Reloop RMP-2 vs. RMP-1
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RePlayz    posted on 03-11-2008 10:50
Ik heb plannen om waarschijnlijk de Reloop RMX-40 blackfire aan te schaffen in combi met ofwel twee RMP-2's ofwel twee RMP-1's. Ik zit met de afweging of ik ga voor de RMP-1 of RMP-2. Het verschil zit het hem in de prijs, welke nog redelijk groot is tussen die twee als je er 2 van aanschaft, en natuurlijk de effectenbank en het slick-laadsysteem die de RMP-2 heeft. Wat ik zelf had gedacht is dat je die effectenbank niet nodig hebt, aangezien er al effecten op de mixer zitten, dus waarom meer betalen als het geen toegevoegde waarde heeft....? MAARRR....ik weet niet of de effecten op de mixer wel zodanig goed van kwaliteit zijn dat het zich loont. Wat betreft het slick-laadsysteem of niet......zoveel maakt dat ook niet uit toch?

Dus mijn vraag.....zal ik simpelweg voor de RMP-1 gaan omdat deze een stuk goedkoper is en je uiteindelijk toch alle belangrijke dingen hebt of ff doorsparen voor de RMP-2??

What do you think about Reloop RMP-2 vs. RMP-1 ??

Vote :   

Xitrate    posted on 03-11-2008 12:35
Ik zou lekker voor de RMP-1 gaan, zeker ook omdat Reloop nu ervoor heeft gezorgt dat de RMP-1 scratch ondersteunt. Effecten die op de cd-speler zitten zijn leuk, maar die gebruik je misschien 3x en dan heb je ze gezien (ik spreek uit ervaring :P )
Het enige nadeel dat ik kan vinden aan de rmp-1 is de manier waarop je de CD erin doet.. Maar of dat de meerprijs waard is..? Denk het niet.
ArTy    posted on 03-11-2008 13:27
Gewoon voor de RMP-1 gaan. Wel de scratch versie als ik jou was want dat werkt prettiger vind ik. (met cue-en en zo)
Winston    posted on 03-11-2008 14:11
Ik geef de voorkeur over het algemeen aan lade laadsysteem, behalve bij de Pioneer CDJ-1000 en 800. Bij andere merken is het spleetje gewoon op een helemaal vlakke zijde en is het moeilijk om een cd meteen goed erin te mikken.

Effecten gebruik ik nauwelijks en dan zijn die op je mixer al ruim voldoende. Maar als je ze heel vaak gebruikt is het wel handig dat ze op beide cd players zitten.

In jiou geval zou ik voor de RMP-1 kiezen.
Tic Toc
RePlayz    posted on 03-11-2008 19:13
Okee....ik heb indd genoeg redenen om te kiezen voor de RMP-1, maarrrr.......ik zou ook graag de argumenten willen weten van de mensen die juist het andere vinden....gewoon ter afweging Winking my eye

Zijn er mensen die juist de RMP-2 zouden kiezen? en waarom?
donkey    posted on 03-11-2008 19:28
Het voordeel van de Rmp2 is zyn scratch functie die by myn weten niet op rmp-1 zit zoals hierboven wordt geschreven. Nog een handigheid is het slot-in systeem dat tg veel handiger werkt dan het cd-inleggen-systeem by rmp-1.
Over de effecten : De effecten op de mixer vind ik persoonlijk fyner werken dan de effecten op de rmp-2. Hiervoor zou ik dus de rmp-2 niet specifiek aanschaffen.
Als je persé het slot-in systeem wilt, zou ik voor rmp-2 gaan, anders rp-1.
Cool

edit : ik heb even gezocht en er bestaat dus tg een rmp1 met scratch functie.. myn foutje ..
dus nu hoef je alleen te beslissen of je effecten wilt of niet en of je slot-in wilt of niet.
Maniax
User edit by donkey on 03-11-2008 @ 19:31:33 (40%)
DeteqBoy    posted on 03-11-2008 23:24
ik zou gewoon voo die rmp1 gaan, als je liever rmp2's wilt zou ik zelf persoonlijk liever doorsparen voor cdj 800's Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.944 days.
 Post CommentThat would be 198.1 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

103 Users online: 46 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 9.860
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.677.875