Welke gear tot 3000,- (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djvnzza    posted on 06-10-2008 08:41
HeyheyCool
Ik ben dj v-ness, draai hardcore, hardstyle enz. Beetje de hardere stijlen dusCool
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe gear aan te schaffen, graag met alles erop en eraan...
Iemand tips?
Heb ongeveer 3000 te besteden... In de toekomst nog wel meerCool.
Iemand goeie tips of suggesties of must-haves?
xxx,
v-nessCool

[edit: De Hidden-Message is niet bedoeld voor bedankjes e.d. Lees de DJResource FAQ en Forum Rules on DJResource.eu]
Mod edit by Lead on 06-10-2008 19:05 (32%)

What do you think about Welke gear tot 3000,- ??

Vote :   

Bartjens    posted on 06-10-2008 09:06
Wil je draaitafels (vinyl) of cd spelers?

Wanneer je een goede set wil voor ongeveer 3000,- kun je eens kijken voor een pioneer setje. (cd spelers + mengtafel)

2 x cdj-800MKII  1400,-
1 x djm-800       1400,-

Zit je op de 2800,-

Als je viny wilt kun je eens kijken voor bijv. een djm-800 en 2 technics sl1200 of 1210.
Kom je op ongeveer dezelfde prijs.

Maar je kunt ook altijd eens verder kijken op het forum, is behoorlijk veel over geschreven. Gewoon met de search forum optie link in beeld.

Succes.
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 06-10-2008 @ 09:07:50 (30%)
Xtremer    posted on 06-10-2008 09:25
Je kunt ook kijken voor 2 CDJ-800 MK2's 2e hands, nieuw is het mooiste natuurlijk, maar kost ook meerWinking my eye. DJM-800 kun je doen, maar als ik eerlijk bent vind ik de DJM-700 leuker bij de CDJ-800's. De DJM-800 is natuurlijk een prima keuze daar niet van:P.

Andere vraag is inderdaad wil je vinyl of CD? Als je vinyl kiest kun je voor Technics gaan, maar de super OEM's zijn dan net een stukkie goedkoper.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Curd    posted on 06-10-2008 13:34
Ik heb hier nog een Pioneer set in de aanbieding : 

CMX 3000 
DJM 3000 
Flightcase Pro 3000 

Is ondertussen aan zijn 5e levensjaar bezig maar heeft enkel bij mij thuis gestaan.
Prijs : 1250,00 €
Convert    posted on 06-10-2008 19:01
Als HS en HC dj zou ik zeker op vinyl gaan draaien als je de vinyl kan veroorloven Winking my eye

En zou met dit budget dan zeker voor Technics gaan, staan ook altijd in discotheken enzo en als je op super oem draait heb zo vaak gehoort dat mense toch naar Technics gaan omdat ze niet steeds die overstap in discotheken naar Technics willen Winking my eye

Qua mixer zou IK voor een djm800 gaan je kan ook altijd nog even kijken naar A&H en Ecler en wat je dan zelf het pretigste vind.

Koptelefoon moet je ook gewoon even zelf testen Winking my eye Maar denk dat je met zo'n mooi budget wel bij Pioneer of Technics komt :P
Boyd    posted on 06-10-2008 19:34
Beginnend bij het afspelend medium(je cd of vinyl decks):

CD:
Pioneer cdj800mk2
Denon S3500

Vinyl:
technics sl1200mk2 of mk5

geen super oem's ! reden? deze zijn veel gevoeliger voor rumble en skippen!

Mixend medium(de mengtafel)

Pioneer DJM800
Ecler evo 4
Xone 42
Ecler nuo 5
Vibemaster-D    posted on 06-10-2008 21:32
ik zou sowieso voor de DJM800 gaan of de Xone 92 welke je het lekkerst vind is persoonlijk maar ik zou naar de clubstandaard uitgaan en waar ik zelf ook eigenaar en fan van ben de DJM800, verder is cdj800's een goede keus of technics SL's 

kortom met een budget van 3000 euro praatje dus gewoon over de industriestandaarden. alhoewel je voor +/- 600 euro meer dan CDJ1000mk3's hebt ipv CDJ800mk2's maar je moet kijken of je er veel mee on-the-road mee wilt gaan anders voldoet de CDJ800MK2 ook al heel veel.
Linea    posted on 06-10-2008 22:45
ik denk dat je met 3000 euro al een heel eind komt

als ik dat geld op dit moment beschikbaar had, had ik beslist gehaald:

2x Technics SL1200, maar Stanton zou ik ook over nadenken.
Pioneer DJM-800
Sennheiser HD-25 (maar die heb ik al...)

en de rest van het geld besteden aan moeilijk veel platen
het liefste deephouse, minimal platen die zo diep klinken dat je oren er spontaan van gaan bloeden

but hey, thats me .
Basrose    posted on 06-10-2008 22:51
Poster: Linea
ik denk dat je met 3000 euro al een heel eind komt

als ik dat geld op dit moment beschikbaar had, had ik beslist gehaald:

2x Technics SL1200, maar Stanton zou ik ook over nadenken.
Pioneer DJM-800
Sennheiser HD-25 (maar die heb ik al...)

en de rest van het geld besteden aan moeilijk veel platen
het liefste deephouse, minimal platen die zo diep klinken dat je oren er spontaan van gaan bloeden

but hey, thats me .

Ik draaide altijd met technics en later ook een tijdje op stanton tt's gedraaid... het was even wennen maar o wat starten die dingen snel... ik vond het prima dingen.
Linea    posted on 06-10-2008 23:15
Poster: Basrose

Ik draaide altijd met technics en later ook een tijdje op stanton tt's gedraaid... het was even wennen maar o wat starten die dingen snel... ik vond het prima dingen.

ja ik heb een tijdje terug bij iemand op een paar Stantons T90's gedraait, en ik vind ze echt perfect!
maar dat vind ik dan, zullen beslist mensen zijn die er niet mee kunnen werken.
soundcollector    posted on 06-10-2008 23:18
als je een ecler nuo 5 zoekt --> ik verkoop de mijne aan 650 Winking my eye

setje zou ik gewoon 3 cdj 800 kope met een mengpaneel, nuo 5 ofwel een nuo 3...

Ik ben zelf aant spare voor nuo 3 en 3 cdj 1000... vindk een ideaal setje Winking my eye
tairip    posted on 07-10-2008 09:04
Ik heb veel problemen gezien met de NUO5 voornamelijk met het aansluiten op je pc. De ingangen willen dan nog wel eens kapot gaan, vooral bij goedkopere/on-board geluidskaarten.

Ik zelf zou gaan voor allemaal nieuwe spullen.

Ik had een DJM-700 gekocht die nu ongeveer 999.- kost en 2x een CDJ-800MKII. Je bent dan 2400,- kwijt. Dan kan je ook nog een mooie hoofdtelefoon kopen! Prima thuisset.
vasch    posted on 07-10-2008 11:46
@ tairip: beetje off topic, maar ik snap je verhaal van de kapotte ingangen niet. Wat is de reden dat de ingangen van je geluidskaart bij een nuo eerder kapot gaan dan bij een andere mixer.

Als het niet persee nieuw hoeft te zijn, zou ik zeggen: marktplaats in de gaten houden. Staan regelmatig leuke aanbiedingen op. Zag net toevallig een advertentie van een djm800 2 cdj1000mk3 en een hdj1000. Het is maar een voorbeeld.
User edit by vasch on 07-10-2008 @ 11:56:51 (100%)
Xtremer    posted on 07-10-2008 13:16
2e hands set van 2 CDJ-1000 MK3's en een DJM-800 kopen en de HDJ NIEUW kopen! Das nog een veel betere set en anders blijf ik bij mijn oude idee: 2x CDJ-800 MK2 en een DJM-700 met eventueel een HDJ-1000.
User edit by Xtremer on 07-10-2008 @ 13:16:32 (4%)
Vibemaster-D    posted on 07-10-2008 14:02
voor die 100 eur verschil neem dan echt de djm800
tairip    posted on 07-10-2008 14:11
Poster: Vibemaster-D
voor die 100 eur verschil neem dan echt de djm800

Tegenwoordig iets meer dan 100.- verschil he! Winking my eye De prijs van een DJM-700 ligt nu rond de 999.- en die van de DJM-800 rond de 1399,- scheelt toch weer 399.-!

@vash:
Sommige geluidskaarten geven een bepaalde spanning over je kabel. Bij de Ecler NUO5 (in elk geval) is het zo dat dan de IC protectors (geloof ik even uit mijn hoofd) kapot gaan waardoor je geen signaal meer binnen krijgt op je mengpaneel. Nu ken ik een geval waarbij dat 2x gerepareerd is en dan adviseren ze om er een groud-loop isolator tussen te doen! (Werkt ook voor geen meter)! Vandaar....
Max-E    posted on 07-10-2008 14:20
3000 euro?
wat dacht je van 2x Synq Xtrm.1 (vinyl dus, hardstyle/hardcore komt namelijk bij overschot op vinyl uit en amper op cd, of je hebt dan al n compilation en daar valt bij lange na amper mee te mixen, dit zijn geen volledige versies en vaak nog gemixt ook)

Ik zou niet voor stantons gaan, de enige die echt waar voor hun geld zijn zijn de Stanton t.150's(als je op dit niveau draaitafels wilt, dus niet als je op de afdek plaat tikt dat je n dikke bass door je muziek heen krijgt, synq xtrm heeft daarintegen wel n veeeel betere isolatie, dit verschil zit m trouwens t meest in de metalen afdekplaat, allee stantons hebben n plastic behalve de t.150..)

mengpaneel? wat dacht je van n A&H 42? 4 kanaals, t enige wat t mist is n dikke effectenbak, dus daarom neem je als die mixer je de kont uit komt n effectenbak erbij? A la efx 1000/korg kaoss pad 3nu zit je nog niet ns op de 2000 euro, dan neem je nog 2x krk rp-6 boxen(ff rondneuzen, 200 euro de stuk moet je ze kunnen vinden, heb wel wat sites, die mag ik tegen de forum regels in dus niet posten..)nou zitten we grofweg op 2500 euro, nog n koptelefoon erbij, en sla maar ns n stapel plaatjes in...ben je wel zoet de komende maandjesHappy, laughing

EDIT: Mensen de opmaak is rukHappy, laughing
User edit by Max-E on 07-10-2008 @ 14:23:23 (54%)
Vibemaster-D    posted on 07-10-2008 14:28
@ tairip, haha sinds mijn 800 let ik daar niet meer op maar toen was het 100 verschil ik wist niet dat de DJM700 zo flink gedaalt is.
Xtremer    posted on 07-10-2008 14:43
Poster: Max-E
3000 euro?
wat dacht je van 2x Synq Xtrm.1 (vinyl dus, hardstyle/hardcore komt namelijk bij overschot op vinyl uit en amper op cd, of je hebt dan al n compilation en daar valt bij lange na amper mee te mixen, dit zijn geen volledige versies en vaak nog gemixt ook)

Nadelen aan vinyl:
- Kapotte naalden na verloop van tijd.
- Een vinyl kost je al gauw €10 en dan heb je 2 nummers, voor hetzelfde geld heb je een CD met 15 tracks.
- Een vinyl krast als een malle als je niet voorzichtig bent, een CD daarin tegen een stuk minder (ligt ook aan jezelf).
- TT's moet je soms afstellen en heeft vaak speling bij de toonarm.
- CD's kun je rippen en back-ups van maken, een vinyl bijna niet.

Ik zelf zie de TT net als een printer, het apparaat kost niet veel, maar de inkt (platen) wel. Op internet zijn tegenwoordig alle complete Hardstyle/Hardcore vinyls te verkrijgen in MP3 of misschien zelfs WAV formaat voor een prijs van misschien 2 euro! De feeling van vinyl is voor sommige zo geweldig, maar ik vind het alleen maar moeilijk doenCool Ik ben vorig jaar van TT's naar CDJ-1000 MK3 overgestapt omdat het me simpelweg te duur was en omdat je er lang niet zoveel mee kan als een CDJ. Ik ben wel van mening dat het leren mixen op TT's je het in de toekomst een stuk makkelijker maakt als je overstapt naar CD, maar daar houd het dan ook mee op.

Timecode
Leuk om te hebben voor thuis, maar op het podium heb je er weinig aan. Ben je van plan al je apparatuur ervoor los te koppelen dan zeg ik er ja tegenWinking my eye.
Convert    posted on 07-10-2008 14:52
Heb je het nou nog niet door Xtremer, je kiest voor vinyl voor het gevoel(de liefde al zeg ik hetzelf) en in HS en HC stylen zijn er genoeg platen te vinden.

-Kapotte naalden duurt wel even, ik heb ergens gelezen dat die meer dan 1500 mee kunnen... dus dat is erg lang Winking my eye
-Vinyl Krast helemaal niet tenzei je er gewoon verkeert mee om gaat Winking my eye
-Speling kan je van te voren laten verwijderen, no problem Winking my eye
-Platen kun je net zo goed opnemen en als backup opslaan Winking my eye
-En een plaat kost 6a7 euro voor 2nummers soms heb je ze ook met 3a4 nummers, 10euro is meer voor de zeldzamen Winking my eye

Time-Code is indd voor thuis, niet als je moet draaien in een club.

Dus Vnzza als je nog van plan bent om ooit in clubs enzo te gaan draaien zou ik gwoon voor(als je vinyl kiest):
2x Technics SL1200/1210 MK2/MK5
1x Pioneer DJM-800
1x Pioneer HDJ-1000 of Technics maar dat kan ik niet echt bepalen, licht eraan welke jij lekker vind zitten Winking my eye
Xtremer    posted on 07-10-2008 14:58
Poster: Convert
Heb je het nou nog niet door Xtremer, je kiest voor vinyl voor het gevoel(de liefde al zeg ik hetzelf) en in HS en HC stylen zijn er genoeg platen te vinden.

-Kapotte naalden duurt wel even, ik heb ergens gelezen dat die meer dan 1500 mee kunnen... dus dat is erg lang Winking my eye
-Vinyl Krast helemaal niet tenzei je er gewoon verkeert mee om gaat Winking my eye
-Speling kan je van te voren laten verwijderen, no problem Winking my eye
-Platen kun je net zo goed opnemen en als backup opslaan Winking my eye
-En een plaat kost 6a7 euro voor 2nummers soms heb je ze ook met 3a4 nummers, 10euro is meer voor de zeldzamen Winking my eye

- Kapotte naald duurt misschien wel even, maar de laser doet het langer:D!
- Inderdaad krassen krijg je door eigen fout, maar het is kwetsbaarder dan CD.
- Over speling klopt wat je zegt, maar een CD speler heeft nergens speling en kost je ook geen geld om het te laten verwijderen.
- Platen opnemen kan, maar als je plaat stuk is zul je de tracks op CD moeten branden en waar ben je dan uiteindelijk?
- Prijzen die ik er voor betaald heb was €10,-- ,verschilt per winkel.
tairip    posted on 07-10-2008 15:01
Poster: Vibemaster-D
@ tairip, haha sinds mijn 800 let ik daar niet meer op maar toen was het 100 verschil ik wist niet dat de DJM700 zo flink gedaalt is.

Dat is pas sinds 2 week ofzo Winking my eye
Xitrate    posted on 07-10-2008 15:06
3000 euro voor een 15jarige? dat is veel geld. Ik zou zeggen probeer nog een extra 1000 van je ouders te krijgen en koop 2x CDJ1000MK3 en een DJM800. Als ze je die 3000 geven zullen ze die 1000 extra vast ook niet erg vinden namelijk.
Linea    posted on 07-10-2008 17:10
Poster: DJ-Xtremer

Nadelen aan vinyl:
- Kapotte naalden na verloop van tijd.
- Een vinyl kost je al gauw €10 en dan heb je 2 nummers, voor hetzelfde geld heb je een CD met 15 tracks.
- Een vinyl krast als een malle als je niet voorzichtig bent, een CD daarin tegen een stuk minder (ligt ook aan jezelf).
- TT's moet je soms afstellen en heeft vaak speling bij de toonarm.
- CD's kun je rippen en back-ups van maken, een vinyl bijna niet.

klopt, ben ik het volkomen mee eens. maar aangezien de aanschaf van tt's veel goedkoper is dan cdspelers, kan je het overgebleven geld (en dat zal vast wel een flinke som zijn) insteken in platen. ok platen zijn duurder dan mp3, dat is een feit. maar wie koopt er tegenwoordig nog cd's? we hebben beatport, dancetunes en vast nog wel meer sites waar je mp3s voor een daalder kan kopen en een nog grotere groep download het illegaal van het net. ik draai zelf meer minimal, techno en deephouse, en soms ook wat dubstep (ik weet, totaal iets anders maar is voor erbij haha), en het komt meestal eerder op plaat uit dan op mp3.

maargoed, is kwestie van  wat je zelf wilt. tegenwoordig is het hoofddoel van iedere dj om 2x cdj-1000 te halen en een djm-800.

begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook 2 cdj800's, maar ik denk dat ik ze binnenkort wegdoe want ik heb zelf veel meer plezier met het draaien van vinyl dan met cd's. maar dat is persoonlijk
User edit by Linea on 07-10-2008 @ 17:21:33 (47%)
djvnzza    posted on 15-10-2008 08:54
Het allerliefste draai ik op vinylCool,
Het klinkt een beetje als gelul, maar toch vind ik dat vinyl je een echt dj gevoel geeftCool.
Maar goed, any suggestions?
Denk sterk over technics, maar goed, misschien zit ik wel helemaal mis...Confused
Adios amigosCool
xxx v-ness
djvnzza    posted on 15-10-2008 08:57
Oja @ Dj Extremer,
Tegenwoordig kun je backups maken van vinylWinking my eye
Koop zon mooi apparaatje bij de media markt (of ergens anders :P)
Kun je vinyl overzetten op cd:P
Maarja,
I have to go,
byebye
xxx v-ness
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

64 Users online: 10 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 3.558
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.575.711