Hi @ all, ik wil een beetje beginnen draaien. Maar omdat ik dit niet professioneel fzo ga doen hou ik mijn budget beperkt tot een voor veel van jullie waarschijnlijk belachelijke 400 á 500 euro máximum. Dit zou dan alles moeten omvatten: mengpaneel, cd-speler, koptelefoon, 2 luidsprekers. Dit alles voor gebruik thuis (of dit toch zeker in het begin). Ik ben op de hoogte van de prijzen dus ik weet dat mijn 500 euro zéker haalbaar is. Ik heb zelf al een mogelijke sets samengesteld:
Wat ik belangrijk vind is hetvolgende: de koptelefoon is niet zo belangrijk, het mengpaneel moet een bpm counter hebben en 2 a 4 kanalen (micro is niet belangrijk). Ideaal voor het mengpaneel zou zijn dat ik er mijn 2CD-decks en m'n laptop op kan aansluiten, maar dan val ik direct in prijscategorieen die m'n budget overstijgen. Cd-speler moet 2 decks hebben en luidspreker moet goed genoeg zijn voor thuisgebruik:
Koptelefoon: Behringer Hpm1000
€15,00
Mengpaneel: Behringer Pro Mixer Vmx100
€81,00 (2-kanaals + bpm counter)
Cd-speler: JB-Systems Cd570
€199,00 (2-decks)
Luidspreker: Behringer Ms 16
€50,00 (Vermogen: 2 x 8 Watt)
Totaal: €345,00
Dit lijkt mij prijs-kwaliteit een goede set, past perfect binnen mijn budget.
Hieronder nog enkele onderdelen die mij ook nog aanspraken:
Cd-speler: Kool-sound Cds-200
€159 (Dit dan vooral omdat het toch €40 goedkoper is dan de JB-Systems Cd570, en hij ongeveer dezelfde mogelijkheden heeft, minpunt is wel dat er niet veel informatie is over Kool Sound).
Mengpaneel: Behringer DJX-700
€199 (5kanaals, één van de meest verkochte mengpanelen op dit moment, komt wel serieus op het randje van mijn budget)
Mengpaneel: Behringer DJX-626
€92 (3kanaals, maar zover ik kan zien is er maar een bpm counter mogelijk op 2 van de 3 kanaals)
Luidsprekers: Behringer Ms 20
€102 (Vermogen: 2x 10W)
Luidsprekers: Behringer Ms 40
€123 (Vermogen: 2x 20W)
Graag jullie mening en/of nuttige tips en suggesties, weet het mij ook te zeggen als sommige onderdelen niet compatibel zouden zijn. Vooral van de luidsprekers ben ik niet helemaal zeker of ze aansluitbaar zijn op de set. En natuurlijk ook of ik geen onderdeel vergeten ben