Beetje goeie Hoofdtelefoon (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 05-10-2008 19:14
Ben (al wel gemerkt hier op t forum denk ik:$) beetje bezig mijn set te upgraden, en daarmee ook aan het rondkijken naar hoofdtelefoons. Heb nu een Sennheiser HD205, en opzich best mee te draaien, enkel vind ik het geluid erg 'mager'klinken in vergelijking met mijn monitors. o.a. Weinig bas in de HP, maakt het een totaal ander geluid dan wanner ik de fader opengooi en de cue'd track door de monitoren hoor.

Zoek dus eigenlijk een -leuke betaalbare middenklasse- HP die wel een mooie volle sound geeft, dus beter vergelijkbaar met 't geluid uit de echte speakers. Ook belangrijk vind ik een goeie afsluiting voor geluid van buitenaf, iets wat ik bij Mijn sennheiser ook wel mis. Ben brildragend, voor zover dat ook invloed heeft op de dempingskussens. Daarbij heb ik ook een niet al te groot en breed hoofd, dus de echt grote massieve HP's vallen af(misschien beter n model ala HDJ1000 in dat geval?). Wel lijken mij draaibare schelpen erg fijn (?). Genoeg info zo voor 'n goeie keuze denk ik...!

Hebben jullie goeie adviezen voor mij?

Wederom thx voor elke hulp!

What do you think about Beetje goeie Hoofdtelefoon ??

Vote :   

Xtremer    posted on 06-10-2008 18:13
Ff aangepast dan maar:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Boyd    posted on 06-10-2008 19:37
Poster: bambamstudio
Ik blijf de Sony MDRV700 DJ de beste vinden

Is echt een hele goede!

heb hem zelf ook al n's op mn hoofd gehad en geluisterd en is echt super!
Xtremer    posted on 06-10-2008 19:41
Bestaat er op DJR nog geen HP vergelijking ofzo? Zou wel handig zijn, scheelt een hoop topicsWinking my eye.
Boyd    posted on 06-10-2008 19:52
Poster: DJ-Xtremer
Bestaat er op DJR nog geen HP vergelijking ofzo? Zou wel handig zijn, scheelt een hoop topicsWinking my eye.

Tja, kijk een cdj is kwa basis grotendeels het zelfde. En kan je dus ook naast elkaar zetten.

Hooftelefoons daarintegen, das echt heele rg persoonlijk!

ik zou zeggen, loop een goed winkel binnen en vergelijk!
Xtremer    posted on 06-10-2008 19:53
Jup heb je gelijk in, zelfde principe als monitoren, is ook persoonlijk.
Winston    posted on 06-10-2008 21:42
Poster: Jorrit
Wat mij betreft veegt de HD-25 de vloer aan met elke DJ hoofdtelefoon... maar dat is ook maar een mening.

Je hebt de Denon DN-HP1000 nog niet gehoord, zelfde als de Xone headphone Cool Maar dat is ff off topic, want vrij duur.
Tic Toc
Stevenvdvorm    posted on 06-10-2008 22:09
Poster: BoydGrift

Is echt een hele goede!

heb hem zelf ook al n's op mn hoofd gehad en geluisterd en is echt super!

Blijft een beetje achter qua design, maar inderdaad een topper
PaulBrugel    posted on 07-10-2008 13:37
Poster: Phenix
@ PaulBrugel: Als je hem gebruikt voor monitoring (dus met 1 oor) dan kan je een nummer hebben waarbij de hoge tonen vooral aan de rechterkant klinken en jij gebruikt je linkerkant van je hp dan zou je de hoge tonen niet horen, maar als je hem nou op mono zet dan klinkt het geluid (High, Mid en Low) aan beide kanten even hard :D

Hey.....weer wat bijgeleerd. Thanks!  Grappig
User edit by PaulBrugel on 07-10-2008 @ 13:38:15 (4%)
Winston    posted on 07-10-2008 18:25
Uhhh, andere theorie:

Vroeger werd gewerkt met enkele schelpen voor monitoring vanwaar de Quasimodo DJ houding afstamt, al is die houding met de moderne swivel headphones volstrekt overbodig geworden.

Oude mixers hadden daarom alleen maar een mono output nodig voor de enkele schelp. Als je nu een normale headphone inplugged zou je alleen maar links geluid krijgen. De mono/stereo switch is dus om op deze mixers stereo te krijgen.

Behalve een pan efffect zal een producer nooit rare dingen doen met geluid voor links en rechts.

Volstrekt overbodig knopje dus met de huidige mixers, behalve als je een extra split cue knopje wil.

Maar tijdens een pan effect en 1 oor monitoring is het wel handig dat je alles even hard blijft horen.
Tic Toc
User edit by Winston on 07-10-2008 @ 18:28:39 (16%)
-Richard-    posted on 08-10-2008 21:00
Thanks voor de goeie tips/adviezen!
Gebruiken jullie, ivm het 'fijn zitten' en de demping van het zaalgeluid liever een HP die óp het oor valt, of er omheen/overheen eigenlijk?
Winston    posted on 08-10-2008 22:01
Ik weet niet of het deels psychologisch is, maar ik vindt over de oren beter zowel het fijn zitten als de geluidskwaliteit en demping. Ze zijn wel lelijker dan de kleinere headphones.
Tic Toc
-Richard-    posted on 09-10-2008 21:03
Heb ook het idee dat je dan zoiezo beter zit met de demping, da's ook mijn gedachte erover, maar vandaar dus de vraag aan jullie inderdaad; Ik heb zelf op moment een Sennheiser die óp de oren zit, en kan toeval zijn, maar ben niet echt tevreden over de demping, integendeel...
Maar die HDJ-1000, Sony's en Technics eerder genoemd, zit dat over de oren of zulke HP's net weer niet?
Sebasz    posted on 09-10-2008 21:20
de hdj1000 sluit niet om je oren zegmaar, daar drukt het er tegen aan zit maar een klein rondje in als het ware :P
Vibemaster-D    posted on 09-10-2008 21:24
de HDJ1000 is de beste pioneer aankoop die ik gedaan heb ik gebruik hem dagelijks, neem dat ding overal mee naar toe het luistert zo ontzettend relaxt gebruik hem ook altijd voor me mp3 speler en me dvd speler en als ik dvd's kijk op de computer. vind het een super heerlijk ding. zit niet helemaal om je oren maar erop. maar dat vind ik fijn hij gaat niet echt heel zeer doen heeft een super mooie strakke basweergaven en kan gevaarlijk hard. en de looks vind ik ook geweldig.

maar ik denk dat het persoonlijk is, 
als je gewoon budget hebt voor een goede dan zou ik eve gaan luisteren in de winkel neem de Senheiser de Pioneer en de Sony MDR en de technics. en kies voor je zelf.

ik heb ook de pioneer wel gekozen omdat mijn DJ Booth dan volledig pioneer is. maar hij is ook gewoon goed.

een HP die ik zelf een heel stuk minder vindt is de Stanton 2000, ik vind hem echt niet lekker horen en lekker zitten. ik werk er wel is mee maar neem eigenlijk altijd mijn HDJ zelf mee net als CD's een HP moet je niet op bezuinigen want let wel op je gehoor is extreem belangrijk zet ook de geluidsdruk nooit te hard.
User edit by Vibemaster-D on 09-10-2008 @ 21:27:01 (41%)
-Richard-    posted on 09-10-2008 21:50
Precies! Wil niet vanwege onvoldoende demping mijn HP gewoon veel te hard moeten zetten, en zo mn gehoor (verder) om zeep helpen!mede Daarom leek mij n HP die over de oren valt wel wat ook, enkel zijn die dingen vaak zo groot, en al helemaal als je nie zon groot hoofd hebt (als ik)...
Vibemaster-D    posted on 10-10-2008 23:34
de pioneer dempt naar mijn mening voldoende het omgevingsgeluid. en bij een hoge omgevingslawaai kan je hem toch op een normaal volume ook goed gebruiken. dus niet dat je net als bij je kut mp3 speler of van die oortjes die krengen met gemak zo op 100db zet waardoor je oren naar de klote gaan zoals bij mij al een klein beetje het geval is.
DjVictorF    posted on 12-10-2008 13:33
Ik heb zelf de Denon Dn-Hp700 hij koste me 130 euro maar dat was het hem zeker waard!
Hij lekker op je hoofd en komt moooi geluid uit!Happy, laughing
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
-Richard-    posted on 14-10-2008 19:30
Poster: DjVictorF
Ik heb zelf de Denon Dn-Hp700 hij koste me 130 euro maar dat was het hem zeker waard!
Hij lekker op je hoofd en komt moooi geluid uit!Happy, laughing

Hm die lijkt ook zeker wel aan de eisen te voeldoen.
Daarnaast nog een mooie HP ook zeg!
Is die een beetje van een 'niet al te groot' formaat DJVictorF?
En pads zitten óm de oren heen denk ik he
DJNazdrovje    posted on 14-10-2008 20:47
Als je echt demping en een mooie perfecte sound wil spaar even door voor de Sennheiser HD 25-1.
Hij is duur, maar door zijn lichtgewecht en kwaliteit. Echt de headphone die je nooit meer ruilen wil.
DjVictorF    posted on 14-10-2008 21:33
Hij zit geweldig! hij is niet te groot het is het "kleinere" broertje van de Dn-hp1000. Ja de pads zitten om de orenWinking my eye
-Richard-    posted on 14-10-2008 21:35
Dankje !
Vindt dat echt n mooie HP ook (en dat is niet snel).
Ook draaibare pads zie ik. Niet onbelangrijk, omdat ik anders nie naar beneden kan kijken met die schelpen tegen mn kin als de HP om mijn nek hangt (zoals met mijn huidige dus..)
Serieuze kandidaat warbij t briebelt m te bestellen (A)...
DjVictorF    posted on 14-10-2008 21:45
Hij is zeker mooi! In het echt nog mooier dan op de foto! (wat je meestal niet verwacht) Inderdaad draaibare padsWinking my eye En hij zit ook gewoon lekker op je hoofd met goed geluid!
-Richard-    posted on 14-10-2008 22:02
Ik ga het snel ervaren hoop ik.
Na vanalles vergeleken en bekeken te hebben de afgelopen tijd, heb ik de knoop dorgehakt en zojuist
de Denon besteld :D !
DjVictorF    posted on 14-10-2008 22:04
Kijk is! goede keus!
DJTruth    posted on 19-10-2008 14:51
Ik heb de JBSystems HD-200 pro.
Werkt top!
Heeelee mooie basweergaven en afgesloten!
Hiervoor had ik een DAP HD-135.
Die zuigt.
Heel crappie geluid!
Tim

This is an old Topic

No new postings for 5.458 days.
 Post CommentThat would be 181.9 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

53 Users online: 1 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 7.925
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.046.658