Beetje goeie Hoofdtelefoon (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 05-10-2008 19:14
Ben (al wel gemerkt hier op t forum denk ik:$) beetje bezig mijn set te upgraden, en daarmee ook aan het rondkijken naar hoofdtelefoons. Heb nu een Sennheiser HD205, en opzich best mee te draaien, enkel vind ik het geluid erg 'mager'klinken in vergelijking met mijn monitors. o.a. Weinig bas in de HP, maakt het een totaal ander geluid dan wanner ik de fader opengooi en de cue'd track door de monitoren hoor.

Zoek dus eigenlijk een -leuke betaalbare middenklasse- HP die wel een mooie volle sound geeft, dus beter vergelijkbaar met 't geluid uit de echte speakers. Ook belangrijk vind ik een goeie afsluiting voor geluid van buitenaf, iets wat ik bij Mijn sennheiser ook wel mis. Ben brildragend, voor zover dat ook invloed heeft op de dempingskussens. Daarbij heb ik ook een niet al te groot en breed hoofd, dus de echt grote massieve HP's vallen af(misschien beter n model ala HDJ1000 in dat geval?). Wel lijken mij draaibare schelpen erg fijn (?). Genoeg info zo voor 'n goeie keuze denk ik...!

Hebben jullie goeie adviezen voor mij?

Wederom thx voor elke hulp!

What do you think about Beetje goeie Hoofdtelefoon ??

Vote :   

Illusion    posted on 05-10-2008 19:18
Zoek A.U.B even via de Search. Je krijgt hier de volgende mogelijkheden:

Klik
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
bartjeu    posted on 05-10-2008 19:21
stanton dj pro 2000 raad ik je aan Happy, laughing
Xtremer    posted on 05-10-2008 19:25
Ik gebruik zelf de HDJ-1000 en gaat zeer doen als je hem langdurig op je hoofd hebt staanHappy, laughing. Het geluid waarnaar je opzoek bent heeft de HDJ absoluutWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 05-10-2008 @ 19:25:13 (1%)
-Richard-    posted on 05-10-2008 19:25
Poster: Illusion
Zoek A.U.B even via de Search. Je krijgt hier de volgende mogelijkheden:

Klik

Shame Cool !
Ik moet op de zoekterm headphones zoeken...ik was in t nederlands aan t zoeken geweest en kom dan (zowat) niets tegen vandaar de vraag hier...oeps...Xcuses!
Enkel vind ik ook dan veel informatie over de verschillende HP's op de markt, enkel geen directe aan en afraad puntjes gezien mij 'eisen'. Gebruikerservaringen van mensen hier helpen wellicht toch een stuk sneller naar een goede keuze..
User edit by -Richard- on 05-10-2008 @ 19:28:43 (81%)
-Richard-    posted on 05-10-2008 19:26
Poster: DJ-Xtremer
Ik gebruik zelf de HDJ-1000 en gaat zeer doen als je hem langdurig op je hoofd hebt staanHappy, laughing. Het geluid waarnaar je opzoek bent heeft de HDJ absoluutWinking my eye.

Dankje! Maar zeer doen? ivm dat hij te krap zit ofzo? Want dan is het wellicht voor mij juist goed ivm niet te groot hoofd ...
(Niet dat ik zeg dat jij een groot hoofd zou hebben he haha)
Xtremer    posted on 05-10-2008 19:28
De HDJ past op ieder hoofd denk ikWinking my eye. Het gaat zeer doen op de plek waar de pootjes lopen van je bril, daar drukt de HDJ tegen aan wat vrij irritant is en zeer gaat doen.
-Richard-    posted on 05-10-2008 19:29
Aha, thanks voor dat puntje gezien ik ook rekening moet houden met bril.
Maar vrees dat je daar gewoonweg niet onderuit komt met welke HP ook, toch?
Mforge    posted on 05-10-2008 19:36
ik heb nog een technics rpdh-1200 koptelefoon te koop, met doos en garantie. mocht je interesse hebben kan je pm-en.
User edit by Mforge on 05-10-2008 @ 19:37:30 (1%)
Xtremer    posted on 05-10-2008 19:36
Ik denk het niet nee, aangezien elke HP tegen het hoofd drukt. Misschien is het een leuk idee voor het beste idee van Nederland om HP kussens te maken met een streep erin voor de bril:D.
timmyk    posted on 05-10-2008 19:51
synq hps-2,  niet duur en super leuke en goede hofdtelefoon!
sluit goed af en mooie klank; en draaibaar Winking my eye
MCO    posted on 05-10-2008 20:20
Poster: bartjeu
stanton dj pro 2000 raad ik je aan Happy, laughing

Die raad ik zeker ook aan, zeer goede kwaliteit en ook vrij goedkoop
Illusion    posted on 05-10-2008 20:27
Poster: focus
Aha, thanks voor dat puntje gezien ik ook rekening moet houden met bril.
Maar vrees dat je daar gewoonweg niet onderuit komt met welke HP ook, toch?

ContactlenzenWinking my eye :p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
-Richard-    posted on 05-10-2008 21:12
@ Illusion; haha ja da's waar, maar dat ben ik toch niet van plan joh,om die te nemen ivm een HP :P!
@ DJ-Extremer; Ja, ey kunnen wij ook proberen met dat idee mee te doen daaraan Laughing out Loud !
@ Mforge; Heb even wat gezocht maar kan geen duidelijke review vinden op 't net. Maar wat ik erover vinden kan is allemaal erg positief.Mensen hier dit dit lezen enkele reacties op deze HP misschien? Heb je ook even gePMd Mforge.
DJADMIN    posted on 05-10-2008 21:14
Reloop RP 3500 Winking my eye Heel aardig ding, wel wat groot haha :P
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Mforge    posted on 05-10-2008 21:36
2 Focus : je heb een pm terug.
-Richard-    posted on 05-10-2008 22:03
Poster: Mforge
2 Focus : je heb een pm terug.

jij ook weer.

Ben bang dat de mooie HP's voor mij ook vaak wat aan de grote kant zijn Unhappy.
Xtremer    posted on 05-10-2008 22:19
Ga eens wat HP's testen bij Feedback of de plaatselijke muziekwinkelWinking my eye. Lang leven de webwinkel, niks testen gewoon blind kopen noem ik dat:D.
Collin    posted on 06-10-2008 14:51
Stanton Pro-2000 , is een goede koptelefoon met goede sound , sluit goed af , alleen is een beetje lomp

Pioneer HDJ-1000 , ook prima koptelefoon maar na 1 jaar begint deze aan de pioneer band te slijten

maar voor de rest ook een goede sound , en is iets minder lomp en groot , en sluit ook goed af

ik had eerst een Pioneer HDJ-1000 , maar nu een Stanton Pro 2000 ! :D , bij Feedback in Apeldoorn

zijn ze allebei te testen ,

(ben er vorige week even langs geweest omdat ze waren verhuisd en toen zag ik

beide koptelefoons hangen om te testen )
PaulBrugel    posted on 06-10-2008 15:50
Zelf ben ik zeeeer tevreden over de Stanton 2000. Hij is niet duur, geluid is super, en kan goed hard. Na 1,5 intensief gebruik heb ik nu een nieuwe, andere brak aan de bovenkant. En die momo / stereo switch, waarom die erop zitConfused 
Winston    posted on 06-10-2008 16:14
De Stanton DJ Pro 2000 is de beste middenklasser die ik zelf heb getest.

Maar m.b.t. het geluid kan het ook liggen aan je mixer. Ik heb geen ervaring met de Behringers mixers, maar ik heb wel met verschillende headphones op verschillende mixers gewerkt en dan klinken de headphones vaak ook anders.

Ik draag ook een bril. Toen ik pas begon had ik vaak last ervan dat mijn bril scheef werd weggedrukt, maar nu blijft mijn bril gewoon recht, welke headphone ik ook gebruik. Aangezien de "pootjes" van de bril plat tegen je hoofd zijn bij de oren maakt het voor de demping van de oorkussens niks uit.
Tic Toc
Phenix    posted on 06-10-2008 16:15
@ PaulBrugel: Als je hem gebruikt voor monitoring (dus met 1 oor) dan kan je een nummer hebben waarbij de hoge tonen vooral aan de rechterkant klinken en jij gebruikt je linkerkant van je hp dan zou je de hoge tonen niet horen, maar als je hem nou op mono zet dan klinkt het geluid (High, Mid en Low) aan beide kanten even hard :D
http://www.djmillhouse.nl
bambamstudio    posted on 06-10-2008 16:15
Ik blijf de Sony MDRV700 DJ de beste vinden
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Xtremer    posted on 06-10-2008 17:23
Poster: Collin
Pioneer HDJ-1000 , ook prima koptelefoon maar na 1 jaar begint deze aan de pioneer band te slijten

Is bij mij niet zo hoorWinking my eye. Ik gebruik hem iedere dag en heb hem al 2 jaar en ziet er nog als nieuw uit, op een paar gebruikssporen na dan.
User edit by Xtremer on 06-10-2008 @ 18:13:30 (7%)
Stevenvdvorm    posted on 06-10-2008 17:55
Heb vandaag een hdj1000 gekocht, 1e indruk is goed en zit ook super op je hoofd!
Jorrit    posted on 06-10-2008 18:10
Poster: DJ-Xtremer

Is onzinWinking my eye. Ik gebruik hem iedere dag en heb hem al 2 jaar en ziet er nog als nieuw uit, op een paar gebruikssporen na dan.

Dat wil nog niet zeggen dat het onzin is wat collin schrijft! Elk geval is uniek, dat het bij jou niet zo is, wil niet zeggen dat het bij iedereen niet zo is.

Wat mij betreft veegt de HD-25 de vloer aan met elke DJ hoofdtelefoon... maar dat is ook maar een mening.
Mod edit by Jorrit on 06-10-2008 18:11 (33%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

48 Users online: 3 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 18.181
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.092.074