Schuim in een flightcase
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Big-x    posted on 15-09-2008 20:31
Binnenkort ga ik beginnen een flightcase te bouwen,
maar heb alleen nog schuim nodig om mijn gear te beschermen...
maar nu vraag ik me af,
hoe dik moet dit schuim zijn,
zacht schuim of hard schuim?
Zo van die vragen die ik wel graag opgelost zou hebben Winking my eye

Groeten

What do you think about Schuim in een flightcase ??

Vote :   

ianroma    posted on 15-09-2008 20:46
Schuim maakt niet uit volgens mij en ik zou gewoon heel de flightcase vol doen en daarna de maten uitsnijden.
Lead    posted on 15-09-2008 20:52
Hard schuim om het apparaat op zijn plaats te houden.
Zacht schuim in de deksel... Maar zorg wel dat in geval van een CDJ de jog vrij blijft.
Let the BASS be louder
Big-x    posted on 15-09-2008 21:04
owkeej, en hoe dik lead?
Sunrise8    posted on 15-09-2008 21:20
moet je ff opmeten en uitsnijden, dat is het besteHappy, laughing. zoek gewoon een voorbeeldje op van een bestaande flightcase. bij sommige staan de juiste binnenmaten er ook bij. ook qua schuim etc.

succes:D.
laat even het resultaat op djr zienHappy, laughing
Music made me who i am
Big-x    posted on 15-09-2008 21:26
Maar opmeten is nogal moeilijk ,wilde eerst het schuim kopen, en aan de hand van het schuim de afmetingen van de flightcase enzo,

Of wat moet ik minimaal hebben ??
djmamo    posted on 15-09-2008 21:32
meet je gear op en bijv. bij een cdj 1000 zorg dan dat er tussen kist en cdj aan elke kant ongeveer 3cm schuim kan.

dat schuim kan je niet zo kopen bij de bouwmarkt, weet zo ook niet waar.
het schuim kun je het beste iun de vriezer leggen en dan op maat snijden, of met een gloeidraad snijden, dit geeft het mooiste resultaat. 
www.moonentertainment.nl
PatrickBeuken    posted on 15-09-2008 22:48
Een bekende Belgische flightcase winkel is Flightcase Brico. Hier verkoopt men ook verschillende soorten schuim. Wat voor apparatuur komt er in de case?
Big-x    posted on 16-09-2008 07:50
een 19'' mixer + 2x cdj 400
jelle89    posted on 30-09-2008 09:30
ik heb zelf ook 3 cases gemaakt en ik gebruik altijd zacht schuim, dit zorgt meteen dat je gear niet bloot besteld word aan e.v.t. vibraties enzo. werkt echt heel goed,
presto    posted on 30-09-2008 17:58
Klinkt wel leuk, ben benieuwd naar eerdere eigen creaties van flightcases, dus....Post hier je foto`s?? Winking my eye
presto    posted on 30-09-2008 17:58
Iets te enthousiast... Dubbelpost
User edit by presto on 30-09-2008 @ 17:59:27 (74%)
jelle89    posted on 13-11-2008 09:55
sry voor de late reactie, maar hier is alsnog een foto:

-Richard-    posted on 16-11-2008 15:57
Gebruik dit topic ook even gezien het ovr het zelfde onderwerp gaat...

Ik he gisteren van iemand een ProDJuser CDJ-12 overgenomen.
Hij had er cdj-1000's inzitten en een djm-600.
Geen extra opvulstukken aanwezig helaas...

Bij mij komen er dus twee cdj-800's in en een Reloop rmx-40 blackfire.
Nu heb ik dus bij de cdj's ruimte over, en wil dit netjes opvullen, maar met wat :S ?
En ik meen dat de schuimblokken in het deksel op de Jog's vallen, dit lijkt mij ook niet echt
goed ook al is het zacht schuim ? Of mag dit wel met het zachte schuim wat er standaard inzit, want de case
is voor cdj's gemaakt?

Kortom, iemand toevalig ook een cdj-12 van prodjuser geschikt gemaakt voor 800's, en hóé Winking my eye ?
Mij dank is groot voor al t advies!
djjh    posted on 16-11-2008 20:00
Poster: focus
Gebruik dit topic ook even gezien het ovr het zelfde onderwerp gaat...

Ik he gisteren van iemand een ProDJuser CDJ-12 overgenomen.
Hij had er cdj-1000's inzitten en een djm-600.
Geen extra opvulstukken aanwezig helaas...

Bij mij komen er dus twee cdj-800's in en een Reloop rmx-40 blackfire.
Nu heb ik dus bij de cdj's ruimte over, en wil dit netjes opvullen, maar met wat :S ?
En ik meen dat de schuimblokken in het deksel op de Jog's vallen, dit lijkt mij ook niet echt
goed ook al is het zacht schuim ? Of mag dit wel met het zachte schuim wat er standaard inzit, want de case
is voor cdj's gemaakt?

Kortom, iemand toevalig ook een cdj-12 van prodjuser geschikt gemaakt voor 800's, en hóé Winking my eye ?
Mij dank is groot voor al t advies!

de jog van de cdj's moeten normaal altijd vrij blijven, als ik het goed had.
Hardshort    posted on 30-11-2008 14:30
Ik maak zelf ook diverse flightcases maar dan voor de verkoop.

Ik haal altijd bij de praxis gewoon isolatieschuim & dat geluid dempende, werkt prima!
In geval van cd spelers altijd jogwheel vrijhouden & aan alle kanten 3cm overhouden (houd rekening met je aansluitingen & je slot in!).

Tenslotte doe ik de buitenste rand (die tegen de wand van de kist zit) met hard schuim, en de binnekanten waar je je gear inlegt met het geluiddempende schuim. Heerlijk wiegje voor je gear dus.. Smile having funOverigens is het omgekeerd ook mogelijk, dan maak je in principe een behuizing in een behuizing (doos in doos). Wellicht een optie waneer je echt extra voorzichtig wilt zijn met je apparatuur.

Iedereen met een beetje technisch inzicht kan er zelf een bouwen en de kosten veel lager houden dan een kant een klare kopen Cool

Gr!
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
-Richard-    posted on 30-11-2008 18:54
Hey thanks, naar de praxis we go then!
isolatieschuim en geluiddempend schuim opzoeken, en mijn proDJuser cdj-12 eens netjes opvullen...
Hardshort    posted on 30-11-2008 22:13
Succes Cool Als je vragen hebt kun je me PM`n Smile having fun
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
-Richard-    posted on 01-12-2008 18:35
Dat komt misschien nog wel s van pas :D.Thanks daarvoor, en als ik er binnenkort mee ga beginnen zie je mischien wel een pm-metje verschijnen dan!

This is an old Topic

No new postings for 5.916 days.
 Post CommentThat would be 197.2 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

77 Users online: 33 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 10.362
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.678.377