Blackfire + 3 RMP2s
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Crazy    posted on 20-10-2008 00:05
Hallo allemaal.

Zoals eerder gezegd in andere topic. ( Intro etc. ). Staat dat ik een Blackfire van Reloop en 3 RMP2's van Reloop ga aanschaffen. Wie raadt mij dit zeer af en wie raadt mij dit echt aan ?

Graag veel reacties.
Bedankt!

What do you think about Blackfire + 3 RMP2s ??

Vote :   

Sebasz    posted on 20-10-2008 00:38
De CD spelers heb ik eigenlijk geen ervaring mee, maar de mixer is echt een topper!
Enige kleine puntje wat wel verbeterd had mogen worden is de afwerking. Maar iemand anders vind het misschien fijn zo dat je de bovenplaat er zo af kan schroeven en niet alle knoppen eraf hoeft te halen.

Verder is het naar mijn mening de beste 4 channel mixer die onder de 800 euro zit
Crazy    posted on 20-10-2008 00:49
@ Sebasz : Thanx voor de reactie.
bambamstudio    posted on 20-10-2008 08:39
Ik heb die cd spelers, niets mis mee!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Xtremer    posted on 20-10-2008 08:47
De mixer is in iedergeval niets op aan te merken:D! Wat betreft de RMP's ben ik niet zo'n voorstander... De Jog wheel vind ik veel te soepel lopen en de knoppen zijn siliconen en niet zoals bij een Pioneer degelijk en hard. Ik zeg CDJ-800 MK2 omdat ik deze het beste vind werken qua Jog en hij is super degelijk. Er zit dan ook niet meer op dan wat een DJ echt nodig heeftWinking my eye. Effecten heb je niet nodig, omdat je deze al op je RMX hebt zitten. Misschien is het verstandig om beide CD spelers eens te testen bij Feedback, zie dat je uit R'dam komt dus zover is dat niet:P. Succes met je beslissing.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
bambamstudio    posted on 20-10-2008 11:07
ik wist dat er binnen nu en 4 posts pioneer geroepen zou worden......
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Xtremer    posted on 20-10-2008 12:05
Poster: bambamstudio
ik wist dat er binnen nu en 4 posts pioneer geroepen zou worden......

Vind je het gekWinking my eye Ik geef er gewoon mijn mening over en heb het zelf getest daarom Pioneer, gewoon degelijk en vertrouwd.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Crazy    posted on 20-10-2008 12:18
@ bambamstudio : Ik heb ze zelf al eens gevoeld ja. En ik vind ze ook lekker. Maar ik dacht van, laat ik het even vragen voor ik ze aanschaf. Of er mensen zijn met problemen etc.

@ DJ-Xtremer : Ik kan die CDJ 800 en de CDJ 1000MK3 enzo wel betalen. Ik kan ze ook halen. Maar ik wil dat nog even niet. Mensen zullen me nu vast wel heel dom ofzo vinden en denken van waarom haalt die dat niet meteen. Omdat ik verder wil opbouwen. Van minder naar best. En ik verwacht wel dat Pioneer ooit met betere komt. Dus dan wacht ik daar wel opCool
DJADMIN    posted on 20-10-2008 12:49
@ Crazy

Vind ik in principe een goed standpunt Happy, laughing het is idd maar wat je wil..die rpm2's zijn hele degelijke en goeie dingen, een mooie stap naar een pioneer setje ! En de mixer heb ik veel lof voor !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
ArTy    posted on 20-10-2008 13:49
Ben zelf niet weg van de RMP's.. Ben zelf RMP-1 gebruiker geweest (was mijn eerste cd speler) en na een half jaar vond ik het al tijd voor een andere. De RMP-1 is opzich geen verkeerde speler maar er zijn een paar minpuntjes die mij zo stoorden dat ik er vanaf wilde.

1) De jog is zeer gevoelig. Je hefde hem maar een halve centimeter te verschuiven en je ging al een stuk sneller. Ik kon er maar niet aan wennen, telkens als ik wilde corrigeren met de jog corrigeerde ik weer te ver of remde ik tever af. Ook leek het wel of hij niet helemaal recht stond maar dat hij aan de ene kant een mm hoger lag ofzo waardoor hij een soort van zwabberde.

2) De Play en CUE knop reageert niet altijd, als je teveel naar de zeikant drukt reagert hij niet en dat kan uitermate frustrerend zijn op sommige momenten. Verder moet je er nogal hard op drukken.

3) Dit zijn (niet echt storende) kleinigheidjes zoals de stof waarvan hij gemaakt is. Het ziet er wel leuk uit allemaal maar zodra je het aanraakt zit er een vlek op (ook al heb je net je handen gewassen en goed afgedroogd). De voorspoelknop vind ik ook maar niks, hiermee kan je niet echt secuur werken vind ik.

Een vriend van me had een RMP-2 deze heb ik een paar keer uitgetest bij hem en kwa gevoel was hij precies hetzelfde. Alleen het slot-in vind ik totaal niet fijn bij de rmp-2, als ik deze vergelijk met mijn cdj-1000MK2. Je moet de cd er ver instopen en je moet hem echt doorduwen anders pakt hij hem niet en maakt hij een raar (krakkend) geluid omdar hij denkt een cd in te slikken maar het hem niet lukt. (dat laatste kan ook aan het apparaat liggen wat ik onder handen heb gehad en niet aan het model)

Want de kwaliteit viel me tegen.
De RMP-2 van die vriend ging namelijk na 3 maanden al stuk. Slot-in systeem naar de klote. Het duurde 30sec voordat hij een cd uitspuugde en die 30sec maakte hij een hard en vervelend geluid. Nou, dat ding dus gerepareerd en 2 maanden daarna precies hetzelfde probleem. Toen had hij er wel genoeg van en heeft hij de denon dn-s1200 gekocht waar hij zeer tevreden mee is.

Ik zou zelf dus niet voor de RMP-2 gaan maar ik zou kijken naar bijvoorbeeld een Denon of Pioneer speler.

Neem bijvoorbeeld de Pioneer CDJ-400 (zelf geen ervaring mee) deze zit ongeveer in dezelfde prijsklasse. Hij heeft lekker veel functies die ook nog eens bruikbaar zijn. (Want de RMP-2 heeft een paar nutteloze functies zoals die effecten, deze zitten al op je mixer). Hij heeft midi en dat schijnt de toekomst te zijn. Ook kan je je usb stik erin proppen als je een keer geen zin hebt om een cd te branden of je cd's op zijn (heb ik vaak last van).

Verder kan je nog kijken naar zijn directe concurent, de denon dn-s1200. Een kleine speler (je moet ervan houden) die dezelfde functies heeft als de pioneer maar dan voor een zachtere prijs.

Als je iets duurder gaat kijken kan je naar de Denon DN-S3500 gaan kijken, volgens mij is dat wel een topspeler  met heel veel functies. Je hoort er (helaas) niet zoveel over maar wat IK ervan gehoord heb is alleen maar positief.

In dezelfde prijjsklasse als de denon dn-s3500 zit ook de cdj-800. Een "basic" speler maar alles wat erop zit werkt gewoon perfect (vind ik). Verder zit gewoon alles erop wat er ook op zou moeten zitten, als je al die extra poes pas als midi en effecten ect onnodig vind op je cd speler is dit denk ik de beste keuze.
Crazy    posted on 20-10-2008 13:59
@ ArTy : Ik denk dat ik het gewoon probeer. Vallen ze me tegen, flikker ik ze het raam uit en komen er Pioneers. Geld is geen probleem, dat is er genoeg. Toch bedankt voor je reactie en de minpunten. Blijkbaar heb jij ook geen pluspunten?Cool Alles heeft toch z'n plus en minpunten ofniet ?
ArTy    posted on 20-10-2008 14:04
Hehe,, geef ze dan maar gewoon aan mij.. 3 RMP-2's wil ik wel gratis hebben Winking my eye

Pluspunten.. Eh... De prijs en de looks.. Het blijven wel de beste oem spelers.
User edit by ArTy on 20-10-2008 @ 14:04:46 (6%)
Crazy    posted on 20-10-2008 14:07
@ ArTy : Waarom zeg je net dan dat je ze niet wilt hebben ?
ArTy    posted on 20-10-2008 14:20
Hebben wil ik ze graag, maar voor dat geld zou ik ze niet kopen.. Hebben is voor mij noogsteeds gratis namelijk Winking my eye
Crazy    posted on 20-10-2008 14:39
@ ArTy : Oow oke. Jou mening Winking my eye
Ashley    posted on 21-10-2008 16:57
Dat met je usb op de cdj-400 werkt niet lekker kan ik je zeggen.. hij wordt sloom en het duurt een jaar voordat hij een track geladen heeft. Verder is het echt een top speler! ik snap dat je wilt opbouwen en ik zou als ik jou was gaan voor een denon of een pioneer!
Maar wat nou als het lukt, mama?
Boyd    posted on 21-10-2008 20:44
Het is een mooi setje, ik heb nog nooit iemand gezien met 3 rmp's!Maar werken doet het wel, en tja dat sommige negatieve comments geven. Dat komt om dat ze er zelf geen een hebben!
Crazy    posted on 21-10-2008 20:59
@ BoydGrift : Ik vind 3 fijner werken. En over die negatieve comments, trek ik me niet zoveel van aan joh. Mijn geld, mijn beslissingCool
Boyd    posted on 21-10-2008 21:03
Poster: Crazy
@ BoydGrift : Ik vind 3 fijner werken. En over die negatieve comments, trek ik me niet zoveel van aan joh. Mijn geld, mijn beslissingCool

En zo is het maar net!

Ik heb er btw, net een te koop staan!

zie mijn verkoop topic!, dat scheelt al aardig wat geld!
Epocs    posted on 28-10-2008 16:33
Poster: Crazy

Ja maar je starte dit topic toch om dit soort comments? die je dus in je min punten postvakje kan plaatsen?

Vind het overigens een goede post van Arty.
Maar goed ik vind persoonlijk de mixer goed maar benniet weg van de spelers.
Check een andere topic maar CDJ 800 of RMP2.
ArTy    posted on 28-10-2008 16:45
Tjah, je moet het zelf weten maar een beetje onnodig om een topic te gaan starten en vervolgens de comments, die volgens mij gewoon goed oderbouwd zijn te gaan negeren. Nogmaals de RMP-2's zijn goede spelers maar er is beter..

Anyway, veel succes met je aankoop en ik hoop dat je er langer plezier mee hebt dan ik had.
qntr0l    posted on 28-10-2008 16:54
Mocht je toevallig nog op zoek gaan naar CDJ400's, ik heb een setje te koop Winking my eye.
Epocs    posted on 28-10-2008 19:23
Poster: ArTy
Tjah, je moet het zelf weten maar een beetje onnodig om een topic te gaan starten en vervolgens de comments, die volgens mij gewoon goed oderbouwd zijn te gaan negeren. Nogmaals de RMP-2's zijn goede spelers maar er is beter..

Anyway, veel succes met je aankoop en ik hoop dat je er langer plezier mee hebt dan ik had.

Je hebt ook gelijk maar ja tegenwoordig zijn al die reloop producten erg populair dus moet iedereen ze maar hebben zonder erbij na te denken. Had ook al wat foutjes genoemt in een ander topic over de RMP.
Maar iedereen ging er op tegen in.

Veel plezier met je aankoop.

This is an old Topic

No new postings for 5.891 days.
 Post CommentThat would be 196.4 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 6 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 14.222
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.431.829