Traktor
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Madman    posted on 15-11-2008 14:34
Ik zit nu al tijdje met de vraag wat het voordeel is van traktor ?
Ikzelf heb serato, ben er zeer tevreden van maar van velen hoor ik dat traktor beter is..
Ook heb ik gehoord dat traktor met 4decks werkt terwijl serato er maar 2 heeft.
Hoe zit dat nu?

grtz

What do you think about Traktor ??

Vote :   

Gery    posted on 15-11-2008 15:18
de grote voordelen van traktor:

- veel krachtigere software (analysing en waveform display!)
- timecode signaal is dubbel zo precies als serato
- traktor heeft een mono rescue mode (dus als links of rechts niet werkt kan je nog steeds draaien)
- geluidskwaliteit is stukken beter (96khz) de audio 8 is gewoon een veel betere geluidskaart ivm de serato box
- 4 decks mogelijk met traktor dj studio
- volledig midi mappable
DJ - Producer
tairip    posted on 15-11-2008 15:34
Poster: Gery
de grote voordelen van traktor:

- veel krachtigere software (analysing en waveform display!)
- timecode signaal is dubbel zo precies als serato
- traktor heeft een mono rescue mode (dus als links of rechts niet werkt kan je nog steeds draaien)
- geluidskwaliteit is stukken beter (96khz) de audio 8 is gewoon een veel betere geluidskaart ivm de serato box
- 4 decks mogelijk met traktor dj studio
- volledig midi mappable

Kijk dat zijn de berichten. Inderdaad is de accuraatheid van Traktor een van de grootste voordelen.
Curd    posted on 15-11-2008 16:10
ik heb hier een bijhorende vraagje over : Kan je de Traktor 3 rechtstreeks aansluiten op de Xone 2D of heb je alsnog de soundcard (audio 8) nodig? Ik werk momenteel trouwens ook met serato en mijn mond viel open als ik de demo-filmpjes van traktor 3 zag!
Gery    posted on 15-11-2008 20:33
ook idd een van de voordelen zijn de loops, effecten ed in traktor!

is het de bedoeling om traktor timecode te gaan gebruiken?
voor timecode heb je steeds de audio 8 en een gewoon mengpaneel nodig, je kan je xone 2D uiteraard gebruiken als midi controller voor alle functies binne traktor aan te sturen.

wil je geen timecode draaien heb je niet traktor scratch nodig maar gewoon traktor dj studio welke je ook kan gebruiken met je xone 2D (aangezien de xone een geluidskaart is is het niet nodig nog een externe geluidskaart te hebben) maar je hebt dan wel nog een midi in nodig op je PC!  ook zal het wat lastig worden om met één jog wheel op de xone 2 (of 4) decks aan te sturen...
DJ - Producer
Curd    posted on 15-11-2008 21:17
kan je traktor 3 gebruiken voor timecode? Indien van wel, zie ik mijn opstelling zo :

2 x CDJ 1000 rechtstreeks aangesloten op DJM
2 x CDJ 400 (aangesloten op Traktor 3 via de audio 8 dus timecode) 
1 x DJM 800 kan ik met de xone 2D de nummers live bewerken die via de cdj 400's gedraaid worden?
            ook zal het wat lastig worden om met één jog wheel op de xone 2 (of 4) decks aan te sturen...

hoeveel decks kan je dan met een Xone 2D aansturen?
Stefjuuh    posted on 15-11-2008 22:27
Poster: ChefCock
ik heb hier een bijhorende vraagje over : Kan je de Traktor 3 rechtstreeks aansluiten op de Xone 2D of heb je alsnog de soundcard (audio 8) nodig? Ik werk momenteel trouwens ook met serato en mijn mond viel open als ik de demo-filmpjes van traktor 3 zag!
   Volgens mij niet. In de 2D zit al een soundcard, maar voor tijdcode heeft traktor het liefste dat je die audio 8 gebruikt...
Poster: ChefCock
kan je traktor 3 gebruiken voor timecode? Indien van wel, zie ik mijn opstelling zo :

2 x CDJ 1000 rechtstreeks aangesloten op DJM
2 x CDJ 400 (aangesloten op Traktor 3 via de audio 8 dus timecode) 
1 x DJM 800 kan ik met de xone 2D de nummers live bewerken die via de cdj 400's gedraaid worden?
            ook zal het wat lastig worden om met één jog wheel op de xone 2 (of 4) decks aan te sturen...

hoeveel decks kan je dan met een Xone 2D aansturen?
 je zou met de 2D effecten kunnen aansturen binnen traktor!, en heoveel? Ligt er maar net aan hoe je doe boel midimapt!
User edit by Stefjuuh on 15-11-2008 @ 22:29:43 (100%)
christiano    posted on 16-11-2008 01:11
je zou ook de cdj 400's aansluiten via midi die functie hebben ze
en dan de 2 cdj 1000's aansluiten op de adio8. je kan ook op de audio8 4 decks aansluiten voor timecode dacht ik.
verder kan je de xone 2d gewoon gebruiken als midi controller en de djm 800 kan je ook nog gebruiken als midi controller.

nah je hebt keuzes genoeg.
dus zeg maar wat je er precies mee wil doen :D
werk zelf ook nuj tijdje met traktor en ik vind het een meesterlijk programma
greetz.
Madman    posted on 16-11-2008 20:15
Ahja ok, dan weet ik wat me te doen staat.
Traktor aanschaffen :p

Curd    posted on 17-11-2008 18:43
@ Christiano : de CDJ 1000 wil ik houden voor CD's, de cdj 400's wil gebruiken met timecode (ev. met Traktor 3 ipv Serato) dit alles dus aangesloten op de djm 800. De xone 2d gebruik ik dan als midi-controller voor de bewerking van de nummers die ik via Traktor en de cdj 400 speel. Ik vind de manupilatie via serato niet vlot werken en hoop dat dit bij traktor een heel stuk aangenamer werkt (dat zal al helemaal geen probleem zijn in combinatie met de xone2D). Ik hoop alvast dat dit technisch mogelijk is. Mijn doel is eigenlijk om het beste van spelen met cd's en het beste (en meest practische) van spelen via software te combineren.

@ Madman: mijn excuses dat ik eigenlijk jouw topic zo'n beetje heb overgenomen Cool
DJBernd    posted on 17-11-2008 19:15
Nu met de release van Traktor Pro & Traktor Scratch Pro heb je nieuwere effecten,
het is nu zelfs mogelijk om met Traktor Scratch Pro 4 Deck sturing te doen,
2 Turntable & 2 CD-players en de andere optie is 4 CD-players.
Je hebt wel de Audio 8 DJ geluidskaart nodig maar die is zeer goed!
heb deze zelf ook en ben er zeer tevreden mee (heb Traktor Scratch, Pro versie is onderweg)
christiano    posted on 18-11-2008 18:35
ohke mooi dat je voor traktor gaat
maar waarom schaf je een xone 2d aan als je al een geluidskaart hebt van serato
de enige extra optie van de xone 2d tegen over de xone 1d is dat er een geluidskaart inzit
verder kan je als je het allemaal als timecode hebt aangesloten nog een kabeltje er tussen doen dat je 2 line uitgangen hebt 1 naar je geluidskaart en 1 naar de mixer dus dan kan je switshen tussen cd's en timecode
maar de keuze is geheel aan jou
ik probeer alleen te helpen :D
nou madman veel succes dan met traktor als je het gaat halen
ik zou het zeker doen het is echt het geld waar

This is an old Topic

No new postings for 5.924 days.
 Post CommentThat would be 197.5 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

213 Users online: 10 Guests (203 Unknown)
Pages generated today : 38.068
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.528.140