Korg mixer (KM402)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Epocs    posted on 25-10-2008 22:42
Forum leden,

Ik wil in de toekomst een korg mixer kopen ( zie titel).
Zijn er mensen die hem thuis hebben en me kunnen overhallen hem te kopen?

Ik wil hem dan gebruiken in combinatie met 2 pioneers cdj 1000 mk3.

Wil graag d voordelen en de nadelen weten van de mixer.

Greetz,
Epocs

What do you think about Korg mixer (KM402) ??

Vote :   

DeteqBoy    posted on 26-10-2008 00:11
waarom wil je die kopen dan? Happy, laughing
Stefjuuh    posted on 26-10-2008 00:38
4 kanalen, send/return mini kaosspad ingebouwd, adjustable EQ.. En niet zo duur, niks mis lijkt mij met deze mixer! Er is inderdaag weinig info over te vinden...
Epocs    posted on 26-10-2008 00:43
Omdat ik met 2 pioneers niks kan?

Serieus:
Omdat ik hem in de winkel heb zien liggen en ermee heb gespeelt en het wel een goede mixer leek leuke effecten. Maar goed ik weet heel weinig van mixers af dus je gaat als eerst al gauw er naar toe omdat het op het oog echt een mooie mixer is.

En ik ken natuurlijk Korg van Kaoss pad.
Hij is ook niet zo gek duur maar hoorde van de verkoper dat de prijskaartje gewoon klopt met het aparaat.
En 400,- voor een mxer is in principe niet veel.

Ik wilde voor de djm 600 sparen. Toen ging iedereen mij dat afraden. Nou oke je kent het allemaal wel.
Kwam toen bij de behringer DJx 700 volgens mij 4 ch. Maar goed dat is een mixer die je snel weg gooit.

Oke toen kwam ik bij de Korg uit. Maar weet helemaal niks ervan. Dus ik dacht ik zet het maar zo in een post. Der zullen dan wel wat mensen zijn die automatisch hun belevingen plaatsen.

Maar goed genoeg gelult!

yogum    posted on 26-10-2008 11:12
Ik heb zelf alleen een KP Mini, maar die werkt echt fijn! Ingebouwd in mijn mixer lijkt me nog fijner, nadeel is alleen dat ik het touch-screen wel een beetje klein vind eigenlijk. Maar of dat zo'n probleem is?
DeteqBoy    posted on 26-10-2008 11:54
waarom werd de 600 afgeraden als ik vragen mag, zit er zelf namelijk ook voor te sparen :P
Epocs    posted on 26-10-2008 12:16
Die verkoper zei dat de djm 600 eigenlijk niets meer voorstelt.
Geluidskwaliteit is slechter dan de 800 en na ze verhaal was de boodschap koop een 800.

Maar goed ik vind persoonlijk de 600 gewoon een leuke mixer heb er zelf ook mee gedraait en vind hem gewoon fijn. Veel mensen kraken hem af omdat ze zelf ermee in het rood draaien en ja dan vind ik het niet zo heel gek?

Maar oke het verhaal dat het niet zo'n goede geluidskwaliteit is zal zeker wel waar zijn. En was dus gewoon veder wezen kijken in de winkel. Toen kwam ik de Korg tegen maar die man kon er op een of andere manier niet over vertellen. Hij liep er maar telkens omheen te lullen dus was er niks mee opgeschoten.

RiX    posted on 26-10-2008 14:42
Ik heb de Korg in overweging genomen aan te schaffen vorig jaar. Ik wilde een degelijke mixer met een kaoss pad erbij. De Korg was toen net uit en ik heb de review gelezen op aboutdj.nl
Mijn pro's en contra's:
pro: midi opties, kp onboard, effecten makkelijk aan channel toe te wijzen, the looks, korg (goed spul)
contra: alles dicht op elkaar gepropt, weinig ruimte voor je vingers, kleine dunne potmeters, kp klein schermpje, 1e serieuze dj mixer van Korg (4 ch).

Daarom heb ik gekozen voor een degelijke standaard mixer met een losse kp3 erbij.

Over de djm-600: Dit is een prima mixer. Je moet er idd niet mee in het rood draaien, maar jah, dat is ook logisch. Power moet je uit je versterker en speakers halen, niet uit je mixer... Dat de verkoper je een 800 wil verkopen, snap ik ook wel... dan verdient hij meer Winking my eye

Succes met je afweging en aankoop!
Epocs    posted on 26-10-2008 15:04
Aaah dankje voor je post Happy, laughing
Ik vond het eerlijk gezegt wel meevallen.

Maar ik wilde bijv. de djx 700 hallen die is nou eenmaal niet zo goed omdat dingen snel kapot gaan.
Hoe zit het hiermee ? Is het nou gewoon goed spul of ?
RiX    posted on 26-10-2008 15:23
zet je plussen en minnen op een rij en kijk wat er overblijft. Waar hecht je waarde aan? Ik vind het bv een must dat de mixer goed te bedienen is en dat het van binnen en van buiten een degelijke mixer is die tegen een stootje kan.
Epocs    posted on 26-10-2008 15:33
Ik vind het gewoon belangrijk dat em mixer lang mee kan. En dat ik niet telkens me zorgen erom hoef te maken.

En hij moet gewoon simpel zijn. En vind persoonlijk de effecten een leuk extratje met die kaoss
RiX    posted on 26-10-2008 15:39
Dan zou ik niet voor de Korg gaan, maar een meer gevestigd merk op djmixer gebied.
carlosa    posted on 18-05-2009 01:24
zijn er mensen die dit ding hebben en er iets over willen meedelen, want ik vind het een mooie mixer met leuke functies...
Estacy    posted on 18-05-2009 07:22
Als je een mixer wil die niet kapot gaat: Rodec of Dateq! en die verkoper wil jouw gewoon een DJM800 aansmeren, meer niet! Als jij een goed gevoel bij de 600 hebt, ?dan kun je hem best kopen. Vraag anders of je een mixer zou kunnen lenen of huren?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 5.687 days.
 Post CommentThat would be 189.6 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

63 Users online: 10 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 12.958
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.360.341