van cd's naar timecode setup
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_Fantasy    posted on 16-09-2008 20:46
Hoiz,

Ik ben aan het twijfelen om mijn set-up helemaal te veranderen van cd's naar time code.
De reden hiervoor is omdat het goedkoper uitkomt, want cd's kosten ook geld (hopen geld), maar ook het branden constant van nieuwe cd's is voor mij geen aangename bezigheid.
Daarom dacht ik waarom geen time code systeem kopen zodat ik via mijn laptop (waar mijn meeste liedjes ook opstaan) te draaien.

Mijn voorkeur ging uit naar een time code met de Maya USB Soundcard en Mixvibes software.

Mijn setup bestaat uit:
Behringer VMX 1000
Citronic CD1.1
Behringer DFX 69 Tweaklizer

Midi-controller is btw niets voor mij, omdat ik meer hou van overzicht van een full booth, dan werken op een kleinere controller.
Verder is mijn budget tussen de € 100 - 200 voor het geheel van soundcard + Timecode vinyl's+ Cd's + Software.

Zijn er soms personen die een beter pakket weten? of andere optie?
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 21-10-2008 @ 20:32:59 (18%)

What do you think about van cd's naar timecode setup ??

Vote :   

Xtremer    posted on 16-09-2008 21:03
Waarom niet 2 CDJ's of andere CD spelers gebruiken voor timecode, dit kan toch ook? Kun je evengoed CD blijven draaien denk ik.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Dj_Fantasy    posted on 16-09-2008 21:08
Omdat ik wil afgaan van mijn dubbelaar, en snak naar het gevoel van table tops, of turntable's.
CDJ's zijn voor mij geen keuzen, omdat ze niet in mijn budget passen.
dj2dj.nl
Xtremer    posted on 16-09-2008 21:16
Poster: Dj_Fantasy
Omdat ik wil afgaan van mijn dubbelaar, en snak naar het gevoel van table tops, of turntable's.
CDJ's zijn voor mij geen keuzen, omdat ze niet in mijn budget passen.

Ik zou dan voor Table-tops kiezen. Ik ben zelf ook gestopt een tijdje terug met een dubbelaar en toen mijn eerste CDJ-800 MK2 gekocht, man wat een verschilCool! Maarja dat heb je met een heleboel andere Tabletops ook natuurlijk:P.

Het leuke aan TT's is 'de feeling' volgends vele vinyl DJ's. Ik zie meer nadelen dan voordelen in de TT, omdat je je naald moet vervangen na een tijd, een laser niet, vinyl is kwetsbaar omdat het openbaar ligt, CD zit in de speler dus on-aantastbaar. Zo zijn er nog wel een paar nadelen vind ik... Maar jij moet kiezen natuurlijkWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Dj_Fantasy    posted on 16-09-2008 21:19
Ik wil gewoon de vinyl feeling, en dat een laser niet moet worden vervangen zie je ook fout hoorWinking my eye
Ook een laser gaat OOIT kapot, en zou je eigenlijk ook om de zoveel tijd moeten schoonmaken.

Ook ben ik cd's zo goed als beu, en vindt ik eigenlijk CDJ's echt te duur, en zie ik het nu niet in voor ze bij mijn thuis te hebben staan. Begrijp me nu niet verkeerd, ik zou doodgraag CDJ's hebben, maar mijn moeder zou niet akkoord gaan om cd-spelers van rond de 800 euro en zo 2 boven op mijn zolder te hebben staanWinking my eye
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 16-09-2008 @ 21:24:34 (55%)
Twello    posted on 16-09-2008 23:17
ik heb dezelfde overstap als jou gemaakt, van 2 CDJ800mk2's naar 2 SL1210m5g's met Traktor Scratch. Als ik jou was zou ik wel ff doorsparen want dat setje met die maya geluidskaart is het tegenwoordig ook al niet meer... ik zou reloop spin! is proberen of je dat bevalt, daar is de software en hardware tenminste op elkaar afgestemt en het is ongeveer even duur (250 euro)

TT's zou ik ipv die numarks de Reloop RP-4000 nemen. 
Gery    posted on 16-09-2008 23:19
Leuk is als je zowel met CD als vinyl kan draaien! Als je ergens komt en de cd speler is bagger kan je lekker met vinyl draaien maar staan er lekkere CDJ-1000 dan kan je deze gebruiken!  Dat is het grote voordeel van timecode!

Daarom raad ik ook aan meteen een DEFTIG timecode systeem aan te schaffen.  het wordt immers de core van je draaien, al de rest van je gear (met uitzonderign van mengpaneel) herleid zich tot 'controller'.

Kijk eens voor een traktor scratch, of een tweedehands serato.  kwalitatief pakken beter!
DJ - Producer
Dj_Fantasy    posted on 17-09-2008 12:51
Natuurlijk is kwalitatief Serato en TS veel beter!
Maar dat ligt niet in mijn budget.

Ik wil/kan uitgeven 400 tot 450 euro MAXIMUM voor alles.

dj2dj.nl
Boyd    posted on 13-10-2008 22:20
Probeer ook eens Mixvibes!

werkt ook goed, als het eenmaal draait!
Dj_Fantasy    posted on 21-10-2008 20:33
Even een kickje, de openingspost is een beetje veranderd, omdat ik nu zoek naar iets anders, maar met hetzelfde principe.
dj2dj.nl
Boyd    posted on 21-10-2008 20:37
Ik heb deze te koop staan: LINK

En ik heb er eventueel ook nog wel een mixvibes pakket bij, alleen zonder soundcard!
Dj_Fantasy    posted on 21-10-2008 20:43
@ BodyGrift: als je beter leest, dan zie je dat ik een pakket zoek een geen turntable's meerWinking my eye
dj2dj.nl
RiX    posted on 21-10-2008 21:25
Ik heb via dit forum van een gebruiker TS overgekocht voor 350 euro en het werkt als een trein. Mss ook even in tekoop /  te koop gevraagd zoeken...
Dj_Fantasy    posted on 21-10-2008 21:31
Maar heb je echt ALLES van TS overkocht toen?
en trouwens vindt ik 350 euro al een beetje veel voor nu op het moment....
dj2dj.nl
RiX    posted on 21-10-2008 21:35
ja hele pakket: soundcard, kabels, vinyl, cd's, software, handleiding, doos.... alles. Tja, was nog zo goed als nieuw, dus 300 a 350 vond ik een mooie prijs. Niet alle produkten worden direct gehalveerd qua prijs.

This is an old Topic

No new postings for 5.953 days.
 Post CommentThat would be 198.4 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

142 Users online: 9 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 1.093
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.531.166