JB-Systems MX 4 MK2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Zone    posted on 15-09-2008 22:44
Ik denk er sterk over om de JB-Systems MX 4 MK2 te kopen. Hierbij heb ik wel enkele vraagjes:

Er zijn 2 master-knoppen (Master 1 en Master 2). Wat houdt dit in / waarom zijn er 2?

De onderste fader knop, kunnen alle channels hiermee bestuurd worden (gaat dit via die assign knoppen? waarom staat daar 0,2,3,4 ipv 0,1,2,3?)
Channel 1 is mic of lineChannel 2 is CDphono of CD-aux
Channel 3 is CDphono of CD-tuner
Channel 4 is CDphono of CD-tape
Dit lijken mij rare channels... normaal staat er toch phono en line? Kan ik hier dan mijn 2decks cd-speler op aansluiten? en mijn laptop?

What do you think about JB-Systems MX 4 MK2 ??

Vote :   

Sandr    posted on 16-09-2008 11:03
Als ik mij niet vergis:

Je master 1 gebruik je voor je gewone geluidsset, master 2 is om je monitor aan te sluiten.

Die onderste fader knop is neem ik aan je crossfader.
Met die draai knoppen kan je je crossfader aanwijzen:
Zet je de linker knop op 2 en de rechterknop op 3 dan kan je switchen tussen kanaal 2 en 3.
Zet je de schuif naar links dan hoor je kanaal 2, zet je de schuif in het midden dan hoor je kanaal 2 en 3 en zet je hem naar rechts dan hoor je kanaal 3.

De reden dat kanaal 1 niet bij die draaiknop staat is omdat ze ervanuit gaan dat je de microfoon op kanaal 1 zet en een microfoon zet je normaliter niet op een crossfader.

Wat jij zou kunnen doen:
Microfoon op kanaal 1
Cd spelers op kanaal 2 en 3
Laptop op kanaal 4

En wat je zegt over die CD/phono.. Dat is een beetje raar maar het zit zo:

Wanneer jij die switch op CD/phono zet bepaal je op de achterkant met een druk knopje of je CD of Phono wilt gebruiken.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is...
Play that funky music white boy....
D-Zone    posted on 16-09-2008 12:58
ok, bedankt voor de uitleg!

op de naam crossfader kon ik ff niet komen, vandaar onderste fader =D
Nandi    posted on 16-09-2008 19:40
Ik heb die mixer ook , zeker een aanrader je hebt genoeg channels en je kan alles vlot aansluiten.

This is an old Topic

No new postings for 5.933 days.
 Post CommentThat would be 197.8 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 12 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 15.852
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.433.459