Hoe kom ik aan geld voor m'n installatie ? (2/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lukaz    posted on 15-07-2005 15:24
hey hey,, ik kom altijd geld tekort voor mn instalatie... hebben jullie tips om aan geld te komen?
Mod edit by Lead on 19-07-2005 22:48 (13%)

What do you think about Hoe kom ik aan geld voor m'n installatie ? ??

Vote :   

Edwin    posted on 17-07-2005 11:45
Wie spaart, die heeft wat ................
Me-Jay    posted on 17-07-2005 12:37
Gewoon in het weekend in een restaurantje werken: vrijdagavond: 5 uurtjes, 40 euro. zaterdag 8 uur: 64 euro. Per weekend, maal vier = 416 euro per maand, maal 12= 4992 per jaar. Een jaartje sparen, en je kan een z???r mooie installatie kopen. Als je dan nog geluk hebt en je baas je 8 euro per uur betaald e. Is dit minder, dan moet je wat langer sparen. Maar de tijd dat je spaart, kan je zeer nauwkeurig alles vergelijken van materiaal. Ik heb er ook maanden mee bezig geweest.
robbert    posted on 17-07-2005 12:39
Ja oke.. voor mij ligt dit toch iets anders.
Ik ben 16 jaar, verdien 4,5 euro per uur en werk gemiddeld 1 avond in de week.
Jorrit    posted on 17-07-2005 12:51
geduld is een schone zaak... Winking my eye
wilum    posted on 17-07-2005 13:05
maar je hoeft ook geen set va 3000 euro dat is ook erg veel om mee te beginnen begin met een setje van 1.500 euro of minder
stel je hebt een set van 4000 euro en je vind het niks aan

(al je knaken naar de...)   en ga effe testen bij een paar winkels
Me-Jay    posted on 17-07-2005 15:42
k bedoelde niet dat je dan een set van 4000 euro moet kopen h? . Zou inderdaad een beetje stom zijn, om al je geld ineens uit te geven daaraan.
Inderdaad, 1500 of 2000 euro, en je hebt al een mooie set.

Je kan ook een beetje opslag vragen natuurlijk, maar dan maak je ook kans je job kwijt te zijn. Dus ...

Of blijf werken, en zoek ondertussen naar iets anders, wat misschien eenbeetje beter betaald. Een 16-jarige verdient gemiddeld toch een 5-7 euro per uur.

En zoals Jorrit al zei: geduld is een schone zaak.
Maartenb    posted on 17-07-2005 15:58
ik weet niet hoe het daar in Belgie zit, maar in NL is het vrij normaal dat een 16-jarige rond de 4 euro verdient of zelfs wat minder (horeca uitgezonderd). zelf heb ik nou wel een goede baan, maar veel bedrijven betalen gewoon minimumloon uit want als jongeren zeuren worden ze toch wel ontslagen omdat er genoeg jongeren zonder baan zitten en die wel voor dat bedrag willen werken......

Dj_Danny    posted on 17-07-2005 23:39
Minimum loon van een 16 jarige is als ik mij darin niet vergis 3,68 ofzo.. schiet niet  echt op...
Me-Jay    posted on 18-07-2005 15:21
Hmm, wist ik niet... Het gemiddelde loon van een 16-jarige ligt hier dus wel wat hoger. In dat geval is het inderdaad niet zo makkelijk om te sparen, en duurt het ook een hele tijd langer. Het enige wat ik je dan kan zeggen is dat je geduld moet hebben, en sparen. Er zit niets anders op h?? Ondertussen kan je erover denken of je 't wel zeker wil doen.

Groeten
DJ_kristof    posted on 19-07-2005 16:50
hier in belgië is de loon toch een pak hoger,vorig jaar was ik 16 en had ik werk in een bandencentrale (9€ het uur).Dus je kunt beter in België komen werken

Pullstar    posted on 19-07-2005 17:07
Xal eens kijken of ik nog iemand ken met stekjes van een geldboom....
Sicco    posted on 19-07-2005 17:20
Ik zal je vraag serieus nemen, want jullie weten allemaal dat sparen voor iets dat je graag wil heeeeeeel lang kan duren Winking my eye

Ikzelf werk in de zomervakantie zoveel mogelijk en eigenlijk meestal via een uitzendburo. Verschil is dat ik dit jaar via een bepaalde regeling werk dat ik evenveel verdien als wanneer ik bij hun zelf zou gaan solliciteren.

Kun je ook zoiets krijgen direct doen!! Anders kun je er dus (als je weet waar ze mensen zoeken) ook zelf heen gaan. Je loon is dan stukken hoger, nadeel is wel dat je jezelf ook moet verzekeren etc, deze kosten neemt normaal het uitzendburo voor hun rekening. En het bedrijf moet dat wel willen, ze doen het niet voor nix via een uitzendburo, dit scheelt hun heel veel administratief werk.

En vergeet niet je TJ-biljet in te vullen nadat je gewerkt hebt. Dan krijg je (als je niet zoveel verdient per jaar) een deel belasting terug. Veel mensen vergeten dit of doen het niet omdat ze het teveel werk vinden bijv.. Netto is dan bijna gelijk aan Bruto. Je ouders weten hier vast wel meer van.

En je bent nog jong dus trek het je niet aan, iedereen heeft hier lang moeten sparen voor hun set (of nog steeds), en meestal wil je toch meer, nieuwer, anders..

Owjah.. het schijnt dat je van cocaine dealen rijk kunt worden, maar kan ik je verder niet mee helpen.. (kon het niet laten :P )
Frantic    posted on 20-07-2005 12:59
Poster: Dj_Danny
Minimum loon van een 16 jarige is als ik mij darin niet vergis 3,68 ofzo.. schiet niet  echt op...

2.70 Euro.. Afhangend van de sector waar in je werkt, maar 2,70 of 2,68 oid is het absolute minimum..

Ik ben 17 en verdien opmn ene baan 3,05 euro per uur (bakkerij), en opmn andere baan 7 euro (chef-keuken van een discotheek/caf?). Vind mn ma het gek dat ik weg wil in de bakkerij.
Me-Jay    posted on 24-07-2005 13:39
Inderdaad, blijf werken, eventueel twee baantjes, en ondertussen heb je tijd genoeg om alles van materiaal met elkaar te vergelijken. Tegen dat je genoeg geld hebt, weet je wat van gear je het best koopt.
djmamo    posted on 24-07-2005 22:04
als je slim bent en je hebt wat apparatuur begin je gewoon een drive-in show....

je vind het leuk om te draaien en je hebt geld nodig.... lijkt mij de juiste combinatie...

heb ik zelf ook gedaan soms kom je op feesten die je liever niet doet omdat het je ding niet is... maar je krijgt zo ervaring en je leert er erg veel van en het leuke is je verdiend geld met dingen die je leuk vind....

natuurlijk moet je niet meteen heel erg hoog gaan zitten met je vraag prijs..
en als je slim bent promoot je jezelf bij je verreniging en vrienden en begin met een bedrag van 50 tot 75 euro voor een avondje (als je net begint).

je zult zien als je steeds meer ervaring krijgt dat je ook vaker gevraagd wordt en als dat zo is gaat je je prijs steeds opvoeren maar je moet wel aan je concurenten denken.

want als je onder de andere drive-in shows zit met je geld krijg je als je het goed doet ook meer vraag voor te komen want het blijft nederland...

met mijn drive-in (alleen geluid) kon ik voor maximaal 300 (net aan) mensen draaien en vroeg voor een avond 250 euro en eventuele vervoers kosten.

als ik had door gezet met mijn drive-in had ik waarschijnlijk nu een erg grote show, maar heb dat niet gedaan omdat ik een beetje moe werd van het slepen met apparatuur. dat is dus wel een nadeel.

maar het verdiende goed en kon vaak snel nieuwe apparatuur kopen..

maar werd wel gevraagd in een cafe om te draaien en toen is mijn balletje gaan rollen. en hoefde niet meer te slepen met spullen

(en hoor nu tot de beste 4  party dj's van zuid nederland)

dus das mijn tip
www.moonentertainment.nl
Me-Jay    posted on 25-07-2005 12:47
Seg maar, wat is nu juist een drive in show? want ik denk dat dat iets typisch nederlands is, of ben 'k verkeerd? Houd dat in trouwfeesten en dergelijke?
Robin_E    posted on 25-07-2005 13:46
ik ben 14 jaar en mag op 1 uur in de week op een buurjongetje passen die dan al in bed ligt en ik heb de koelkast voor mezelf en ik krijg er nog 3 euro voor ook nog. Ik hoop dat ik dan nog vaker mag oppassen
Frantic    posted on 25-07-2005 15:41
In belgie heet dat een discobar
djmamo    posted on 25-07-2005 19:37
een discobar?

zal ff uitleggen wat een driv-in show is..

wanneer je in een zaal wordt gevraagd eventueel voor bruiloften... om te draaien met je eigen apparatuur en eventueel licht...

dat is een drive-in show.

en robin e als je maar 3 euro verdiend zou ik iets anders zoeken
www.moonentertainment.nl
Robin_E    posted on 25-07-2005 23:32
@mamo: dat komt wel goed, alleen was er in mijn woonplaats haast geen werk voor 14-jarigen
MadSteven    posted on 25-07-2005 23:34
Krantenwijk?
Robin_E    posted on 25-07-2005 23:38
al bezet, als je ziet hoe groot mn plaats is, zal je dat niet verbazen. ong 8500 inw en dus zijn er iets van 6 krantenwijken en de meeste hebben 2 wijken
MadSteven    posted on 26-07-2005 01:12
Zo, nou.

Eh, fiets naar een andere plaats in de buurt om je werk te doen?

Bij een klein dorpje ligt meestal wel een stadje in de buurt, toch?
Jorrit    posted on 26-07-2005 01:15
en een krantenwijk is niet de enige optie... Winking my eye
Robin_E    posted on 26-07-2005 01:20
Poster: MadSteven
Zo, nou.

Eh, fiets naar een andere plaats in de buurt om je werk te doen?

Bij een klein dorpje ligt meestal wel een stadje in de buurt, toch?

Dichtsbijzijnde stad is Zutphen (8 km)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

74 Users online: 7 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 19.024
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.992.118