Ecler evo4 of Pioneer DJM800 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

_ruud_    posted on 15-09-2008 16:05
Ik heb deze week mijn nuo5 verkocht omdat ik over wou op een djm800, maar ik ben eerlijk gezegd echt weg van ecler, weet niet wat het is maar vind het pracht mixers.

Maar ik kan dus eingelijk geen keuze maken tussen beide mixers heb zo wel eens in de winkel aan djm800 geknommeld maar ook niet meer dan dat wat ik eigenlijk is advies van welke zouden jullie nemen als je kon kiezen?

Ik ga ze zowiezo eerst testen voor ik wat koop mits ik zo een winkel vind waar de evo4 te testen is. Heb al enkele mailtjes verstuurd dus dat komt wel goed. Alleen aan een antwoord als: djm800 want staat overal in de discotheek heb ik vrij weinig aangezien de djm zeer logisch is opgebouwd.

verder draai ik hardstyle, en ik ben eigenlijk bang bij evo 4 als je een effect wil gaan gebruiken dat je vrij lang nodig heb om alles goed in gesteld te hebben voor gebruik. En dat je dan te laat bent op het stuk waar het het best zou klinken.

Andere sugesties zijn ook welkom. Winking my eye
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
User edit by _ruud_ on 15-09-2008 @ 16:37:12 (5%)

What do you think about Ecler evo4 of Pioneer DJM800 ??

Vote :   

Xtremer    posted on 20-09-2008 22:02
Volgends dat filmpje die Xitrate poste zitten er geen vergelijkbare functies op de EVO als we het hebben over de Color Effects. Bij de EVO is het zo dat je gewoon 2 samplers hebt die je op een kanaal selecteerd. Ik wil juist een mixer waarbij je een kanaal met 1 simpele draai weg kunt filteren. Daarom kies ik in eerste instantie voor de DJM-800, maar ik wil het natuurlijk eerst met eigen ogen zienWinking my eye. Daarbij komt ook nog eens kijken dat ik de Pioneer voor een stuk minder kan krijgen dan de EVO... Hopen dat de DJResource dag doorgaat en Ecler ook gezellig langs komt:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Didier_Deluxe    posted on 21-09-2008 00:16
EVO 4 nieuw: €1199
DJM nieuw: €1399

De evo is goedkoper, nieuwer, completer, mooier (da's persoonlijk natuurlijk), ...

Soit, volgens mij kan je nog sneller Bill Gates overtuigen een MacBook te kopen dan sommige mensen op DJR iets te laten kopen waar niet in grote letters "Pioneer" op geschreven staat. Smile having fun
Adrien1989    posted on 21-09-2008 01:31
Poster: Didier_Deluxe

Soit, volgens mij kan je nog sneller Bill Gates overtuigen een MacBook te kopen dan sommige mensen op DJR iets te laten kopen waar niet in grote letters "Pioneer" op geschreven staat. Smile having fun

Je hebt naar mijn mening echt helemaal gelijk. Soms is het gewoon een beetje triest op wat voor basis er hier adviezen gegeven worden.

@ Extremer:
Met een willekeurige Xone kan je ook wegfilteren met een draai aan de knop. Xone 02 uitgezonderd natuurlijk. Zijn ook een hoop goedkopere mixers waarmee het ook kan Winking my eye. Filters op de DJM800 zijn vrij beperke filters vergeleken met. Zeker weten dat je niet kiest om die 7 letters?:P.
User edit by Adrien1989 on 21-09-2008 @ 01:32:35 (11%)
_ruud_    posted on 21-09-2008 03:00
Poster: Sebasz
Kvind de Pioneer iets steviger aanvoelen en er beter uitzien Happy, laughing maar volgensmij zijn ze allebei kwalitatief superr

Dit is juist iets wat ik totaal anders ondervond de faders van de djm800 kun je beetje van links naar rechts bewegen (zit wat speling in) en ecler heb je dit vrijwel niet.

En verder vind ik de kleine knoppen beetje fragiel aanvoelen maar dit is misschien dat ik zo ook al de dikke eq knoppen van de nuo5 gewend was.
Xtremer    posted on 21-09-2008 11:02
DJM nieuw €999,00Cool
Ecler nieuw: €1199,00

Ik zal ze eens naast elkaar leggen die Xone, de EVO-4 en de DJM-800 kijken welke beter isCool. Hopen dat het ook kan bij de winkelUnhappy.
Sebasz    posted on 21-09-2008 12:56
Poster: _ruud_

Dit is juist iets wat ik totaal anders ondervond de faders van de djm800 kun je beetje van links naar rechts bewegen (zit wat speling in) en ecler heb je dit vrijwel niet.

En verder vind ik de kleine knoppen beetje fragiel aanvoelen maar dit is misschien dat ik zo ook al de dikke eq knoppen van de nuo5 gewend was.

Hm, ja die EQ knoppen van de ecler vond ik juist echt heel crap aanvoelen :P zullen vast niet slecht zijn, maar daar zat superveel speling in zegmaar alsof je die zo kan afbreken.
Maar tis ook een kwestie van gewend zijn natuurlijk Happy, laughing

Poster: DJ-Xtremer
DJM nieuw €999,00Cool

Ik zal ze eens naast elkaar leggen die Xone, de EVO-4 en de DJM-800 kijken welke beter isCool. Hopen dat het ook kan bij de winkelUnhappy.

En waar kan jij die djm voor 999 euro halen? :P (stuur desnoods even een PM)
Xitrate    posted on 21-09-2008 13:00
Poster: DJ-Xtremer
DJM nieuw €999,00Cool

Idd 999euro is wel erg laag.. zal wel geen certified dealer zijn. Zelfs op eBay zijn ze nog duurder.
Xtremer    posted on 21-09-2008 13:08
Ik heb gewoon ontzettende mazzel met dit soort prijzen denk ik. Mijn vader heeft een klant waarbij hij voor inkoopsprijs goedkoop dingen kan regelen. Hij doet al jaren zaken met hun en regelt ook wel eens wat voor hun, je kent het wel. Ik vertel liever niet de naam van het bedrijf omdat er straks anders een aantal leden van DJR over de vloer komen bij de winkel:P. Het is geen officieel Pro DJ leverancier, maar verkoopt wel gewoon Pioneer. Weet ook nog niet of ik de DJM wel koop, eerst even andere mixers testen voordat ik een beslissing neem:P.
User edit by Xtremer on 21-09-2008 @ 13:13:05 (14%)
Reind    posted on 21-09-2008 21:03
Poster: Mforge
heb ik wel nog even een vraagje, en dat is iets wat ik in de review over de evo4 niet lees :
Hoe is het geluid? en hoe zijn de eq"s ?

Zelfde als bij alle andere Eclers alleen nu net als bij Pioneer een kill in het laatste deel. Van mij hoeft die kill in het onderste gedeelte niet maar ik ben 1 van de weinigen die er zo over denkt.

Poster: Sebasz
Kvind de Pioneer iets steviger aanvoelen en er beter uitzien Happy, laughing maar volgensmij zijn ze allebei kwalitatief superr

Op welk vlak? De Ecler zit namelijk op het gebied van hardware mooier in elkaar gebouwd terwijl Pioneer het digitale gedeelte weer net even iets netter voor elkaar heeft in de afwerking (digitale in en uitgangen e.d.).

Kijkend naar de faders e.d. wint de Ecler het van de Pioneer echter zijn het beide geen slechte mixers op technisch vlak en geven ze je beide meer dan waar voor je geld.
User edit by Reind on 21-09-2008 @ 21:06:31 (100%)
Mforge    posted on 21-09-2008 21:25
2 Reind : thank you..heb nl nog nooit een ecler gevoeld of gehoord..vandaar de vraag over het geluid.
Sebasz    posted on 22-09-2008 15:12
Poster: Reind

Zelfde als bij alle andere Eclers alleen nu net als bij Pioneer een kill in het laatste deel. Van mij hoeft die kill in het onderste gedeelte niet maar ik ben 1 van de weinigen die er zo over denkt.

Op welk vlak? De Ecler zit namelijk op het gebied van hardware mooier in elkaar gebouwd terwijl Pioneer het digitale gedeelte weer net even iets netter voor elkaar heeft in de afwerking (digitale in en uitgangen e.d.).

Kijkend naar de faders e.d. wint de Ecler het van de Pioneer echter zijn het beide geen slechte mixers op technisch vlak en geven ze je beide meer dan waar voor je geld.

Ik heb ze niet heel lang getest ofzo hoor, maar ik vond die knoppen op de ecler zo priel aanvoelen. De pioneer was naar mijn mening toch iets steviger Happy, laughing

btw ik ben geen pioneer fanboy ofzo hoor :P maar dit is hoe ik over die 2 mixers denk
Boyd    posted on 22-09-2008 20:55
Hij is voor de evo4 gegaan, hoor ik net.

Vindt ik persoonlijk een goede keus,
DeteqBoy    posted on 24-09-2008 18:33
waren allebei een goede keus geweest Happy, laughing
_ruud_    posted on 24-09-2008 19:09
Zeker wel ja, helaas heb ik hem vandaag niet thuis gekregen en raar genoeg niet traceerbaar via tnt. Vanavond nog een keer kijken. Als ie dan nog niet traceerbaar is gaat er nog een mailjte naar de winkel.

Was na school best teleurgesteld toen ik nergens een pakje zag staan maar goed, komt wel goed denk ik zo Happy, laughing / hoop ik!

This is an old Topic

No new postings for 5.838 days.
 Post CommentThat would be 194.6 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

84 Users online: 8 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 21.612
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.994.706