Welke gear tot 3000,- (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djvnzza    posted on 06-10-2008 08:41
HeyheyCool
Ik ben dj v-ness, draai hardcore, hardstyle enz. Beetje de hardere stijlen dusCool
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe gear aan te schaffen, graag met alles erop en eraan...
Iemand tips?
Heb ongeveer 3000 te besteden... In de toekomst nog wel meerCool.
Iemand goeie tips of suggesties of must-haves?
xxx,
v-nessCool

[edit: De Hidden-Message is niet bedoeld voor bedankjes e.d. Lees de DJResource FAQ en Forum Rules on DJResource.eu]
Mod edit by Lead on 06-10-2008 19:05 (32%)

What do you think about Welke gear tot 3000,- ??

Vote :   

Sandr    posted on 15-10-2008 10:05
Poster: djvnzza
Oja @ Dj Extremer,
Tegenwoordig kun je backups maken van vinylWinking my eye
Koop zon mooi apparaatje bij de media markt (of ergens anders :P)
Kun je vinyl overzetten op cd:P
Maarja,
I have to go,
byebye
xxx v-ness

Wat extremer net ook al aangaf:

Je koopt je vinyl, die zet je over op cd.
Dan gaat je vinyl kapot, gooi je dan je cd op je draaitafel? Dat gaat ook niet werken he? Daar doelde extremer op, als je alleen maar draaitafels hebt zal je toch een nieuwe vinyl moeten aanschaffen....

Maar jij geeft aan vinyl te willen draaien: Scroll wat naar boven daar word al een goede optie gegeven door Max-E.

En ik lees hier ook nog een paar keer dat timecode niet geschikt zou zijn voor in de club? Ik ken genoeg mensen die een hele avond op hun timecode draaien.

Als jullie doelen op een set van 2 uur vind ik het nog iets anders al heb ik dat ook al zien gebeuren, en sja waarom niet?
Play that funky music white boy....
Boyd    posted on 15-10-2008 13:33
Ik denk dat je hiervan wel wat kan leren:

Mijn levensverhaal als dj:

Ik ben begonnen met een dubbele cd-speler en mixer van skytec(nooit een kraakje gehad!)

Toen heb ik de skytec mixer verkocht, en een behringer vmx1000+reloop rp4000m3d erbij gekocht.

toen ik de behringer zat was heb ik deze weer verkocht en een djm400 gekocht.

toen is er een reloop rmp2(cdspeler) bijgekomen, en voor de zomer nog een rp4000m3d.

na de zomervakantie heb ik mixvibes timecode erbij gekocht.

En nu heb ik besloten de draaitafels en cd-spelers de deur uit te doen, en cdj800mk2's te kopen!

waarom? cdj's kan je op ze kop houden door elkaar schudden, en ze blijven lekker spelen!

Bespaar je het bovenstaande verhaal, en koop direct cd-spelers!
Ashley    posted on 15-10-2008 16:00
offtopic: v-ness Cool waarom spreek ik jou nooit meer? ik heb je ook niet meer op hyves ofzo? haha en je bent nooit meer online? how are youu?

anywayz

ontopic: ik zou persoonlijk voor cdj 800mkII's gaan, en ja dat zijn cd spelers, en ja ik heb gelezen dat je graag vinyl wil. maar wees verstandig, vinyl is dus echt wel aan het afsterven. En de prijs die je voor een vinyltje betaald ten opzichte van een cd, die je ook nog is makkelijk (dan wel legaal) kan branden.. tja..
als mixer zou ik een djm-700 nemen. een stuk goedkoper dan de djm-800 en de extra features op de djm-800 zijn nou ook niet je van het ten opzichte van de 700. ik draai nu ook regelmatig op de 700 en kan niks anders zeggen dat TOP! maargoed das mijn mening...
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 15-10-2008 @ 16:03:08 (58%)
Stefjuuh    posted on 15-10-2008 16:10
Ben het met ashley eens! CDJ-400's zouden ook mooi zijn, maar je wil toch liever vinyl. 400 euro erbij, of een andere mixer, en je zit aan cdj-1000's!
Boyd    posted on 15-10-2008 17:14
Poster: Ashley
offtopic: v-ness Cool?waarom spreek ik jou nooit meer? ik heb je ook niet meer op hyves ofzo? haha en je bent nooit meer online? how are youu?

anywayz

ontopic: ik zou persoonlijk voor cdj 800mkII's gaan, en ja dat zijn cd spelers, en ja ik heb gelezen dat je graag vinyl wil. maar wees verstandig, vinyl is dus echt wel aan het afsterven. En de prijs die je voor een vinyltje betaald ten opzichte van een cd, die je ook nog is makkelijk (dan wel legaal) kan branden.. tja..
als mixer zou ik een djm-700 nemen. een stuk goedkoper dan de djm-800 en de extra features op de djm-800 zijn nou ook niet je van het ten opzichte van de 700. ik draai nu ook regelmatig op de 700 en kan niks anders zeggen dat TOP! maargoed das mijn mening...
  Staar je net blind op de pioneer, het is opzich wel een goede mixer. Maaar er zijn nog andere opties, vergeet de evo4 niet. Daar heb je veel meer aan!
_ruud_    posted on 15-10-2008 17:24
Poster: BoydGrift
Staar je net blind op de pioneer, het is opzich wel een goede mixer. Maaar er zijn nog andere opties, vergeet de evo4 niet. Daar heb je veel meer aan!

Mee eens heb ik zelf ook ondervonden. Wat voor mij nog als enige rede zou kunnen zijn van de EVO over te gaan naar een DJM800 zou als ik ooit veel op feestjes etc. zou moeten draaien waar hij ook staat.

Maar niet eerder (denk ik :P) maar ik ben over de kwaliteit en opties van de EVO zeer te spreken maar het is natuurlijk ook wat je aanstaat.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
Boyd    posted on 15-10-2008 20:17
Poster: _ruud_

Mee eens heb ik zelf ook ondervonden. Wat voor mij nog als enige rede zou kunnen zijn van de EVO over te gaan naar een DJM800 zou als ik ooit veel op feestjes etc. zou moeten draaien waar hij ook staat.

Maar niet eerder (denk ik :P) maar ik ben over de kwaliteit en opties van de EVO zeer te spreken maar het is natuurlijk ook wat je aanstaat.
  Daar heb ik je een mooie peptalk over gegeven op msn heah! En tja, een djm is geen slechte mixer, maar sommige mixers bieden gewoon meer!
Ashley    posted on 16-10-2008 11:08

Ik bedoelde ook niet dat ze zich blind moet staren op pioneer. Het is alleen een goede mixer en misschien een optie voor haar om te kopen. Natuurlijk zijn er nog zat andere merken en modellen die in aanmerking komen. Mijn advies: Schrijf een paar van de hierboven genoemde modellen op, ga naar de eerste de beste DJ shop en test ze uit. Want jou smaak is uniek en je kunt er heel anders over denken dan bijv. boyd of mij. Kies gewoon een mixer/cdspeler die bij je past en die jijzelf lekker vind draaien!
Maar wat nou als het lukt, mama?
DjVictorF    posted on 19-10-2008 11:02
Poster: Ashley

Ik bedoelde ook niet dat ze zich blind moet staren op pioneer. Het is alleen een goede mixer en misschien een optie voor haar om te kopen. Natuurlijk zijn er nog zat andere merken en modellen die in aanmerking komen. Mijn advies: Schrijf een paar van de hierboven genoemde modellen op, ga naar de eerste de beste DJ shop en test ze uit. Want jou smaak is uniek en je kunt er heel anders over denken dan bijv. boyd of mij. Kies gewoon een mixer/cdspeler die bij je past en die jijzelf lekker vind draaien!

ik geef je helemaal gelijk ashley!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 19-10-2008 @ 11:02:27 (3%)
djvnzza    posted on 23-10-2008 10:56
Poster: Sandr

Wat extremer net ook al aangaf:

Je koopt je vinyl, die zet je over op cd.
Dan gaat je vinyl kapot, gooi je dan je cd op je draaitafel? Dat gaat ook niet werken he? Daar doelde extremer op, als je alleen maar draaitafels hebt zal je toch een nieuwe vinyl moeten aanschaffen....

Maar jij geeft aan vinyl te willen draaien: Scroll wat naar boven daar word al een goede optie gegeven door Max-E.

En ik lees hier ook nog een paar keer dat timecode niet geschikt zou zijn voor in de club? Ik ken genoeg mensen die een hele avond op hun timecode draaien.

Als jullie doelen op een set van 2 uur vind ik het nog iets anders al heb ik dat ook al zien gebeuren, en sja waarom niet?

Thanx,
Sorry had nogal haast het door te lezen, dan vergeet je soms nog wel wat heSmile having funMaar goed. €3000,- bijna bij elkaar. Van plan het echt goed aan te pakken,Graag op vinyl, zijn al aardig goede (super goede) aangegeven. Denk dat ik voor de technics ga. Hoor er erg goede verhalen over en zijn goed voor in mijn prijsklasse. (oké, niet erg nederlandsCool) Misschien koop ik later er nog cd players bij, maar goed. Eerst maar eens vinylCoolthanx voor jullie advies! xxx v-ness (hardnoizer)Cool
Twello    posted on 23-10-2008 14:35
2x SL 1200 (kan tweede hands?) 700 euro
1x Mackie D.2 (of D.4) 700 euro
1x Traktor Scratch Upgrade pakket 200 euro
1x Trigger Finger 170 euro
1x Syrincs of KRK Set 500 euro

en tot slot een MacbookSmile having fun

Als hardcore dj wil je meestal vinyl draaien, hiermee kun je vinyls draaien EN mp3's via Traktor Scratch

De Mackie d.2 mixer heeft ingebouwde firewire kaart dus je hebt geen apparte geluidskaart meer nodig voor Traktor Scratch (De Audio8)!

Bij een vinyl set zonder computer ofzo zou ik gaan voor:

2x SL 1200
1x Syrincs Set
1x Ecler EVO 4

Idd, ik heb een tijdje met de Evo 4 gespeeld en ik vond het echt een geweldige mixer, 10x beter als een DJM-700, want hij heeft betere effecten, 2 effectenunits, betere bruikbare midi en ook vond ik de faders een stuk beter aanvoelen...
User edit by Twello on 23-10-2008 @ 16:44:18 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.950 days.
 Post CommentThat would be 198.3 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

210 Users online: 10 Guests (200 Unknown)
Pages generated today : 37.673
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.527.745