Ik zal je vraag serieus nemen, want jullie weten allemaal dat sparen voor iets dat je graag wil heeeeeeel lang kan duren
Ikzelf werk in de zomervakantie zoveel mogelijk en eigenlijk meestal via een uitzendburo. Verschil is dat ik dit jaar via een bepaalde regeling werk dat ik evenveel verdien als wanneer ik bij hun zelf zou gaan solliciteren.
Kun je ook zoiets krijgen direct doen!! Anders kun je er dus (als je weet waar ze mensen zoeken) ook zelf heen gaan. Je loon is dan stukken hoger, nadeel is wel dat je jezelf ook moet verzekeren etc, deze kosten neemt normaal het uitzendburo voor hun rekening. En het bedrijf moet dat wel willen, ze doen het niet voor nix via een uitzendburo, dit scheelt hun heel veel administratief werk.
En vergeet niet je TJ-biljet in te vullen nadat je gewerkt hebt. Dan krijg je (als je niet zoveel verdient per jaar) een deel belasting terug. Veel mensen vergeten dit of doen het niet omdat ze het teveel werk vinden bijv.. Netto is dan bijna gelijk aan Bruto. Je ouders weten hier vast wel meer van.
En je bent nog jong dus trek het je niet aan, iedereen heeft hier lang moeten sparen voor hun set (of nog steeds), en meestal wil je toch meer, nieuwer, anders..
Owjah.. het schijnt dat je van cocaine dealen rijk kunt worden, maar kan ik je verder niet mee helpen.. (kon het niet laten :P )