numark axis 9 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

robbert    posted on 14-07-2005 13:27
Wat vinden jullie nou eigenlijk van deze speler?

Als je zijn concurrenten er naast zet:
-pioneer cdj-200
-denon dn-s1000

pioneer heeft dan geen scratch functie, maar de numark geen mp3. De denon heeft wel scratch maar dit voelt heel slecht aan. De numark heeft een perfecte loop en is overzichtelijk. Daarnaast is de numark zo'n 100 euro goedkoper.

Graag jullie mening hierop.

What do you think about numark axis 9 ??

Vote :   

Jorrit    posted on 14-07-2005 16:23
hmmm ik vind die scratch van de denon helemaal niet slecht aanvoelen, en hij klinkt nog best redelijk ook. De denon heeft ook mp-3, en wat voor mij een hele grote overweging is, is dat hij compact is. Maar dat kan voor jou natuurlijk anders zijn Winking my eye.
De Pioneer is ook overzichtelijk, en je moet je afvragen of je scratch wel nodig hebt. Ook doet de naam Pioneer het beter in de verhuur dan Numark, en de CDJ-200 is daar goed geschikt voor lijkt me, maar de vraag is of je ook aan verhuur doet?
Wat een groooot nadel (imo) aan de numark is, is de cd lade. Slot in werkt makkelijker, sneller en je hebt minder kans op beschadiging.

Het is maar net waar je waarde aan hecht:
- Denon veel functies + compact
- Pioneer overzichtelijk + ook goed in de verhuur
- Numark slimme loopjes + overzicht....

Mod edit by Jorrit on 14-07-2005 19:34 (17%)
robbert    posted on 15-07-2005 10:45
Ja die cd lade is in mijn geval geen probleem, ik kan het namelijk zo inbouwen dat als je uithaald met je arm, je tegen de kast aan komt.
En of scratch nodig is? Ja nu ik zoveel geld uit geef wil ik het er toch wel ophebben. Niet dat ik het enorm veel ga gebruiken, maar toch.
Mp3's gebruik ik helemaal niet.
DJ_Inspiration    posted on 15-07-2005 11:06
Als je echt veel wil hebben voor je geld dan zou ik je de Denon aanraden.
Die heeft veel functies voor niet zoveel geld.
Alleen die scratch lijkt me niet zo makkelijk in gebruik maar de functies zijn er wel op.
robbert    posted on 15-07-2005 13:38
De numark is besteld Happy, laughing
Ik ben toch voor deze gegaan, omdat deze 100 euro goedkoper is.
Hij een wel fijne scratchfunctie heeft en ik mp3 nooit gebruik.
Daarnaast heeft hij de fijnste loop functie en digitale effecten.
Jorrit    posted on 15-07-2005 13:57
nee, je gebruikt nooit mp-3 omdat dat nog niet kan. Winking my eye
De fijnste digatale effect? Hmm, ik weet het niet hoor, heb je m wel eens naast de pioneer gehad?
robbert    posted on 15-07-2005 16:20
Nou eerlijk gezegt weet ik kwa digitale effecten niks van de pioneer, maar deze viel al af omdat deze gen scratch had en 160 euro duurder is.
Pioneer heeft ook een goede naam, maar dat is zeker geen reden om er een te kopen.
Ik had trouwens ook een goede review gelezen van de numark axis 9 en dat was misschien nog wel de grootste reden om voor deze machine te gaan.
Jorrit    posted on 15-07-2005 16:22
Poster: robbert
Pioneer heeft ook een goede naam, maar dat is zeker geen reden om er een te kopen.

Maar die goede naam gaat natuurlijk niet alleen op in de vehruur.
Die naam hebben ze namelijk niet zomaar gekregen, die hebben ze verdient. Winking my eye
robbert    posted on 15-07-2005 23:56
Zeker hebben ze die verdient, maar dat is voormij geen reden om automatisch voor een pioneer te gaan. Ik heb bijvoorbeeld laatst even mogen klooien met een numark cdx. Dit apparaat had zo'n geweldig gevoel en alles zat op de plaats waar je het kon verwachten. Mijn conclusie: als ik zo'n 800 a 900 euro zou mogen uitgeven zou het dus een numark cdx worden en zeker geen pioneer cdj-800 of een denon dn-s3000.
Jorrit    posted on 15-07-2005 23:57
dat is je goed recht, een naam moet geen reden zijn om iets te kopen. Het gaat om het product zelf Winking my eye
robbert    posted on 16-07-2005 00:29
Precies, maar ik begrijp soms de keuzes van sommige mensen helemaal niet..
Hebben ze dan echt geen enkel moment naar iets anders dan pioneer gekeken? Nee dus, in de meeste gevallen niet..
MadSteven    posted on 25-07-2005 19:10
Heel mooi ding, die axis 9

Had bijna mijn starterskit geweest: twee axis 9. Toch maar voor een CDN35 gegaan en weet je? Als je begint met draaien is zo'n cd-speler ook heel erg mooi spul. Alles wat op de Axis 9 meer zit heb je niet al te vaak nodig.

Maar het mag gezegd worden: die twee loops en drie stutterpunten die standaard op de betere numarks zit is erg fijn.

Jer    posted on 11-02-2006 10:06
ik heb cdn 35 en axis 9cr werkt ook heerlijk!!
Tekhead    posted on 12-02-2006 18:46
Poster: robbert
Precies, maar ik begrijp soms de keuzes van sommige mensen helemaal niet..
Hebben ze dan echt geen enkel moment naar iets anders dan pioneer gekeken? Nee dus, in de meeste gevallen niet..

dat is te danken aan het goede marketingbeleid van pioneer, en mijn inziens zijn de meeste hier fan van pioneer onverwijld, omdat het blijkbaar moet om erbij te horen.

Aan alle pioneer fans, hier iets om eens over na te denken : Als ik de forums allerlei nalees, zie ik veel problemen die eigenaars met hun pioneergear hebben, en nooit iets over problemen met numark,denon of technics, zou dit geen belletje doen rinkelen heren dj's !

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dion    posted on 12-02-2006 18:49
ze zijn alemaal goed licht eraan wat je draait
Winston    posted on 12-02-2006 22:15
Ben het eens met Dion. Ik ben overigens wel klachten over de Denons tegengekomen van eigenaars.
Ligt deels aan de populariteit van de Pioneers en Denons denk ik.
Ooit 's een vergelijking gelezen van een eigenaar van zowel een Technics en Pioneer cd set. Die gaf maar een lichte voorkeur, onder druk?, voor de CDJ's. Maar voegde direct achteraan dat hij van zijn Technics hield en ze niet zal verkopen.
Ook is er geen Numark of Technics forum. Maar het belletje rinkelt wel bij mij.
Tic Toc
User edit by Winston on 12-02-2006 @ 22:18:03 (21%)
victorn    posted on 13-02-2006 13:55
@Robbert: gefeliciteerd met je aankoop, het schijnt een leuk spelertje te zijn.

@Tekhead: ook over Denon, Numark (vooral de CDX) en Technics hoor je klachten. Ik denk dat Pioneer in het algemeen met de spelers die ze nu hebben bij de meest betrouwbare merken hoort. Dat betekent natuurlijk niet dat er nooit eens wat stukgaat.

Wat de Numark CDX betreft: een leuke speler, maar zeker niet met alle knoppen op de meest logische plaats. De pitchslider zit rechtsboven in plaats van rechtsonder. En de reverse-switch zit op een plek waar ik hem al een paar keer -onbedoeld- heb omgezet als ik het zoekwieltje wilde draaien.

Winston    posted on 13-02-2006 14:11
De knoppen van d CDX zitten niet verkeerd, maar volgens de battle opstelling.

Ik vindt het jammer dat Numark op de CDX niet zoiets heeft gedaan als hun TTX draaitafel zodat je de CDX ook "normaal" kan plaatsen. Met draaibaar display en pitch fader. Anders was de CDX voor mij zo goed als perfect. Al weet ik niet waar ze dan de slot-in moesten laten.

Tic Toc
User edit by Winston on 13-02-2006 @ 14:12:05 (17%)
victorn    posted on 13-02-2006 14:20
Precies: "battelen" is met deze speler toch al niet lekker, omdat je in de linkerspeler geen cd's kan laden! De slot-in zit tegen je mixer aan. Bovendien zit bij de CDX in de battle-opstelling de pitchslider linksboven in plaats van rechtsboven zoals op iedere platenspeler en iedere andere cd-speler.

Nou ben ik geen turntablist, maar het lijkt mij ook nog eens dat battelen met een cd-speler klinklare onzin is. Bij een draaitafel kan ik me nog voorstellen dat je hem draait omdat anders de arm in de weg zit. Maar aangezien een cd-speler geen arm heeft... 

Winston    posted on 13-02-2006 14:30
Ja je hebt gelijk. Numark wilde het gewoon qua lengte laten passen bij de mixers en gaven de CDX gewoon een battle 'look,' maar functioneel slaat het op niets.

Numark heeft er patent op om alle knopjes boven de jog of platter te plaatsen. Bij andere merken zetten ze de veel gebruikte knoppen meestal links en rechts. Dat vindt ik veel prettiger.

Tic Toc
User edit by Winston on 13-02-2006 @ 14:30:54 (3%)
robbert    posted on 13-02-2006 14:50
Poster: Winston
Numark heeft er patent op om alle knopjes boven de jog of platter te plaatsen. Bij andere merken zetten ze de veel gebruikte knoppen meestal links en rechts. Dat vindt ik veel prettiger.

Hier is toch wel wat van te zeggen.

Je zou bijvoorbeeld de knopjes perongeluk aan kunnen raken tijdens het gebruik van het jogwheel.

Het is mij nog nooit gebeurd bij een cdj-800, maar ik kan me toch wel voorstellen dat numark dit gedaan heeft.

Winston    posted on 13-02-2006 15:02
Ik denk dat het toch hoofzakelijk komt, omdat Numark hun cd-players tot nog toe zo smal mogelijk probeert te houden. Het jog wil je dan op gelijke hoogte als de kanaal en x faders en de overige knoppen zijn relatief minder belangrijk dan het jog.

@ Victorn

Trouwens, bij de Technics SLDZ kan het display worden gekanteld. Wat het nut daarvan is snap ik nu ook niet meer.

Tic Toc
victorn    posted on 13-02-2006 16:04
Technics heeft inderdaad de SLDZ-1200 een battle-mogelijkheid willen geven. Maar ook bij die speler kan je dan geen cd's meer laden, dus dat schiet niet erg op. Eigenlijk moet je daarvoor de oude CDJ-500 hebben, met laadklep aan de bovenkant!
Jorrit    posted on 13-02-2006 16:07
het idee van de je tt zo draaien is toch dat de toonarm niet (minder) in de weg zit?
Waarom zou je dit met een cd speler willen doen, dr zit immers geen toonarm op... (of mis ik nu een belangrijk punt)
Winston    posted on 13-02-2006 16:12
Poster: victorn
... , met laadklep aan de bovenkant!

Ideaal ja die motorkappen, gaat ook minder snel stuk, geen vastzittende cd's, laad sneller dan een cd-lade en soms ook slots. De player zou dan wel enorm groot worden met zo'n CDX of SLDZ-1200 platter ernaast. Maar je zou dan wel zat plekken hebben voor knopjes op betere plekken. Ik zou zeker voor zo'n player kiezen De kans zit er wel dik in dat scratch niet mogelijk is met zo'n klep.

Tic Toc
User edit by Winston on 13-02-2006 @ 16:22:01 (43%)
Winston    posted on 13-02-2006 16:17
Poster: Jorrit
Waarom zou je dit met een cd speler willen doen,

Vraag dat aan de ontwerpers van Numark en Technics. Volgens mij alleen voor de 'looks' en om de hele set een beetje smal te houden bij Numark. Maar Technics snap ik niet, want die player is min of meer vierkant.
Alhoewel het niet alleen gaat om de toonarm bij draaitafels. Ook de afstand tussen faders en platter probeert men zo kort mogelijk te houden om snel te werken als je heen en weer switched tussen 2 players aan weerzijden van de mixer met telkens dezelfde startpunt van de platen. Maar de afstand is bij een SL-1200 groter dan bij de SLDZ-1200 en deze is vierkant met knopjes boven.
Tic Toc
User edit by Winston on 13-02-2006 @ 16:50:55 (100%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

72 Users online: 4 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 6.479
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.045.212

DJResource