Iemand ervaring Denon DN-X120 en DN-S1200
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 08-11-2008 01:15
Ik ben van plan volgende maand mijn eerste DJ gear te kopen,  Omdat ik niet zo'n groot bedrag te besteden heb heb ik gekozen voor de bovenstaande Denon equipment. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om later de Pioneer EFX-1000
op kan aansluiten,  En is die set een beetje te vergelijken met de Pioneer DMJ-400 en CDJ-400 ?

Alvast bedankt iedereen. 

What do you think about Iemand ervaring Denon DN-X120 en DN-S1200 ??

Vote :   

Victor    posted on 08-11-2008 19:36
Poster: Ilja
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om later de Pioneer EFX-1000
op kan aansluiten,  

Zeker is dat mogelijk, de EFX-1000 kan je in combinatie met iedere mixer gebruiken door hem gewoon tussen de output van je mixer en de input van je versterker te hangen.

En is die set een beetje te vergelijken met de Pioneer DMJ-400 en CDJ-400 ?

De cd-spelers zeker (de Denon heeft zelfs een aantal voordelen ten opzichte van de Pioneer al durf ik dat bijna niet te zeggen hier in het hol van de leeuw). De mixers zijn niet helemaal te vergelijken, want de Pioneer heeft een ingebouwde effect-unit, terwijl de Denon een basic mixer is. Wel met prima bouw- en geluidskwaliteit trouwens (ik heb hier de voorganger DN-X100 staan als reservemixer. Niks mis mee). 
ArTy    posted on 08-11-2008 19:47
Ik zou toch een mixer met send en return pakken als je later een efx-1000 wilt kopen, dit werkt nnamelijk (veel) prettiger dan tussen de mixer en versterker.
Ilja    posted on 08-11-2008 23:22
Super bedankt allemaal. Ik ga die apparatuur komende maand in Japan kopen.
Stefjuuh    posted on 09-11-2008 09:00
Ik heb de DNS-1200 naast een CDJ-400 in de shop gehad. Heb dus niet uitgebreid midi e.d. getest, maar qua feeling vond ik de CDJ wel beter! (jog vond ik veeels te licht) De spelers zijn verder wel aardig te vergelijken, de denon is wel echt een stuk kleiner, knopjes zitten wat meer op elkaar. Vraag anders in het japans of je ze even mag testen!
Poster: Victor
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om later de Pioneer EFX-1000
Zeker is dat mogelijk, de EFX-1000 kan je in combinatie met iedere mixer gebruiken door hem gewoon tussen de output van je mixer en de input van je versterker te hangen.

En is die set een beetje te vergelijken met de Pioneer DMJ-400 en CDJ-400 ?

De cd-spelers zeker (de Denon heeft zelfs een aantal voordelen ten opzichte van de Pioneer al durf ik dat bijna niet te zeggen hier in het hol van de leeuw). De mixers zijn niet helemaal te vergelijken, want de Pioneer heeft een ingebouwde effect-unit, terwijl de Denon een basic mixer is. Wel met prima bouw- en geluidskwaliteit trouwens (ik heb hier de voorganger DN-X100 staan als reservemixer. Niks mis mee). 

Welke voordelen??

Ilja    posted on 09-11-2008 13:37
Thanks man.  Relaxte website trouwens. 
Ywe    posted on 09-11-2008 13:38
Anders kom je ze de 23e allebei testen op de DJR geartestdag? Staan overal banners en dan kom je op het topic waarin alles uitgelegd word. Zowel Denon als Pioneer staan er!
Oenk    posted on 26-11-2008 19:32
Ik heb deze set vanaf afgelopen donderdag binnen gekregen. Veel kan ik nog niet zeggen, omdat ik nog een beetje moet uitvogelen hoe alles werkt. Zit al schot in. Ik kan je wel alvast vertellen dat ik tot nu toe alleen maar lof over het spul heb. Voelt degelijk aan. Het budget ging bij mij ook een rol spelen samen met de afmetingen. Ik woon klein en moet praktisch omgaan met de ruimte die ik heb. Denon kwam als de perfecte kandidaat naar voren. Compact en kwalitatief goede apparatuur. Ik denk dat je helemaal geen slechte keus gaat maken. Je hoort op je demo-mix echt niet of je nou met Denon of met Pioneer draait. Gaat om de inhoud toch? Ennuuh... Eerlijk gezegd wou ik geen Pioneer. Dat heb iedereen al hiero. Dus een welkome afwisseling kan geen kwaad.

DJADMIN    posted on 26-11-2008 19:38
@ Starter

leuk ! Mooizo, inderdaad, denon en pioneer zijn beide a merken...dus zijn ook beide zeer degelijk ! In ieder geval heel veel plezier en succes er mee, we horen t wel Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
timmyk    posted on 26-11-2008 21:27
ik heb die set ook,
bangelijk setje voor die prijs,
ik heb de dn-s 1200 en cdj-400 ook naast elkaar gehad en de populariteit van pio even achterwege
gelate en de kwaliteit en feeling van de 2 vergeleke,
denon is echt top op dat vlak
sorry voor de pio fans!

en de mixer is ook enorm aangenaam om te hebbe en zoals er reeds stond kan de effector erop aangeslote worde

hopelijk heb je er iets aan!
Jorrit    posted on 27-11-2008 09:20
Poster: timmyk
ik heb die set ook,
bangelijk setje voor die prijs,
ik heb de dn-s 1200 en cdj-400 ook naast elkaar gehad en de populariteit van pio even achterwege
gelate en de kwaliteit en feeling van de 2 vergeleke,
denon is echt top op dat vlak
sorry voor de pio fans!

en de mixer is ook enorm aangenaam om te hebbe en zoals er reeds stond kan de effector erop aangeslote worde

hopelijk heb je er iets aan!

Niet dat ik zo'n Pioneer fan ben, ben maar ik vind de feeling van de CDJ toch wel wat degelijker en intuitiever. Alles zit op de plek waar je het verwacht, genoeg ruimte, etc.

Ik had het er toevallig met Tairip laatst over (op de meeting), waarom zit de eject knop in hemelsnaam naast de play knop? En de track-select op de plek waar normaal eject zit?
Dat soort dingetjes zijn voor mij wel een drempel...

Maar wat is jou onderbouwing bij "kwaliteit en feeling van denon is beter"?

This is an old Topic

No new postings for 5.419 days.
 Post CommentThat would be 180.6 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

70 Users online: 2 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 4.475
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.043.208

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy