DJ-tech Mix Channel 10
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Zone    posted on 18-09-2008 19:27
Ik zat al een tijdje te zoeken naar een dj-set, maar dan kwam ik uit op zo'n €700 als ik een gewone-beginner set wou. Nu ben ik een tijdje aan't zoeken geweest en vandaag kwam ik dit tegen: DJ-tech Mix Channel 10. Dit is dé oplossing voor de beginnende dj die geen €700 kan of wil uitgeven! Voor €85 heb je een 2-channel mixer die je via een usb-stick kan aansluiten op je laptop. Hierbij krijg je ook nog eens een dj-programma zodat je dus je laptop zogezegd als cd-player gebruikt, op je laptop zie je je knoppen ook bewegen als je aan je mixer draait/schuift.

Hierbij koop ik dan nog een hoofdtelefoon van zo'n 30 euro (wss een sennheiser aangezien sennheiser toch wel een ongeëvenaarde reputatie heeft). En voor 30 euro heb ik toch wel al een iewat deftige hoofdtelefoon.
En natuurlijk de speakers (louter bedoeld voor op mijn kamer of voor in de living als er wat vrienden komen). Ik ga actieve speakers kopen om niet steeds met een versterker te moeten rondsleuren. Ik denk nu hoofdzakelijk aan de Citronic ST-6 (kan ik via een vriend nieuw krijgen voor €200).

Conclusie: Nu ga ik mijn set hebben voor ca. 310 euro. 400 minder dan voor een gewone set!

Laat me even weten wat je van mijn keuze denkt 

What do you think about DJ-tech Mix Channel 10 ??

Vote :   

Basrose    posted on 18-09-2008 20:20
Je mist denk ik toch de feeling van de cdspelers... het is toch anders pitchen via de pc dan gewoon op een laptop. wil je echt leren draaien zou ik voor een fysieke set gaan.
no-rush    posted on 18-09-2008 20:28
numar idj2 ideaale beginners set voor 600 euro Cool
Xtremer    posted on 18-09-2008 20:38
Je mist zoals Basrose al zei de feeling van een echte CD-speler laat staan een TT. De helft van de DJ's die ik ken noemen zichzelf al DJ terwijl ze geen skills hebben, maar wel verstand van het knopje automix en die hebben niet meer staan dan een laptop met virtual DJ en een controller. Wat wil jij? Wil je goedkoop en simpel, of wil je zoals een echte DJ te werk gaat zodat je ook weet hoe het allemaal werkt in een echte club? Wil jij echt leren beatmatchen, leren mixen en de skills krijgen dan zul je door moeten sparen voor een echte setWinking my eye.

Mensen ik zeg het nog 1 keer, de term DJ is zo uitgebreid dat de normale mensen (geen DJ's) zich gaan afvragen wat is een DJ en er word te snel gezegt "hij is DJ". Op mijn school ook er zitten allemaal gasten op te scheppen van "ik ben DJ" en daar zitten ze dan: laptop op schoot en maar klikken op die automixknop!

Maargoed back on-topic: Ik zou zeggen spaar door en leer hoe een echte DJ te werk gaat.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
D-Zone    posted on 18-09-2008 23:15
Heeft toch niks te zien met automixknoppen? Ik snap niet wat het verschil is tussen een fysieke cd-speler en een laptop met een programma erop... Op dat programma staan exact dezelfde knoppen als op de cd-speler. Via mijn laptop kan ik dus toch ook leren beatmatchen?Verschil: bij het ene: €85 voor mixer+ "virtuele cd-speler", bij het andere €350 voor mixer + "cd-speler" (SUPER BASIC SET!!!!!). Met allebei naar mijn aanvoelen dezelfde mogelijkheden! Het verschil tussen dat €85 ding en een top-pioneer, daarvan moet je mij niet overtuigen, maar het verschil tussen dat €85 ding en een basic dj-set,... dat zie ik niet direct... Loop de tweedehands-sites eens af, de helft van de sets die te koop staan staan daar om de reden dat die mensen met de pc zijn beginnen draaienIs het verschil echt  €275 waard, of is dat jouw conclusie omdat jij toevallig net de lotto gewonnen hebt of omdat je - als ik het even cru mag zeggen -  ervan overtuigd bent dat je pas een echte dj bent als je een set hebt van 5000 euro?

No offense Xtremer, ik apprecieer enorm dat je me wil helpen en ik heb van jou al tips van onschatbare waarde gehad, dat is ook de reden waarom ik op dit forum zit. Maar kan het niet dat je over dit onderwerp je mening even moet bijschaven?

En niet vergeten dat mijn bedoeling niet is om ooit in een club te gaan draaien! voorlopig blijft het bij thuisdraaien, later mss verjaardagsfeestjes of een fuifje van 100 man.... meer zal dat waarschijnlijk nooit worden.
Xtremer    posted on 19-09-2008 09:53
Nou ik vind t maar niksWinking my eye. Draai je liever met je muis en toetsebord of met gear? Kijk ik snap dat je beginner bent, maar ik ben er gewoon zeker van dat je veel meer plezier hebt op een echte set.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 19-09-2008 @ 09:54:54 (100%)
DJTruth    posted on 19-10-2008 15:16
Zou ik niet doen!
Je mist echt de feeling van echte cd spelers!
En voor €310,- kan je 2e hands ook een leuke (misschein 19 inch) maar wel leuke dj set (inclusiesf speakers) krigjen. Kzou nog maar ff nadenken voordat je dit aanschaft.
vasch    posted on 19-10-2008 16:00
Er is op zich niks mis met een goede midicontroller denk ik. Maar dan bedoel ik wel een goede. In de richting van een vestax of reloop digital jockey. Het moet gewoon goed werken anders gaat de lol er snel vanaf en dat zou zonde zijn. Dan is zelfs het kleinste bedrag wat je er aan hebt besteedt teveel.
Boyd    posted on 19-10-2008 16:05
Reloop digital jockey, of een vestax vci 100!

heb je echt veel meer aan, dj-tech maakt eiegenlijk alleen maar rommel!

This is an old Topic

No new postings for 5.336 days.
 Post CommentThat would be 177.9 months
or a whopping 14.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

49 Users online: 4 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 4.874
Most visitors online this month : 164
Lifetime Pageviews since 2003 : 210.855.961