Denon DN-S3000 / DN-X1500
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJEduardo    posted on 19-07-2005 21:08
Dit weekend draai ik in een tent met deze combi. Nog nooit eerder mee gewerkt.
Nu hoor ik van collega dj's dat de 3000 vooral een k*tding is.
Vooral het scherpzetten en bijsturen.

Nu heb ik de gebruiksaanwzijzing effe gedownload en gelezen( ik weet helaas dat dat noodzakelijk is om met denon apparatuur goed te kunne werken..)

Nu zie ik dat je de 'Scratch mode' in 3 standen kan zetten, die waarschijnlijk zeer bepalend zijn voor de werking:

1. Main
2. Sampler
3. Search

De uitleg van deze verschilen volg ik niet geheel echter..
Begrijp ik de functies zo goed:

1. Main: Platter werkt als scratch , zowel in CUE als Play
2. Sampler : Platter werkt alleen voor Sampler
3. Search, Platter werkt NIEt als scratch , maar in CUE als FRame search, en in PLAY als Bend( bijsturen)

Over punt 3 heb ik een vraag hoe dit nu werkt, kan ik dit vergelijken met een CDJ-800/1000( die ken ik nl)

What do you think about Denon DN-S3000 / DN-X1500 ??

Vote :   

fixamix    posted on 19-07-2005 21:22
He Eduardo,
Ik denk dat je die search functie moet vergelijken met de "vinyl" button
op je cdj 800/1000..
als je m op vinyl zet kan je de cd als plaat misbruiken, op de uit stand kan je  m alleen benden en vanuit de pauze stand frames zoeken.

Wat betreft de DNX-1500
IkkE is er dik tevreden over, wordt alleen lekker warm.....
Ik heb gekozen voor de cdj's.. Wanneer gebruik je mp3's?? Je hebt wel lef als je met een stapeltje mp3's aankomt, de kans op skippen is erg groot...
Als dit niet gebeurt moet je een staatslot kopen, dan could it be your luckie day

Mucho succeso met je set

DJEduardo    posted on 19-07-2005 22:37
Poster: fixamix
He Eduardo,
Ik denk dat je die search functie moet vergelijken met de "vinyl" button
op je cdj 800/1000..
als je m op vinyl zet kan je de cd als plaat misbruiken, op de uit stand kan je m alleen benden en vanuit de pauze stand frames zoeken.

??
Ik snap dit niet.
er staat juist het ongekeerde  in de manual:

' When the scratch mode is set to search the playback speed can be changed by turning scratch disc during playback'

Verder lees ik op een ander forum  deze reactie:

Ja. De platter staat in deze stand stil. Draai je hem met de hand tijdens play dan kan je pitch-benden (kan overigens ook met de toetsen). Draai je hem tijdens pauze dan kan je frame-zoeken.

Dit interpreteer ik juist NIET als de 'vinyl' stand van de CDJ-1000, maar de 'CDJ Mode'
Wie heeft er nu gelijk?

DJ_Aad    posted on 20-07-2005 09:38
Die search-mode is inderdaad vergelijkbaar met de CDJ-mode van de Pioneers. Mijn ervaring is ook dat het zeer verstandig is de gebruiksaanwijzing door te lezen als je met Denons moet werken. Inmiddels heb ik zoveel ervaring dat ik de meeste al wel een (en vaker) keer gezien heb, maar als het aan mij lag geen Denon!
Jorrit    posted on 20-07-2005 11:37
hmm, ja die denon's hebben idd nogal wat wazigheidjes.
Was bij RAF en de verkoper snapte zelf niet eens hoe hij de loopjes uit een DN-S1000 weghaalde.

Maar het is toch leuk dat zon 'cdj-mode' erop zit, al verstoppen ze het wel goed.
DJEduardo    posted on 20-07-2005 11:39
Klopt, maar wel weer via een typische 'Denon'methode te activeren: 2 seconden knop ingedrukt houden. In de praktijk zeer irritant .
Dilandro    posted on 22-07-2005 12:32
Ik wil niet eigenwijs doen, maar als je zegt dat er Denon S3000's staan, dan heb je helemaal niets te maken met de Scratch mode. Die optie zit namelijk (voor zover ik weet) alleen op de DN S-5000. (draaiknopje linksboven de platter. Die zit er niet op de 3000 Winking my eye)

User edit by Dilandro on 22-07-2005 @ 12:34:10 (9%)
DJ_Inspiration    posted on 22-07-2005 14:29
Dan zit je er compleet naast want de S3000's hebben WEL scratch-functie.
Er staat een joekel van een knop "scratchmode" op dus helemaal niks draaiknopjes.
Dit is wel zo bij de S5000.
Dus ik denk dat je dit even over het hoofd hebt gezien
Jorrit    posted on 22-07-2005 18:01
sterker nog, hij zit zelfs ook op de nog kleinere dn-s1000 Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 7.016 days.
 Post CommentThat would be 233.9 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

63 Users online: 1 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 8.487
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.737.110