Reloop RMP-2 Of Pioneer CDJ-400
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BarryVendel    posted on 09-10-2008 19:42
Beste DJ-collega's,

Ik zit met een tweestrijd, ik wil binnenkort 2 cd-spelers aanschaffen, maar vraag jullie om advies:

Welk van de 2 kan ik beter kopen:
Reloop RMP-2 of Pioneer CDJ-400?

Ik wil hiermee beginnen met m'n DJ-carriere en hoop er m'n werk van te kunnen maken (Daarin ben ik waarschijnlijk niet de enige!Cool) ik wil met deze cd-players een begin maken en de technieken leren, ondertussen wil ik met de eventuele inkomsten gaan sparen voor de volgende set:
1x DJM-800 en 2x CDJ-1000 MK3Ik wacht met smart op jullie reacties!

Welke geeft mij dus de meeste mogelijkheden? RMP-2 of CDJ-400?
User edit by BarryVendel on 09-10-2008 @ 19:44:08 (12%)
Mod edit by Lead on 10-10-2008 11:03 (1%)

What do you think about Reloop RMP-2 Of Pioneer CDJ-400 ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 09-10-2008 19:48
Ik heb een rmp-2 en ben er zeer tevreden over
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
DJADMIN    posted on 09-10-2008 19:49
Ik denk dat deze twee echt gelijkwaardig zijn aan elkaar, qua functies en prijs...wellicht voor de toekomst investeer je beter in de pioneer set, maar ook de rpm2 set zal zekerrr niet misstaan !

Dus een kwestie van zelf gaan proberen en je gevoel laten spreken, wat JIJ het fijnste vindt, jij moet er op gaan werken !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Xtremer    posted on 09-10-2008 19:51
Spaar gelijk door voor die CDJ-1000's en de DJMWinking my eye. Bespaart je een hoop geld als je eerst nog eens 2 andere koopt.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Convert    posted on 09-10-2008 19:56
Ik zou gwoon mooi met de Reloopjes beginnen Winking my eye Bespaar je wat geld en zijn meer dan genoeg om op te leren Winking my eye
DJADMIN    posted on 09-10-2008 19:56
@ Extremer...

jawel....maar als startbooth ? Heb je daar dan het geld voor ? Ik denk van niet, tenzij je wellicht kijkt naar een stel 2e hands MK2's...maar dan kom je meteen uit op 1400 euro...en ik denk als je rekent op 900 euro a 1000, dan is 400 euro veel geld.....

ik denk dat als je nu een set koopt met 2 rpm2's en een blackfire 20 30 of 40..dat je een heel mooie start hebt...hoewel een 400 setje met een djm 400 óók erg leuk is
bambamstudio    posted on 09-10-2008 20:18
Poster: DJ-Xtremer
Spaar gelijk door voor die CDJ-1000's en de DJMWinking my eye. Bespaart je een hoop geld als je eerst nog eens 2 andere koopt.

als iemand zegt tegen je: ik wel een eerste autotje kopen een golfje van 10 jaar oud, zeg je dan ook: spaar ff door voor een bentley?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Convert    posted on 09-10-2008 20:20
Dat is indd wel een goed voorbeeld BamBam Winking my eye
BarryVendel    posted on 09-10-2008 20:25
Poster: bambamstudio

als iemand zegt tegen je: ik wel een eerste autotje kopen een golfje van 10 jaar oud, zeg je dan ook: spaar ff door voor een bentley?

Haha, nice one!
Tsjah, het setje 2x CDJ-1000 MK3 + DJM-800 staat momenteel gelijk aan +/- €3800,-
Het setje 2x RMP-2 + RMX-40 DSP = €1329,-
2x CDJ-400 + RMX-40 DSP = €1557,-
1557-1329= €228,- verschil
Xtremer    posted on 09-10-2008 20:32
Poster: bambamstudio

Haha ja das een goeieCool. Maar zo bedoel ik het niet:P. Ik dacht juist, als de TS nou plannen heeft om daarna door de sparen voor een Pioneer set, waarom (als het geen haast heeft) dan niet doorsparen? Je gaat eerst investeren in 2 RMP's die je vervolgens (met verlies!) gaat verkopen om er 2 CDJ-1000's voor te halen... Kun je toch beter gelijk doorsparen... Maarja das mijn mening:P.
BarryVendel    posted on 09-10-2008 20:40

Haha ja das een goeieCool. Maar zo bedoel ik het niet:P. Ik dacht juist, als de TS nou plannen heeft om daarna door de sparen voor een Pioneer set, waarom (als het geen haast heeft) dan niet doorsparen? Je gaat eerst investeren in 2 RMP's die je vervolgens (met verlies!) gaat verkopen om er 2 CDJ-1000's voor te halen... Kun je toch beter gelijk doorsparen... Maarja das mijn mening:P.

Ik begrijp je punt, maar ik zit nog op school, en heb dus geen volledige baan + salaris, dus sparen gaat niet bijzonder hard, zeg 100 tot 300 euro in de maand, dan ben ik dus nog behoorlijk lang bezig voordat ik eindelijk de €3800,- bij elkaar heb. Sterker nog, dan heb je waarschijnlijk al weer nieuwere CD-Players.
Wat bij mij ook nog meespeelt: Het wordt m'n eerste set, dus het is een gok, misschien kan ik er wel helemaal niks van! en zal een carrière als professioneel DJ en Producer niet voor mij zijn weggelegd, dan moet ik nog meer verkopen met verlies.

Ik wil de gok nemen, want ik wil weten hoe het is of ik het kan, anders blijf ik altijd met die vraag zitten.
Dat het misschien niks wordt en ik het met verlies moet verkopen, tsjah, dat zij zo, ik wil in ieder geval kunnen zeggen dat ik het heb geprobeerd.

@Extremer: Ik zie overigens dat jij wel 2 CDJ-1000 MK3's heb staan, met tussen gevoegd een DJM-700, hoe heb je dit voor elkaar gekregen? een behoorlijke investering! en dat al op 16 jarige leeftijd!
User edit by BarryVendel on 09-10-2008 @ 20:43:46 (16%)
Xtremer    posted on 09-10-2008 20:55
Poster: BarryVendel

Ik begrijp je punt, maar ik zit nog op school, en heb dus geen volledige baan + salaris, dus sparen gaat niet bijzonder hard, zeg 100 tot 300 euro in de maand, dan ben ik dus nog behoorlijk lang bezig voordat ik eindelijk de €3800,- bij elkaar heb. Sterker nog, dan heb je waarschijnlijk al weer nieuwere CD-Players.
Wat bij mij ook nog meespeelt: Het wordt m'n eerste set, dus het is een gok, misschien kan ik er wel helemaal niks van! en zal een carrière als professioneel DJ en Producer niet voor mij zijn weggelegd, dan moet ik nog meer verkopen met verlies.

Ik wil de gok nemen, want ik wil weten hoe het is of ik het kan, anders blijf ik altijd met die vraag zitten.
Dat het misschien niks wordt en ik het met verlies moet verkopen, tsjah, dat zij zo, ik wil in ieder geval kunnen zeggen dat ik het heb geprobeerd.

@Extremer: Ik zie overigens dat jij wel 2 CDJ-1000 MK3's heb staan, met tussen gevoegd een DJM-700, hoe heb je dit voor elkaar gekregen? een behoorlijke investering! en dat al op 16 jarige leeftijd!

Ja snap je principeWinking my eye. RMP-2 of CDJ-400 is dan wel een leuke set om de smaak te pakken te krijgen.
Dat van die DJM-700 mag je vergeten:P. Het is een RMX-40 DSP Blackfire, is eigenlijk gewoon een gejatte DJM-600Cool. De CDJ's heb ik kunnen kopen door mijn oude set bijna volledig te verkopen, behalve het mengpaneel dan. En ik heb de mazzel dat een klant van mijn pa spullen voor inkoopsprijs kan regelen. Volgend jaar een DJM-800 kopen en dan vind ik het wel mooi:D! Naja misschien nog een EFX-1000 en sowiezo nieuwe monitoren.
User edit by Xtremer on 09-10-2008 @ 20:55:35 (4%)
-Richard-    posted on 09-10-2008 20:58
Je keuze gaat in elk geval uit tussen deze twee spelers?
Bedoel, je zou ook cdj-800's kunnen overwegen mocht je dat willen natuurlijk. 't is natuurlijk geen cdj-1000mk3, maar stukje betaalbaarder, en je hebt zonder twijfel een erg fijne cdj! Heb zelf sinds kort ook twee cdj-800's staan, en moet zeggen er gaat figuurlijk een wereld voor je open vergeleken bij sommige oem spelers. Let wel, dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk, maar denk ik post het toch, gezien je wellicht iets ziet in een verbreding van je keuze tussen je toekomstige cd-spelers!
Kan helaas niets zeggen over de rmp's, want daar heb ik nooit mee gespeeld, maar ik vind ze in elk geval erg pioneer achtig, dus wellicht zijn die ook zeker fijn en goed, Reloop maakt tegenwoordig goeie en fijne produkten! Echter misschien het overwegen waard, want ik kan je wel eerlijk zeggen dat de pioneers gewoon superfijn zijn!
BarryVendel    posted on 09-10-2008 23:05

Ja snap je principeWinking my eye. RMP-2 of CDJ-400 is dan wel een leuke set om de smaak te pakken te krijgen.
Dat van die DJM-700 mag je vergeten:P. Het is een RMX-40 DSP Blackfire, is eigenlijk gewoon een gejatte DJM-600Cool. De CDJ's heb ik kunnen kopen door mijn oude set bijna volledig te verkopen, behalve het mengpaneel dan. En ik heb de mazzel dat een klant van mijn pa spullen voor inkoopsprijs kan regelen. Volgend jaar een DJM-800 kopen en dan vind ik het wel mooi:D! Naja misschien nog een EFX-1000 en sowiezo nieuwe monitoren.

Kijk, dat zijn nog eens plannen!Dat van de DJM-700, ik had een foto van je booth bekeken en daar lijkt de rmx-40 dsp erg op de DJM-600, dus dat had ik beter kunnen zeggen, De 700 heeft namelijk meer gele knoppen, maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellenHappy, laughing
vasch    posted on 09-10-2008 23:12
Cdj's 800 lijken mij ook een goede keuze. Zeker als je ook tweedehands overweegt. Pioneers blijven wel goed aan de prijs. Dat is bij een eventuele door verkoop ook wel prettig. Weet niet hoe dat met die reloops is. Heb die spelers ook nog nooit aangeraakt.
BarryVendel    posted on 09-10-2008 23:22
Poster: focus
Je keuze gaat in elk geval uit tussen deze twee spelers?
Bedoel, je zou ook cdj-800's kunnen overwegen mocht je dat willen natuurlijk. 't is natuurlijk geen cdj-1000mk3, maar stukje betaalbaarder, en je hebt zonder twijfel een erg fijne cdj! Heb zelf sinds kort ook twee cdj-800's staan, en moet zeggen er gaat figuurlijk een wereld voor je open vergeleken bij sommige oem spelers. Let wel, dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk, maar denk ik post het toch, gezien je wellicht iets ziet in een verbreding van je keuze tussen je toekomstige cd-spelers!
Kan helaas niets zeggen over de rmp's, want daar heb ik nooit mee gespeeld, maar ik vind ze in elk geval erg pioneer achtig, dus wellicht zijn die ook zeker fijn en goed, Reloop maakt tegenwoordig goeie en fijne produkten! Echter misschien het overwegen waard, want ik kan je wel eerlijk zeggen dat de pioneers gewoon superfijn zijn!

Ja, ik weet dat Pioneer HET merk is als je professioneel wilt gaan, maar de 800 en 1000 zijn nu nog aardig boven mijn budget.
Reloop heeft met de RMP-2 natuurlijk een goede 'replica' van de pioneer 800/1000 (welk zal het zijn...?), maar ik hoop ook dat ze dan net zo betrouwbaar zijn als deze twee cd-spelers. Het zijn misschien ontzettend grote vooroordelen, maar op de één of andere manier neig je toch snel naar een pioneer (eigenlijk omdat het zo'n goede naam heeft!). Pioneer heeft een naam opgebouwd waardoor het van te voren al algemeen bekend is dat een nieuw product van hun goed en betrouwbaar is.
Ik wil dus eigenlijk twee dingen:
   - de betrouwbaarheid van Pioneer
   - de functies van een CDJ-1000

De RMP-2 staat bij mij bekend als het 'low-budget' alternatief van de CDJ-1000MK3, of dit terrecht isConfused
De CDJ-400 staat bij mij bekend als een speler die wel het bekende pioneer uiterlijk en interface heeft, maar is wat minder uitgebreid dan de 1000MK3 (logisch! anders had hij minimaal even duur geweest.)

Klopt dit? of niet?
DJADMIN    posted on 10-10-2008 10:34
@ BV

ik denk dat je t daar prima omschreven hebt...t is eenlook a like van de 1000, maar dan nét even iets minder haha
Lead    posted on 10-10-2008 11:11
Beide zijn mooie spelers die elk eigen kwaliteiten hebben.

De Reloop RMP-2 is een look-a-like van de Pioneer CDJ800/1000 series. reloop maakt leuke spullen, maar kwalitatief blijven ze wat achter. Featurs zitten er op beide spelers genoeg. De Pioneer werkt op de manier zoals je van een CDJ zou verwachten. Bij Reloop hebben ze geprobeerd dit zo goed mogelijk na te maken.

Het grote verschil volgens mij is de MIDI mogelijkheden van de CDJ-400. Die heeft de Reloop niet, wil je dus met PC software draaien of met muziek van USB bronnen, dan zou ik voor de 400 gaan.

Aangezien het je eerste setje is denk ik dat het slim is voor de voodeligste optie te gaan... Immers, je geeft aan in de toekomst wellicht voor CDJ-1000mk3's te gaan...
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 10-10-2008 11:12 (1%)
DJTruth    posted on 19-10-2008 14:56
Wat wil je echt hebben?
Eissen?
Ik zou voor de Reloop RMP-2 gaan.
Niet alleen omdat ik hem er beter uit vind zien maar ook gewoon, als je wilt gaan scratchen (kan je vinyl kopen maar das heel duur) dan kan je beter grote jogg nemen. De rmp-2 dus.
De rmp-2 is verder ook gewoon super goed voor naadloos mixen en heeft een overdosis (goede) effecten.
De cdj-400 vind ik wat klein. Niet dat dat slecht is maar ik heb liever wat grotere spelers.
rmp-2 heeft dus meer effecten dan cdj-400.
Nadeel van rmp-2 is dat hij geen midi interface heeft.
Als je nu start met DJ denk ik niet dat je daar nual mee gaat werken.
Rmp-2 zijn prima spelers.
Meeste mensen stappen met minder kwaliteit inWinking my eye
Boyd    posted on 19-10-2008 15:45
Reloop rmp2 zijn prima spelers, ideaal om mee te beginnen.

Ik zou deze pakken, omdat de cdj400 geen touch sensitive jog heeft.

Mja, de betrouwbaarheid? die vind ik overgens ook prima!(half jaar in bezit!)
mentheman88    posted on 19-10-2008 16:20
Poster: DJADMIN
@ Extremer...

jawel....maar als startbooth ? Heb je daar dan het geld voor ? Ik denk van niet, tenzij je wellicht kijkt naar een stel 2e hands MK2's...maar dan kom je meteen uit op 1400 euro...en ik denk als je rekent op 900 euro a 1000, dan is 400 euro veel geld.....

ik denk dat als je nu een set koopt met 2 rpm2's en een blackfire 20 30 of 40..dat je een heel mooie start hebt...hoewel een 400 setje met een djm 400 óók erg leuk is

1000's mk3 en djm-800 was wel mijn startbooth (na virtual dj) verdien nu mijn geld er gewoon mee, nooit enkel spijt gehad van deze grote aankoop. gewoon doorsparen zou ik zeggen anders goedkopere pioneer spelers/mixer halen aangezien de industrie waar je in wilt gaan werken alles pioneer is.
Winston    posted on 20-10-2008 13:35
De RMP is een pure pro cd player met mp3. De CDJ-400 is meer een multi media apparaat voor bedroom DJ's. Als beginner zou ik kiezen voor de CDJ-400. Ook al is DJ-en niks voor je zul je nog lang van genieten vanwege de aansluitbaarheid van allerlei geluidsdragers.
Tic Toc
DJADMIN    posted on 20-10-2008 13:40
Poster: mentheman88

1000's mk3 en djm-800 was wel mijn startbooth (na virtual dj) verdien nu mijn geld er gewoon mee, nooit enkel spijt gehad van deze grote aankoop. gewoon doorsparen zou ik zeggen anders goedkopere pioneer spelers/mixer halen aangezien de industrie waar je in wilt gaan werken alles pioneer is.

helaas heeft lang niet iedereen het budget voor...dat sommigen (Waaronder jij) dat wel hebben...tja, dát kan wel zo zijn...ik denk dat als je voor je eerste auto meteen een rols royce koopt na je scooter...dat je daar ook nooit spijt van zal krijgen, maar je moet er wél eerst het geld voor hebben...
BarryVendel    posted on 20-10-2008 19:05
Ik heb m'n keuze gemaakt, ik ga voor de RMP-2's, ze zijn wat goedkoper en ze bieden toch heel veel opties en mogelijkheden.

Aan allen die gereageerd hebben: ONWIJS BEDANKT! jullie hebben me onwijs geholpen met m'n keuze!
301    posted on 21-10-2008 19:13
Wat dacht je van een Denon DN-S1200? Verdiep je er in.. review is te vinden op aboutdj.com
http://aboutdj.nl/reviews/cd-spelers/1007-denon-dns1200.html

Ik zat sterk te twijfelen tussen RMP-2 en DN-S1200
Ik ben uiteindelijk voor de DN-S1200 gegaan vanwege de uitstekende MIDI functionaliteit en onboard ASIO geluidskaart en offcourse de 3 jaar garantie.
User edit by 301 on 21-10-2008 @ 19:19:31 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.517 days.
 Post CommentThat would be 183.9 months
or a whopping 15.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

95 Users online: 14 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 14.356
Most visitors online this month : 309
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.320.283