Vocoder voor live gebruik van THESUBS
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 08-10-2008 22:45
Hallo iedereen...

Ik zoek (voor live gebruik) een kleine vocoder waar ik mijn eigen mic kan op aansluiten...
Ik heb een tijdje voor een microkorg gespaard maar heb hem dan toch niet gekocht... Iemand die een andere (goedkopere) oplossing weet? Dus een vocoder of ander toestel die mijn stem vervormd en dat ik live kan gebruiken...

THX

EDIT: Hoe noemt dat klein bakje van the subs Winking my eye
Zie dit filmpje @ 35 sec
User edit by JasperVC on 09-10-2008 @ 21:52:59 (23%)

Luxx    posted on 08-10-2008 22:48
volgens mij heb je voor een vocoder een Modulator en een Carrier nodig...wat betekent dat je naast je vocoder ook een keyboard moet hebben om die vervorming te maken en nog een mic (maar dat is logisch natuurlijk)

kzou verder niet weten hoe je dat live kan doen
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 08-10-2008 @ 22:48:33 (23%)
JasperVC    posted on 08-10-2008 22:50
Poster: Luxx
volgens mij heb je voor een vocoder een Modulator en een Carrier nodig...wat betekent dat je naast je vocoder ook een keyboard moet hebben om die vervorming te maken en nog een mic (maar dat is logisch natuurlijk)

kzou verder niet weten hoe je dat live kan doen

Dus een vocoder zonder keyboard maar met knopjes bestaat niet (in goedkope versie natuurlijk...)
JasperVC    posted on 08-10-2008 22:58
Heb iets gevonden op Youtube ^^
Behringer VIRTUALIZER PRO DSP2024P

Filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=Dhg238D67FY

Schijnt maar €99 te kosten en ziet er precies erg goed uit ^^ (voor het geld natuurlijk)
Zou ik hier een mic op kunnen aansluiten? en dan output naar mijn mengpaneel?
User edit by JasperVC on 08-10-2008 @ 23:01:23 (100%)
tairip    posted on 08-10-2008 23:51
Wat je hierboven ziet is een effect apparaat geen vocoder. Met een vocoder kan je in een bepaalde toon je stem mee laten gaan!

Hier de vocoder die Ben Liebrand gebruikt. Een lekker vintage dingetje van Sennheiser (Vocoder).
JasperVC    posted on 09-10-2008 07:07
Poster: tairip
Wat je hierboven ziet is een effect apparaat geen vocoder. Met een vocoder kan je in een bepaalde toon je stem mee laten gaan!

Hier de vocoder die Ben Liebrand gebruikt. Een lekker vintage dingetje van Sennheiser (Vocoder).

Kan ik met die virtualizer niet een mooi effect krijgen met mijn stem? Ik wil gewoon een effectje dat leuk klinkt... daarom geen vocoder van 1000den euros Winking my eye
tairip    posted on 09-10-2008 11:40
Ja dat kan wel, alleen het is geen vocoder maar gewoon een effectapparaat. Hiermee kan je dus een galm/ echo/ flanger (afhankelijk van wat er in het apparaat zit) doen! Je stem vervormt dus wel.
JasperVC    posted on 09-10-2008 21:30
En weet iemand het klein apparaatje dat the subs gebruikt?

Zie dit filmpje @ 35 sec Winking my eye
User edit by JasperVC on 09-10-2008 @ 21:32:43 (52%)
Lead    posted on 11-10-2008 11:42
Geen idee wat voor kastje dat is.. wat een herrie maken die gaten zeg :p

[edit] De Roland Boss VT-1 is de enige live vocoder die nog een beetje redelijk klinkt (die ik ken tenminste). Voordeel is dat het echt een stem vervorm kastje is, een carrier zoals een echte vocoder nodige heeft, heb je hier niet voor nodig.

Volgens mij is dit een kastje van een 250 euro schat ik.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 11-10-2008 12:05 (100%)
NielsR    posted on 11-10-2008 12:11
Een korg kaoss pad kp3 gebruiken die als vocoder en een korg ms 20 als synth, jeroen gebruikt dezelfde setup ook bij foxylane.
tairip    posted on 11-10-2008 12:37
Inderdaad zeg wat een pokke herrie. Ik kan je niet helpen, heb het filmpje na 3 seconden weer weggeklikt. Kon de 35 sec. niet vol maken!
Nandi    posted on 11-10-2008 19:16
Poster: tairip
Inderdaad zeg wat een pokke herrie. Ik kan je niet helpen, heb het filmpje na 3 seconden weer weggeklikt. Kon de 35 sec. niet vol maken!

Herrie? Das net super goe stuk !Happy, laughing
Niiels    posted on 11-10-2008 19:28
INDERDAAD, The Subs, ze zen toch zo goe ! Happy, laughing
NielsR    posted on 11-10-2008 21:12
Poster: Niiels
INDERDAAD, The Subs, ze zen toch zo goe ! Happy, laughing

Jah idd, tot nu toe de beste live electronica band die ik al gezien heb zelfs dada life live kan er niet aan tippen zo zalig istCool
OneSixty    posted on 11-10-2008 21:16
smaken verschillen :p they rock :p
Nandi    posted on 12-10-2008 00:01
De belgen hebben smaak Happy, laughing lol
Niiels    posted on 27-10-2008 21:22
The Subs heeft trouwens een nieuwe cd uit ! Heb hem, en moet zeggen hij is BANGELIJK ! Happy, laughing
TheMole    posted on 28-10-2008 08:00
Poster: Lead
Geen idee wat voor kastje dat is.. wat een herrie maken die gaten zeg :p

[edit] De Roland Boss VT-1 is de enige live vocoder die nog een beetje redelijk klinkt (die ik ken tenminste). Voordeel is dat het echt een stem vervorm kastje is, een carrier zoals een echte vocoder nodige heeft, heb je hier niet voor nodig.

Volgens mij is dit een kastje van een 250 euro schat ik.
 weet gij misschien ook waar ge zoiets kunt krijgen want ik ben der al heel lang naar op zoek
Gagarin12    posted on 28-10-2008 12:14
Poster: TheMole
weet gij misschien ook waar ge zoiets kunt krijgen want ik ben der al heel lang naar op zoek

Ebay, want voor zover ik weet bestaan ze niet meer, is google niet nog gemakkelijker dan dat hier te posten?

en wat je zegt lead over de live vocoder:
valt te zien wat je met een live-apparaat bedoelt, moet het klein zijn, veel controls, goedkoop, ... ?
want dat is wel waar het zeker aan voldoet, maar als je telkens één parameter zou weglaten zou je wel op een ander product kunnen komen dat toch wat beter is.

bv.
korg VC10 (wat duurder en groter, zie soulwax)
ems2000/3000 (superklein door 19", maar zeer duur)
electrix warp factory => de vocoderzoekende moeten deze zeker eens bekijken, wordt wel niet meer nieuw gemaakt
microkorg
korg R3
...

Gagarin
JasperVC    posted on 28-10-2008 23:58
Poster: Gagarin12

Ebay, want voor zover ik weet bestaan ze niet meer, is google niet nog gemakkelijker dan dat hier te posten?

en wat je zegt lead over de live vocoder:
valt te zien wat je met een live-apparaat bedoelt, moet het klein zijn, veel controls, goedkoop, ... ?
want dat is wel waar het zeker aan voldoet, maar als je telkens één parameter zou weglaten zou je wel op een ander product kunnen komen dat toch wat beter is.

bv.
korg VC10 (wat duurder en groter, zie soulwax)
ems2000/3000 (superklein door 19", maar zeer duur)
electrix warp factory => de vocoderzoekende moeten deze zeker eens bekijken, wordt wel niet meer nieuw gemaakt
microkorg
korg R3
...

Gagarin

Bedankt Winking my eye
Ik ga toch voor de KP3 gaan denk ik :p Is het goedkoopst en kan hem als gewone effector ook gebruiken... En het is dit 'bakje' dat the subs ook gebruiken, heb eens een bericht gestuurd via myspace.

Nu eerst nog een mixer met send/return en dan komt dat goed Winking my eye
VC

This is an old Topic

No new postings for 4.384 days.
 Post CommentThat would be 146.1 months
or a whopping 12 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 3 Guests (67 Unknown)*
Pages generated today : 4.086
Most users online this month : 1.185
Lifetime Pageviews : 182.478.185