Welke cd dj set
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Suus    posted on 13-09-2008 20:26
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ben de laatste tijd veel aan het kijken naar cd dj sets, maar vraag me af
welke ik het beste kan kopen. Wil niet al teveel geld eraan uitgeven. Dus wordt het er een met goede prijs/kwaliteit verhouding. Iemand goede tips? Wil er zowieso wel mee scratchen en mp3 afspelen.

Deze ben ik al tegen gekomen op internet:
- 2xStanton C 3.13 in combinatie met M.202
- JB Systems MCD 200 in combinatie met JB Systems beat 4

Voel zelf het meeste voor de laatste, omdat die meer mogelijkheden heeft.

Alvast thanx.

Groetjes SUUS a.k.a. Djsuus

What do you think about Welke cd dj set ??

Vote :   

unspecified    posted on 13-09-2008 22:08
wat is het preciese budget dat je eraan wilt uitgeven?

zonder dat kan ik geen tip gevenlWinking my eye
Boyd    posted on 13-09-2008 22:16
Heey, weer een vrouw erbij op het forum =)

Ik ben zelf geen fan van stanton en jb, kijk ook is naar de reloop spelers(rmp-2) en de mixers(rmx serie)!

Dan is de keuze aan jou of je er een schratch functie op wil(ook handig om cue points mee te zetten)

RMP1 of de RMP2, beide erg leuke en ook kwalittatief goede spelers. Je kan ook kijken naar 2 tweedehands cdj100's of iets dergelijks, zijn goede spelers. Maar hebben geen mp3 en scratch.

post eerst even je budget, dan kunnen we meer bedenken!
RePlayz    posted on 13-09-2008 22:21
ik heb zelf de JB Systems mcd 200 en dat zijn perfecte dingetjes.....hebben de nodige functies (die je ook echt gebruikt), goede kwaliteit en niet al te duur......

over de Beat 4 kan ik niets zeggen, maar ik verwacht dat dat ook geen verkeerde zou zijn.
Suus    posted on 15-09-2008 22:02
Dat over de JB System dacht ik net zo. Je hebt toch veel mogelijkheden, maar vraag me af wat de kwaliteit van die tafels zijn. Ik heb een budget tot +- 600 euro. Iemand nog andere tips??
Alvast thanx. Groetjes SUUS
DjVictorF    posted on 13-10-2008 11:50
Je zou ook kunnen kijken naar de numark axis 4? En daar dan een reloop van de rmx serie? zoals de rmx 30? Zit je dik binnen je budget en heb je wel een redelijk setjeWinking my eye
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Collin    posted on 13-10-2008 12:26
als je je budget iets aanpast kun je nog is kijken na de Pioneer CDJ-200 , Pioneer CDJ-400 ,

weet niet precies of je er goed mee kan scratchen van de CDJ-800 , en CDJ-1000 weet ik het wel

ik dacht dat er op de Pioneer CDJ-400 wel mp3 functie zat , maar dat is allemaal op dit forum te lezen

bij Gearbase , staan tevens alle specificaties van de beide cd-spelers ,
Boyd    posted on 13-10-2008 12:44
@ collin, je kan de pioneer spelers wel vergeten. De cdj200 begint bij €500,-.

En ja met de cdj800 kan je goed schratchen.

Maar die reloops zijn echt geen gekke keus!
Stefjuuh    posted on 13-10-2008 15:00
Poster: Collin
als je je budget iets aanpast kun je nog is kijken na de Pioneer CDJ-200 , Pioneer CDJ-400 ,

weet niet precies of je er goed mee kan scratchen van de CDJ-800 , en CDJ-1000 weet ik het wel

ik dacht dat er op de Pioneer CDJ-400 wel mp3 functie zat , maar dat is allemaal op dit forum te lezen

bij Gearbase , staan tevens alle specificaties van de beide cd-spelers ,
 Vinyl mode (backspin e.d.) werkt super! Echt beatjuggelen, scratchen e.d. wat minder. Het rondraaiende lichtje is daar namelijk niet accuraat genoeg voor. 
_ruud_    posted on 13-10-2008 15:28
Als het mogelijk zou zij je budget iets omhoog te krijgen zou je ook eens naar de denon s1000 kunnen kijken,er is nu dan wel een nieuwe versie van om het zo maar te zeggen.

Maar ik ben er over het algemeen best over te spreken, heb zelf hier cdj800's staan, maar ik heb paar keer mee gedraait bij een vriend van me en kan er weinig slechts of spreken.

Alleen dat je toch egt goed de de jog moet in duwen voor een scratch voor de rest zijn het naar mijn mening zeer leuke spelers.

Verder heb ik ook nog een nieuwere uitvoering van de reloop rmp1. Volgens mij heeft hij de naam RMP-1 Scratch, hier kun je dus ook me scratchen zoals de naam al zegt maar ook deze is weer ietsjes duurder.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
DJTruth    posted on 19-10-2008 15:03
@ Collin.
Op cdj-200 kan je niet scratchen.

Als ik jouw was zou ik voor mcd-200 gaan.
Ik heb ze zelf ook. Werkt als een trein! Heb er (eigenlijk) geen klachten over.
Het enige nadeel van de mcd-200 is dat als je scratcht en je wilt hem daarna weer verder laten spelen je een echte snaaraandrijving vinyl sound hoord. Ik wil zeggen dat hij niet in 1x doorspeeld.
Dit kan je verhelpen door (als je rechts bent) je wijsvinger van je linker hand langs het jogg te leggen.
Dan scratch je wel zonder problemen.
Nadeel daarvan is dat je niet met je (cross) fader kan werken.

Als je echt wilt scratchen moet je grote jogg hebben. Dan kan je beter voor de statons gaan.

De beatmixer 4 moet je niet nemen.
Ik vind dit echt een ontzettend slecht mengpaneel.
Totaal geen interessanten features en geluidsbakkie vind ik ook zeker niet mooi.
Kan je beter een goedkope mixer van behringer kopen (denk aan de vmx serie).

Suc6 met de koop!
Tim

This is an old Topic

No new postings for 5.956 days.
 Post CommentThat would be 198.5 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

87 Users online: 13 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 3.014
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.575.167