[SOLVED???] Effects zonder send/return (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 07-10-2008 20:23
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het denken aan een oplossing maar ik vind het niet echt :p

Het is dus zo: ik wil een mini Korg kopen of een andere effectenbak. Nu heb ik een DJM400 zonder send/return dus. Nu wil ik wel de mogelijkheid hebben om per cdj effecten toe te passen ipv de volledige master.
Ik had gedacht aan een soort schakelaar tussen zetten maar daar kom ik ook niet helemaal uit...

Hier is de situatie: (BEAT4 heb ik nog liggen, misschien dat die zijn nut ook kan betekenen?)
Het is misschien handig om deze foto in paint te plakken en mij zo alles een beetje uit te leggen :p
___________________________________________________________________________________
Ik denk dat ik gevonden heb :p Ik zou gebruik maken van de line/CD switches op de djm400.
Als volgt:

Ik zou dus deze kabels nodig hebben:
2x

en 6x
User edit by JasperVC on 13-10-2008 @ 20:28:57 (60%)

What do you think about [SOLVED???] Effects zonder send/return ??

Vote :   

JasperVC    posted on 07-10-2008 22:18
Precies niemand met een antwoordt? :p
tairip    posted on 07-10-2008 23:31
Ja dit is een onbegonnen zaak! Het probleem zit hem erin dat je dan of een effect over je volledige audio signaal gooit dus eraan toevoegd en niet het oorspronkelijke signaal manipuleert. Wat je dus kan doen (maar dit is zeker geen mooie oplossing!) is het orginele signaal wat vanaf een CDJ komt en het signaal vanaf je effect appraat naar je beat4 gaat en via de master er weer uit komt met een y-split aan elkaar toevoegen.

Maar dit is geen mooie oplossing en zo hoort het ook niet. Theoratisch werkt het maar het kan volgens mij nog wel eens wat probleempjes geven met rare ingangsspanningen enzo.

P.s. een mixer met send/return is het allermooiste. En tevens de oplossing. Misschien is de Pioneer DJM-700 iets voor jou? Omdat deze de laatste tijd nogal in prijs verlaagt is.
JasperVC    posted on 08-10-2008 07:10
Poster: tairip
Ja dit is een onbegonnen zaak! Het probleem zit hem erin dat je dan of een effect over je volledige audio signaal gooit dus eraan toevoegd en niet het oorspronkelijke signaal manipuleert. Wat je dus kan doen (maar dit is zeker geen mooie oplossing!) is het orginele signaal wat vanaf een CDJ komt en het signaal vanaf je effect appraat naar je beat4 gaat en via de master er weer uit komt met een y-split aan elkaar toevoegen.

Maar dit is geen mooie oplossing en zo hoort het ook niet. Theoratisch werkt het maar het kan volgens mij nog wel eens wat probleempjes geven met rare ingangsspanningen enzo.

P.s. een mixer met send/return is het allermooiste. En tevens de oplossing. Misschien is de Pioneer DJM-700 iets voor jou? Omdat deze de laatste tijd nogal in prijs verlaagt is.

ok Bedankt...
Ik heb even gekeken naar de DJM600 en die heeft dat ook... Dus ik zoek even verder naar deze mixerWinking my eye
Verstandig om mijn 400 in te wisselen tegen een 600?
User edit by JasperVC on 08-10-2008 @ 07:10:53 (6%)
Stefjuuh    posted on 08-10-2008 07:59
Of je 400 inwisselen tegen een korg km 402. Ingebouwde Kaosspadmini, per kanaal te activeren!
tairip    posted on 08-10-2008 08:35
@ JasperVC

Wil je dan een tweedehands DJM-600 of een nieuwe? Ik zou als je voor een nieuwe wil gaan toch even 200.- doorsparen voor een DJM-700 heb je toch meer voor je geld!
JasperVC    posted on 08-10-2008 13:23
Poster: Stefjuuh
Of je 400 inwisselen tegen een korg km 402. Ingebouwde Kaosspadmini, per kanaal te activeren!

En wanneer komt deze uit? VIn er niet ZO heel veel over op internet...
christiano    posted on 08-10-2008 19:26
ik heb hem gewoon kunne testen in een winkel bij mij in de buurt
kijk gewoon op wat bekende webshops
Stefjuuh    posted on 08-10-2008 19:35
Poster: JasperVC

En wanneer komt deze uit? VIn er niet ZO heel veel over op internet...
 Idd niet zoveel, kost 400 euro (als je weet waar je wezen moet) http://www.skratchworx.com/news3/comments.php?id=665 bericht uit 2007, staat ie tussen
Boyd    posted on 08-10-2008 19:53

De CDJ800 heeft ook een headphone uitgang, dan hoef je het signaal niet te splitsen. Maar gebruik je de headphone uitgang voor je effecten!
JasperVC    posted on 08-10-2008 22:14
Poster: BoydGrift

De CDJ800 heeft ook een headphone uitgang, dan hoef je het signaal niet te splitsen. Maar gebruik je de headphone uitgang voor je effecten!

Leg dat eens uit :s Versta ik niet
MoXeGy    posted on 08-10-2008 22:16
Een Cdj 800 heeft geen headphone uitgang hoor, ik heb net nog maar eens gekeken en er zit alleen een gewone(tulp/cinch) en een digitale uitgang op.
User edit by MoXeGy on 08-10-2008 @ 22:16:55 (1%)
tairip    posted on 08-10-2008 23:53
Poster: BoydGrift

De CDJ-200 heeft wel een headphone uitgang met een regelbaar volume.
skyline643    posted on 09-10-2008 00:02
Wat ik gedaan heb op mijn Rodec BX-14 (eveneens zonder send/return): mijn EFX tussen de master van mijn mixer en mijn versterker gehangen. Dit is de beste manier (vind ik) om je effecten te kunnen toepassen op zoveel mogelijk media (cd-speler, platendraaier, ...). Anders zou je nogal wat mini KP's nodig hebben :P
tairip    posted on 09-10-2008 00:07
@ Skyline643

lees de beginpost van de topic starter nog eens goed door! Dit is juist wat hij niet wil.
JasperVC    posted on 09-10-2008 07:08
@ Skyline643

lees de beginpost van de topic starter nog eens goed door! Dit is juist wat hij niet wil.

inderdaad Winking my eye
Gagarin12    posted on 09-10-2008 12:25
Of je verkoopt die beat 4 en koopt Twee kaoss pads mini.

Gagarin
JasperVC    posted on 13-10-2008 20:28
Heb een oplossing gevonden... staat in de startpost. Iemand die het even kan bevestigen of dit zou werken?
Phenix    posted on 13-10-2008 20:37
Ik kom er eerlijk gezegd niet echt uit, wat je met je tekening bedoelt Cool

Edit: Wacht ff ik denk dat ik hem een beetje begin te snappen :D
Van je cdj naar je mixer werkt zoiezo, ik wet alleen niet of het met je kp wel gaat werken Cool
http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 13-10-2008 @ 20:39:27 (100%)
JasperVC    posted on 13-10-2008 20:39
Poster: Phenix
Ik kom er eerlijk gezegd niet echt uit, wat je met je tekening bedoelt Cool

Kwam er in het begin ook niet uit :p
Groen= Witte kabel
Rood= rode kabel

Je ziet ze soms splitsen en samenkomen...
Phenix    posted on 13-10-2008 20:40
Precies andersom volgensmij, want er gaat een rode lijn naar een witte (links) ingang op je mixer :P

Edit: Je moet je plaatje even aanpassen, hij is te groot, vandaar dat er een rode gestippelde lijn omheen komt :D
User edit by Phenix on 13-10-2008 @ 20:42:14 (100%)
JasperVC    posted on 13-10-2008 20:41
Precies andersom volgensmij, want er gaat een rode lijn naar een witte (links) ingang op je mixer :P

Maarja, daar moet je niet op letten op de ingangen... heb gewoon richtig toestel gericht Winking my eye
Phenix    posted on 13-10-2008 20:45
Ik denk dat het wel gaat werken, alleen moet je dan switchen tussen cd en (phono)/line.
Ik vraag me ook af of je dan niet een mono geluid krijgt, ik weet niet of je dit erg vind, of ik kijk ff verkeerd Winking my eye
JasperVC    posted on 13-10-2008 20:48
Ik denk dat het wel gaat werken, alleen moet je dan switchen tussen cd en (phono)/line.
Ik vraag me ook af of je dan niet een mono geluid krijgt, ik weet niet of je dit erg vind, of ik kijk ff verkeerd Winking my eye

DJM400 heeft 4 line ingangen... Dus niet alleen voor TT maar ook voor cd-spelers. dus ik denk stereo geluid niet? Maar ik wil natuurlijk wel zeker weten of het werkt vooraleer ik het koop :p iemand die hier heel veel verstand van heeft? ^^
Stefjuuh    posted on 13-10-2008 21:21
Of het werkt.. het ziet er goed uit.. Of het in praktijk ook zo uitkomt.. hmm..DJM-400 heeft inderdaad 4 line ingangen
Winston    posted on 13-10-2008 22:16
Best wel mooi uitgedacht. Ik heb wel 2 opmerkingen:

De kabelaansluitingen bij de efx kloppen niet; ik neem aan dat gewoon een slordigheidje is, omdat tekenen ingewikkeld is.

Het zou kunnen dat je een klik of heel even geen geluid hebt bij het overschakelen op de efx input.

Omdat de route van het signaal via de efx langer wordt zal het geluid plots zachter zijn als je overschakelt op de input van de efx.

Dit is dus volgens mij geen goede oplossing.

Tic Toc
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

78 Users online: 25 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 7.106
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.773.012