dat je dat niet bij de CDJ800 hebt, maar heb ik verkeerd geïnterpreteerd dus :P Excusez-moi!
erikselhorst    posted on 18-11-2008 09:44
Poster: DJ-Xtremer

Klopt, maar over het algemeen is een loop zowel te verlengen door het begin wat eerder te zetten of het einde wat later te zetten. Komt op hetzelfde neer.
Stefjuuh    posted on 18-11-2008 15:03
Dr zit niet eens een in adjust op de CDJ 400..!:O
erikselhorst    posted on 18-11-2008 22:01
Toch wel loop-in en loop-out? Werken die niet tegelijkertijd als adjust?
Lead    posted on 18-11-2008 23:57
CDJ-400 en CDJ-800MK2 heeft alleen Loop Out adjust.

Maar loop in maak je automatisch als je een Cue punt maakt, dus die kun je ook zo nauwkeurig zetten als je wil Winking my eye

On-the-fly is het een kwestie van blijven oefenen....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 18-11-2008 23:59 (44%)
nils7    posted on 27-11-2008 23:52
Het gebeurt me steeds vaker dat ik ze thuis gewoon in 1 keer goed maak... vreemd genoeg maar dan record ik ze gewoon hihihih Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.489 days.
 Post CommentThat would be 183 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

75 Users online: 6 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 3.160
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.702.181