Ecler evo4 of Pioneer DJM800 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

_ruud_    posted on 15-09-2008 16:05
Ik heb deze week mijn nuo5 verkocht omdat ik over wou op een djm800, maar ik ben eerlijk gezegd echt weg van ecler, weet niet wat het is maar vind het pracht mixers.

Maar ik kan dus eingelijk geen keuze maken tussen beide mixers heb zo wel eens in de winkel aan djm800 geknommeld maar ook niet meer dan dat wat ik eigenlijk is advies van welke zouden jullie nemen als je kon kiezen?

Ik ga ze zowiezo eerst testen voor ik wat koop mits ik zo een winkel vind waar de evo4 te testen is. Heb al enkele mailtjes verstuurd dus dat komt wel goed. Alleen aan een antwoord als: djm800 want staat overal in de discotheek heb ik vrij weinig aangezien de djm zeer logisch is opgebouwd.

verder draai ik hardstyle, en ik ben eigenlijk bang bij evo 4 als je een effect wil gaan gebruiken dat je vrij lang nodig heb om alles goed in gesteld te hebben voor gebruik. En dat je dan te laat bent op het stuk waar het het best zou klinken.

Andere sugesties zijn ook welkom. Winking my eye
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
User edit by _ruud_ on 15-09-2008 @ 16:37:12 (5%)

What do you think about Ecler evo4 of Pioneer DJM800 ??

Vote :   

Sammow    posted on 15-09-2008 16:20
Ik zou de Evo4 kiezen.
De feeling van Ecler is gewoon veel beter dan bij Pioneer, althans, dat is mijn mening.
Ecler voelt makkelijker aan en bovendien kan je met de Evo4 meer dan met de DJM800 dacht ik, die 2 effectenprocessors zijn echt handig. Maar ik heb hem nog maar even onder mijn handen gehad en niet echt lang op gespeeld.

En je moet er ook rekening mee houden dan ik een Ecler-fan ben, Pioneer is gewoon een beetje te populair en daar betaal je ook een stukje voor.
_ruud_    posted on 15-09-2008 16:24
Poster: Sammow
Ik zou de Evo4 kiezen.
De feeling van Ecler is gewoon veel beter dan bij Pioneer, althans, dat is mijn mening.
Ecler voelt makkelijker aan en bovendien kan je met de Evo4 meer dan met de DJM800 dacht ik, die 2 effectenprocessors zijn echt handig. Maar ik heb hem nog maar even onder mijn handen gehad en niet echt lang op gespeeld.

En je moet er ook rekening mee houden dan ik een Ecler-fan ben, Pioneer is gewoon een beetje te populair en daar betaal je ook een stukje voor.

Effecten sellecteren en goed instellen werkte dat makkelijk / snel of is het toch even heel wat anders?
User edit by _ruud_ on 15-09-2008 @ 16:25:03 (1%)
Sammow    posted on 15-09-2008 16:35
Je hebt zo'n mooi schermpje voor elke processor he, is wel ff wennen als je een draaiknop gewoon bent waar je effecten als streepjes op aangegeven staan, maar ik veronderstel dat je dat na een weekje helemaal gewoon bent.

Check dit filmpje ff:

http://www.agiprodj.com/ecler-evo4/

Ik weet niet of het mag, omdat het ook een shop is, maar dan zullen de mods me er wel op wijzen :D
User edit by Sammow on 15-09-2008 @ 16:42:08 (73%)
_ruud_    posted on 15-09-2008 16:45
Ik heb die filmpjes van agiprodj al gezien en tevens ook beide reviews op aboutdj gelezen.
_ruud_    posted on 18-09-2008 20:18
Nog andere mensen die mij kunnen helpen, vanavond wordt de nuo nog opgehaald wil niet te lang zonder mixer zitten. :P
Xtremer    posted on 18-09-2008 20:44
Ik weet niet of je al eens op een DJM-800 hebt gedraait? De DJM-800 zou ik kiezen vanwege de Color effects. Deze effecten zijn echt ideaal voor het in en uitmixen van een track! 2 effectsamplers zijn leuk, maar color effects heeft Ecler nog nietWinking my eye. De DJM sluit ook direct goed aan bij je 2 CDJ-800 MK2's. Ze zeggen dat Pioneer zijn geld haald uit de naam dat geloof ik maar al te graag, maar vergeet niet dat je er een goed en leuk speeltje voor terug krijgt. Misschien is het voor jou makkelijk om de 2 eens te testen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
_ruud_    posted on 18-09-2008 20:58
Testen was ik hoe dan ook wel van plan alleen een winkel te vinden waar de evo4 staat is best moeilijk te vinden helaas.
DJ_IVI-R    posted on 18-09-2008 21:23
niet alle color fx zijn even bruikbaar.. Indien er filter staat op de evo zou ik die toch wel durven kopen .. Natuurlijk is het wel bijna in elke club pioneer wat de klok slaat(indien dit voor jou belangrijk is)
www.nikan.be
Didier_Deluxe    posted on 18-09-2008 22:13
Poster: DJ_IVI-R
niet alle color fx zijn even bruikbaar.. Indien er filter staat op de evo zou ik die toch wel durven kopen .. Natuurlijk is het wel bijna in elke club pioneer wat de klok slaat(indien dit voor jou belangrijk is)

Inderdaad, de 2 (volgens Reind) meest bruikbare color effecten zitten ook op de EVO. Overlapping van effecten bij Pioneer (van color en normale) is ook geen excuus, want bij de EVO kan je alle effecten met alle effecten overlappen.
Indien ik de ongelofelijke luxe zou hebben over zoveel geld te beschikken, ik ging blind voor de EVO. De 800 is ondertussen al enkele jaren oud terwijl de Ecler veel nieuwer is. Het lijkt wel alsof veel mensen bang zijn een mengpaneel of cd speler te gebruik wanneer er geen "Pioneer" op geschreven staat. Ik kan me niet voorstellen dat jullie simpelweg zo dom zijn dat jullie enkel met de hufterproof djm-800 overweg kunnen.
Sammow    posted on 18-09-2008 22:22
Nuja, qua cd-spelers is pioneer unbeaten he, maar op vlak van mixers heb ik ook zo iets va, 'hey! er is meer dan Pioneer alleen!' Happy, laughing
_ruud_    posted on 18-09-2008 22:35
Poster: Sammow
Nuja, qua cd-spelers is pioneer unbeaten he, maar op vlak van mixers heb ik ook zo iets va, 'hey! er is meer dan Pioneer alleen!' Happy, laughing

Inderdaad zo denk er ook over maar stel me open voor alles. Ben zelf eigenlijk toch echt weg van ecler maar ik wou eigenlijk weten als djm800 mij misschien meer en sneller werk kon/ kan bieden bij hardstyle.

maar ik ga morgen na school even langs een winkel in de stad toch even goed aan de djm800 voelen.
Stefjuuh    posted on 18-09-2008 22:37
Ik ook, kijk ook wel naar andere mixers, maar ben nog niet serieus bezig met aanschaf. Maar als ik dan naar de functies kijk, komen die djm-700/800 toch wel erg hoog in mn lijstje hoor!
Reind    posted on 18-09-2008 23:17
Poster: DJ-Xtremer
Ik weet niet of je al eens op een DJM-800 hebt gedraait? De DJM-800 zou ik kiezen vanwege de Color effects. Deze effecten zijn echt ideaal voor het in en uitmixen van een track! 2 effectsamplers zijn leuk, maar color effects heeft Ecler nog nietWinking my eye.

Bitcrusher en filters zijn gewoon aanwezig op de Ecler, het enige wat je mist is Harmonic mixing en de sweep. Harmonic mixing lijkt een hype te zijn die langzaam maar zeker alweer flink aan het overwaaien is en de sweep is deels na te doen op de EVO4.

Wanneer het harmonic sound color effect dus geen vereiste is kun je eigenlijk net zoveel met een EVO4 als met een Pioneer DJM-700/800 en zelfs nog een beetje meer. Je moet het er alleen als gebruiker wel uit zien te krijgen en dat wil nog wel eens een probleem zijn voor sommige gebruikers Winking my eye
User edit by Reind on 18-09-2008 @ 23:17:32 (3%)
JuniorDDP    posted on 19-09-2008 07:48
Ze zeggen dat Pioneer zijn geld haald uit de naam dat geloof ik maar al te graag, maar vergeet niet dat je er een goed en leuk speeltje voor terug krijgt. Misschien is het voor jou makkelijk om de 2 eens te testen.
  Pioneer is niet altijd een speeltje he of andere merken, ik ben van het principe, wat heb je zeker nodig, wat wil je erbij en wat kun je missen, maak een lijstje van de 2 en vergelijk! Zo kun je zien wat het beste is voor jou! :p speeltje, jullie nederlanders zijn zo typisch he Happy, laughing daarmee wil ik niemand mee kwetsen he, tis een graptje
_ruud_    posted on 19-09-2008 16:57
Net de EVO 4 besteld kan nu natuurlijk niet meer wachten tot ik hem hier heb staan! Maar ik ben nog de djm gaan voelen en hij viel me toch wat tegen kwa build tegen over de ecler. Nu maar hopen dat het ook echt de goeie keus is en mijn liefde voor ecler nog jaren voort duurt! :D
Mforge    posted on 19-09-2008 17:31
denk dat je ook een goeie keus hebt gemaakt met de evo4...ga hem zelf ook maar is testen binnenkort
Djm800 begint na een jaar al dingen te vertonen die een 600 ook had, dus ik vind de build quality van een 800 erg tegenvallen.
DNR    posted on 19-09-2008 19:05
Ze zeggen dat Pioneer zijn geld haald uit de naam dat geloof ik maar al te graag, maar vergeet niet dat je er een goed en leuk speeltje voor terug krijgt. Misschien is het voor jou makkelijk om de 2 eens te testen.

Maar ze komen niet voor niets aan de naam.
Je bent niet van het een op het andere moment een professioneel merk. daar zit jaren werk in om naam en reputatie op te bouwen.
Xtremer    posted on 19-09-2008 19:17
Poster: DNR
Maar ze komen niet voor niets aan de naam.
Je bent niet van het een op het andere moment een professioneel merk. daar zit jaren werk in om naam en reputatie op te bouwen.

Ben ik het mee eens. Mensen hebben ook gewoon verschillende smakenWinking my eye. De TS had al een Ecler ,als deze hem goed heeft bevallen dan is de kans groot dat hij er daarna 1 koopt als opvolger, wat ook gebeurt is:P.

Ik heb geen verstand van het Filter effect op een Ecler, maar als ik het me goed kan herinneren is het op de meeste mixers zo dat het zo'n standaard filter van hoog naar laag gaat. Dat vind ik nou zo jammer aan het standaard Filter effect. Het mooie aan de DJM-800 vind ik persoonlijk dat je het handmatig kunt weg filteren en je effecten kunt combineren met de colors. Daarom koop ik liever een DJM-800 dan een EVO-4. Het gaat mij er niet om van "ik heb een Pioneer" nee ik kies ervoor vanwege deze opties en omdat mensen er goede ervaringen mee hebbenHappy, laughing. Maargoed daar heeft ieder zijn eigen mening over natuurlijk.
Reind    posted on 20-09-2008 10:34
Het mooie aan de DJM-800 vind ik persoonlijk dat je het handmatig kunt weg filteren en je effecten kunt combineren met de colors. Daarom koop ik liever een DJM-800 dan een EVO-4. Het gaat mij er niet om van "ik heb een Pioneer" nee ik kies ervoor vanwege deze opties en omdat mensen er goede ervaringen mee hebbenHappy, laughing. Maargoed daar heeft ieder zijn eigen mening over natuurlijk.

Joh ga eerst eens met een EVO4 werken voor je dergelijke "onzin" roept, alles wat op de 800 kan kan namelijk voor 95% ook op de EVO4, andersom helaas niet voor Pioneer.

En dat de merknaam Pioneer verkoopt is geen geheim, ik durf er wel een paar euro's op te zetten dat 80% van de mensen puur en alleen op de merknaam koopt en niet verder kijkt dan hun neus lang is. Wat dat betreft zitten sommige merken in de luxe positie dat ze kunnen profiteren van het conservatieve en het na-aapjes gedrag van de gemiddelde dj. Winking my eye
Xtremer    posted on 20-09-2008 10:59
Poster: Reind

Joh ga eerst eens met een EVO4 werken voor je dergelijke "onzin" roept, alles wat op de 800 kan kan namelijk voor 95% ook op de EVO4, andersom helaas niet voor Pioneer.

En dat de merknaam Pioneer verkoopt is geen geheim, ik durf er wel een paar euro's op te zetten dat 80% van de mensen puur en alleen op de merknaam koopt en niet verder kijkt dan hun neus lang is. Wat dat betreft zitten sommige merken in de luxe positie dat ze kunnen profiteren van het conservatieve en het na-aapjes gedrag van de gemiddelde dj. Winking my eye

Kun je lezen of nietCool Wat zeg ik nou duidelijk in mijn post: IK HEB GEEN VERSTAND VAN HET FILTER EFFECT OP EEN ECLER! Ik weet wel hoe het met een Pioneer werkt DAAROM koop ik een Pioneer omdat ik er goede ervaringen mee heb! Je begrijpt het totaal verkeerd volgens mijWinking my eye. Denk je nou echt dat ik zo slim ben om niet eerst de Ecler te testenCool? 1 ding staat bij mij voorop, eerst testen dan geloven! Zelfde principe met monitoren, ga jij op advies van andere af of luister je eerst voordat je ze koopt?

Het is gewoon een mening van mij, ik kan niet oordelen over de EvoWinking my eye. Weet jij een plek om hem te testen dan?
User edit by Xtremer on 20-09-2008 @ 11:23:07 (13%)
Xitrate    posted on 20-09-2008 15:43
Reind    posted on 20-09-2008 17:12
Kun je lezen of nietCool Wat zeg ik nou duidelijk in mijn post: IK HEB GEEN VERSTAND VAN HET FILTER EFFECT OP EEN ECLER! Ik weet wel hoe het met een Pioneer werkt DAAROM koop ik een Pioneer omdat ik er goede ervaringen mee heb!

Ik kan prima lezen

Daarom koop ik liever een DJM-800 dan een EVO-4.

Op voorhand schrijf je namelijk al dat je liever een DJM koopt dan een EVO4 zonder de EVO4 ooit aangeraakt te hebben. Oftewel ik kan prima lezen maar de vraag is of JIJ iets fatsoenlijk kan formuleren. Je komt nu namelijk in een vervolg post pas met het feit dat je hem eerst zou testen Winking my eye

En de EVO4 kun je in iedere fatsoenlijke shop wel testen tegenwoordig, de grotere shops met een showroom hebben hem wel op voorraad en bij een goede shop zal het vast wel mogelijk moeten zijn om hem naast een DJM te laten zetten. Dan kun je pas namelijk echt 1 op 1 testen en vergelijken zonder dat je grijze massa je bij eventuele twijvel voor de gek houd Winking my eye
Mforge    posted on 20-09-2008 18:42
heb ik wel nog even een vraagje, en dat is iets wat ik in de review over de evo4 niet lees :
Hoe is het geluid? en hoe zijn de eq"s ?
Xtremer    posted on 20-09-2008 21:39
Poster: Reind

Ik kan prima lezen

Op voorhand schrijf je namelijk al dat je liever een DJM koopt dan een EVO4 zonder de EVO4 ooit aangeraakt te hebben. Oftewel ik kan prima lezen maar de vraag is of JIJ iets fatsoenlijk kan formuleren. Je komt nu namelijk in een vervolg post pas met het feit dat je hem eerst zou testen Winking my eye

En de EVO4 kun je in iedere fatsoenlijke shop wel testen tegenwoordig, de grotere shops met een showroom hebben hem wel op voorraad en bij een goede shop zal het vast wel mogelijk moeten zijn om hem naast een DJM te laten zetten. Dan kun je pas namelijk echt 1 op 1 testen en vergelijken zonder dat je grijze massa je bij eventuele twijvel voor de gek houd Winking my eye

Oke sorry voor het kabaal:P. Ik zal eens kijken of ik bij Feedback kan testen... Bedankt voor je tip.
Sebasz    posted on 20-09-2008 21:41
Kvind de Pioneer iets steviger aanvoelen en er beter uitzien Happy, laughing maar volgensmij zijn ze allebei kwalitatief superr
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

201 Users online: 6 Guests (195 Unknown)
Pages generated today : 7.934
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.704.332