Serato en CDJ 1000
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJADMIN    posted on 22-10-2008 11:06
Forumleden,

we hebben besloten om voor ''onze'' discotheek serato scratch aan te schaffen : een goed, degelijk systeem met uitstekende software.

Echter nu vragen we ons af welke functies weg zullen vallen doordat we op timecode overgaan (hotcue's, loops?)  ==> dus echt m.b.t. de cdj 1000 mk3...iemand ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

What do you think about Serato en CDJ 1000 ??

Vote :   

Xitrate    posted on 22-10-2008 11:19
Ik vond dit:

if you plan on using just serato get 800's,

you lose hot cues, loops, wave display, master tempo
( the first 2 will still work, but will be the same for every song, so it doesn't work right)

you will have all these functions in serato

Bron
Twello    posted on 22-10-2008 21:08
Je kunt wel loopen alleen niet als je van nummer geswitched bentCool

ArTy    posted on 22-10-2008 21:11
Ben ik even blij om dit te lezen, was eigenlijk van plan om over een tijdje serato aan te schaffen, gaan we nu dus nie meer doen. Heb je dezelfde beperkingen bij traktor?
Boyd    posted on 22-10-2008 21:14
Poster: ArTy
Ben ik even blij om dit te lezen, was eigenlijk van plan om over een tijdje serato aan te schaffen, gaan we nu dus nie meer doen. Heb je dezelfde beperkingen bij traktor?

Ja, het werkt op het zelfde princiepe. Nu is mastertempo geen probleem, dit wordt opgevangen door de software!

De hotceu's werken wel, alleen kan je ze niet voor elk nummer opslaan!
Twello    posted on 22-10-2008 21:16
In preciepe kan je beter 800's kopen ja, die zijn een stuk goedkoper en je verliest dezelfde functies.

Waveform, hotcue's, loops, effecten wat dan ook word allemaal opgevangen door de software dus dat maakt verder niet uitCool
Curd    posted on 22-10-2008 21:56
Misschien zijn de 800's goedkoper (en zeker even goed wat time-code betreft) maar als je de 1000's koopt heb je toch alle leuke opties als je eens met ceedeetjes wil draaien. Het moet wel passen in je budget natuurlijk. Ikzelf heb serato met zowel de cdj 400 als de cdj 1000 geprobeerd en heb ook moeten ondervinden dat er heel wat opties wegvallen van de cdj's bij timecode; waveform is eigenlijk nog de minst erge optie die wegvalt want die is leesbaar op je computerscherm. Wat de rest van de opties betreft : software wordt steeds geupdated dus wat nu nog niet is, kan binnenkort misschien weer wel...
Curd    posted on 22-10-2008 21:56
Misschien zijn de 800's goedkoper (en zeker even goed wat time-code betreft) maar als je de 1000's koopt heb je toch alle leuke opties als je eens met ceedeetjes wil draaien. Het moet wel passen in je budget natuurlijk. Ikzelf heb serato met zowel de cdj 400 als de cdj 1000 geprobeerd en heb ook moeten ondervinden dat er heel wat opties wegvallen van de cdj's bij timecode; waveform is eigenlijk nog de minst erge optie die wegvalt want die is leesbaar op je computerscherm. Wat de rest van de opties betreft : software wordt steeds geupdated dus wat nu nog niet is, kan binnenkort misschien weer wel...
JasperVC    posted on 23-10-2008 09:19
Ik heb het al een paar keer gedaan. Serato op mijn 800's en het werkt echt niet zoals het mt cd's werkt... Ik kan het niet cht uitleggen maar ik vind het enorm irritant! Winking my eye
Curd    posted on 23-10-2008 10:37
Ben ondertussen een tijdje aan het uitproberen en het is vooral een kwestie van oefenen. Vergelijk het met overstappen van vinyl naar cd; dat vergt toch ook een aanpassing. Van de moment dat je het onder de knie begint te krijgen begin je toch ook de voordelen hiervan te zien. Hou er ook rekening mee dat deze technologie nog een hele weg van progressie af te leggen heeft ( denk maar wat je 15 jaar geleden maar met een cdspeler kon en wat er nu mogelijk is).
Ik ben zeker pro timecode maar zie het momenteel meer als aanvulling dan een volledige overstap.  
DaMob    posted on 23-10-2008 12:55
Kheb eens met Serato op 800's gedraait en ik vond het echt irritant. Ik vind nog altijd dat een timecode systeem er is voor met platen te spelen.
Kzie het nut ook niet van Serato met cd's, kan je evengoed mp3 cd's branden, komt je goedkoper uit.
Maar ja daar kies je natuurlijk nog zelf voor
Sjoewe    posted on 23-10-2008 14:23
Ik draai regelmatig met Traktor Scratch en CDJ800's/CDJ1000's en dat heeft me nog geen enkel probleem opgeleverd zover. Afgezien van een pietsie latency dat erbij (2.5ms) komt is er geen noemenswaardig verschil op te merken met het gebruik van gewone CD's.

Serato heb ik alleen op draaitafels geprobeerd, maar ook daar vond ik er weinig verschil in zitten, al heb ik wel vaker gelezen dat Serato met CDJ's toch minder relaxed werkt.

Het enige waar je over na moet denken is dat de Serato hard/software wel enigszins verouderd aan het raken is (en er zijn genoeg hints dat het helemaal op de schop gaat over niet al te lange tijd, neem bijvoorbeeld de samenwerking tussen Ableton en Serato).

Als je toch aan de timecode wil gaan, dan zou ik zeker ook Traktor Scratch mee in de overweging nemen, Het is minstens net zo stabiel als Serato, terwijl de hardware en software veel moderner is. Bovendien maakt Traktor Scratch gebruik van timecode platen en CD's waarvan de resolutie twee keer zo hoog is als die van Serato, hierdoor werkt het weer net wat nauwkeuriger.
User edit by Sjoewe on 23-10-2008 @ 14:24:47 (2%)

This is an old Topic

No new postings for 5.955 days.
 Post CommentThat would be 198.5 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

84 Users online: 38 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 19.671
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.687.686