Poster: Luxx
volgens mij heb je voor een vocoder een Modulator en een Carrier nodig...wat betekent dat je naast je vocoder ook een keyboard moet hebben om die vervorming te maken en nog een mic (maar dat is logisch natuurlijk)
kzou verder niet weten hoe je dat live kan doen
Poster: tairip
Wat je hierboven ziet is een effect apparaat geen vocoder. Met een vocoder kan je in een bepaalde toon je stem mee laten gaan!
Hier de vocoder die Ben Liebrand gebruikt. Een lekker vintage dingetje van Sennheiser (Vocoder).
Poster: tairip
Inderdaad zeg wat een pokke herrie. Ik kan je niet helpen, heb het filmpje na 3 seconden weer weggeklikt. Kon de 35 sec. niet vol maken!
Poster: Niiels
INDERDAAD, The Subs, ze zen toch zo goe !
Poster: Leadweet gij misschien ook waar ge zoiets kunt krijgen want ik ben der al heel lang naar op zoek
Geen idee wat voor kastje dat is.. wat een herrie maken die gaten zeg :p
[edit] De Roland Boss VT-1 is de enige live vocoder die nog een beetje redelijk klinkt (die ik ken tenminste). Voordeel is dat het echt een stem vervorm kastje is, een carrier zoals een echte vocoder nodige heeft, heb je hier niet voor nodig.
Volgens mij is dit een kastje van een 250 euro schat ik.
Poster: TheMole
weet gij misschien ook waar ge zoiets kunt krijgen want ik ben der al heel lang naar op zoek
Poster: Gagarin12
Ebay, want voor zover ik weet bestaan ze niet meer, is google niet nog gemakkelijker dan dat hier te posten?
en wat je zegt lead over de live vocoder:
valt te zien wat je met een live-apparaat bedoelt, moet het klein zijn, veel controls, goedkoop, ... ?
want dat is wel waar het zeker aan voldoet, maar als je telkens één parameter zou weglaten zou je wel op een ander product kunnen komen dat toch wat beter is.
bv.
korg VC10 (wat duurder en groter, zie soulwax)
ems2000/3000 (superklein door 19", maar zeer duur)
electrix warp factory => de vocoderzoekende moeten deze zeker eens bekijken, wordt wel niet meer nieuw gemaakt
microkorg
korg R3
...
Gagarin