MicroKorg live gebruiken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 09-09-2008 23:04
Hallo,

Ik wil iets extra aan mij booth toevoegen dat toch dat beetje extra geeft Winking my eye en ik vond de MicroKorg van Korg. Heb deze denk ik eens gezien op een optreden en ik vond het helemaal te gek Winking my eye

Nu, is de synthezier goed voor live gebruik? Is het de moeite om dit aan te schaffen? Want testen zal er denk ik niet inzitten aangezien je dit niet overal kan kopen. Ik hoop op iemand die hem heeft zodat ik wat kan bijleren Winking my eye Want nu ken ik niet veel van het toestel... Maar de Vocoder en de micro zouden wl enorm leuk zijn in mijn sets! Dat weet ik op voorhand al Winking my eye

En hoe moet je dat dan aansluiten?
Afbeelding achterkant
Want die kabels heb ik nog nooit gebruikt Winking my eye

Iemand die volledig kan uitleggen wat dit toestel allemaal kan? Dat zou echt perfect zijn :p

Bedankt!

EDIT: Nu ook op zoek naar een alternatief voor de micro op de microkorg :p Gewoon een apparaatje waarmee je stem door een vocoder gaat... Iemand?
User edit by JasperVC on 09-09-2008 @ 23:25:39 (19%)

What do you think about MicroKorg live gebruiken ??

Vote :   

ScottB    posted on 09-09-2008 23:10
Ik heb zelf ook een MicroKorg gehad met het idee om deze live te gaan gebruiken. Ik kan redelijk goed keyboard spelen dus dat was het probleem niet. Alleen vond ik het niet handig om iets tussen door te spelen tijdens het mixen. Dan had ik namelijk een leuk melodietjes maar dan moest ik dat de hele tijd herhalen, waardoor ik maar een hand had om te mixen. Een synthesizer in combinatie met een soort loop mogelijkheid lijkt mij ideaal. Omdat ik mijn mixingskills wilde verbeteren en de synth te weinig gebruikte, heb ik hem dan ook uiteindelijk verkocht. Aansluiten is een piece of cake, alles wat je nodig hebt is een verloopje van 2 jack voor de synth naar 2 rca voor je mixer. Aansluiten op een line-in ingang en klaar Happy, laughing
JasperVC    posted on 09-09-2008 23:25
Poster: ScottB
Ik heb zelf ook een MicroKorg gehad met het idee om deze live te gaan gebruiken. Ik kan redelijk goed keyboard spelen dus dat was het probleem niet. Alleen vond ik het niet handig om iets tussen door te spelen tijdens het mixen. Dan had ik namelijk een leuk melodietjes maar dan moest ik dat de hele tijd herhalen, waardoor ik maar een hand had om te mixen. Een synthesizer in combinatie met een soort loop mogelijkheid lijkt mij ideaal. Omdat ik mijn mixingskills wilde verbeteren en de synth te weinig gebruikte, heb ik hem dan ook uiteindelijk verkocht. Aansluiten is een piece of cake, alles wat je nodig hebt is een verloopje van 2 jack voor de synth naar 2 rca voor je mixer. Aansluiten op een line-in ingang en klaar Happy, laughing

Nja daar ben ik ook wat bang voor... Het kost ook wat geld dus wil ik eerst wat te weten komen over de korg. Ik wil niet dat het een miskoop wordt ofzo.

Heb je btw een toestel met een micro aan waarmee je (zoals de microkorg) kunt zingn (of spreken :p) en dat er vocoder op zit... Ik heb een paar dingen gevonden met een buis in je mond ofzo :D Maar niet veel dftigs denk ik Winking my eye

Iemand een idee?
ScottB    posted on 09-09-2008 23:31
Er zit standaard een microfoon bij. Maar verwacht daar niet te veel van. Maar daarmee kun je wel leuk met de vocoder spelen Happy, laughing Die buis heb ik ook gezien, ik weet niet goed wat het is(wel/geen microfoon?)
JasperVC    posted on 09-09-2008 23:43
Er zit standaard een microfoon bij. Maar verwacht daar niet te veel van. Maar daarmee kun je wel leuk met de vocoder spelen Happy, laughing Die buis heb ik ook gezien, ik weet niet goed wat het is(wel/geen microfoon?)

Ik heb nu geleerd op internet dat die buis geluid 'blaast' en jij maakt bewegingn met je mond...
Ik zoek dus een vocoder :p Ik wil dus gewoon een machientje met een micro aan dat mijn stem vervormd... Makkelijk? Ik vind het allesins niet :p
RiX    posted on 09-09-2008 23:51

dat ding heet een 'talkbox'.
NielsR    posted on 10-09-2008 10:45
Poster: JasperVC
EDIT: Nu ook op zoek naar een alternatief voor de micro op de microkorg :p Gewoon een apparaatje waarmee je stem door een vocoder gaat... Iemand?

Volgens mij deed die van de subs dat via een korg kaosspad kp3.
TheMole    posted on 10-09-2008 16:27
ik ben zaterdag naar Duitsland geweest om daar een Microkorg te gaan kopen en ben daar zeer tevreden over (als ge naar de Musicstore in duitsland gaat kunt ge hem uittesten) en weet misschien iemand of ik de Microkorg op men pc kan aansluiten
the-melody    posted on 10-09-2008 16:31
Met midi toch?
TheMole    posted on 10-09-2008 17:13
Poster: the-melody
Met midi toch?
 hoe bedoelt ge dat ik men Microkorg op men Oxygen 49 kan aansluiten en zo op men pc aansluiten Confused
JasperVC    posted on 10-09-2008 17:15
Poster: TheMole
hoe bedoelt ge dat ik men Microkorg op men Oxygen 49 kan aansluiten en zo op men pc aansluiten Confused

Microkorg heeft toch midi in en uit vanachter?
the-melody    posted on 10-09-2008 17:38
Poster: JasperVC

Microkorg heeft toch midi in en uit vanachter?
 Jups, en die steekt ge dan in u geluidskaart/pc me midi aansluitinge en klaar
TheMole    posted on 10-09-2008 18:48

is da zo'n kabel ?
the-melody    posted on 10-09-2008 18:51
Zover reikt mijn kennis niet. Maar je kunt proberen denk'k, of vraag het in een muziekhandel?
Gagarin12    posted on 10-09-2008 19:48
is wat raar, maar kan werken. Kijk anders eens naar kabels met usb naar midi I/O

ik ben zaterdag naar Duitsland geweest om daar een Microkorg te gaan kopen en ben daar zeer tevreden over (als ge naar de Musicstore in duitsland gaat kunt ge hem uittesten) en weet misschien iemand of ik de Microkorg op men pc kan aansluiten

Om audio op te nemen zal ke gwn de audio out naar je geluidskaart audio in moeten sturen. Wil je je microkorg controleren via je pc (noten ed) doe je dit via bovenstaand kabeltje.

JasperVC    posted on 10-09-2008 21:17
Nu ik ben redelijk overtuigd (na vele filmpjes gezien te hebben en alle handleidingen gelezen :p)
De vocoder lijkt me echt super leuk ^^ Nu wil ik wel eens weten wat je zo nog allemaal van echt leuke dingen je er mee kan doen...

Iemand?

This is an old Topic

No new postings for 5.938 days.
 Post CommentThat would be 197.9 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 17 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 22.838
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.404.713