Faders hangen willekeurig
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 06-09-2008 09:14
Oke, zonder meteen te zeggen 'nieuwe mixer kopen ipv dat ding' wil ik jullie toch vragen of hier misschien iets aan te doen is. Probleem is het volgende.

Mijn faders lijken 'vast te lopen' met het stukje wat je vastpakt zo lijkt het. Ze schuiven wel, enkel is het net of ze steeds iets kantelen ofzo, waardoor ze parkeren op die betreffende plek. Oefe je wat druk uit, zodat de fader lichtelijk achterover of voorover kantelt, schuift ie wel door. Is er iets om op een veilige manier de faders soepel te krijgen? Ze raken niet de ondergrond ofzo zo ik kan zien, echter wel dit gevoel.
Hoop beetje begrijpelijk omschreven, en oja, het gaat om de alom bekende en beroemde Behringer DJX 700.
Wil namelijk gezien juist een en ander aangeschaft te hebben hier nog wel een tijdje mee vooruit om weer wat te sparen. En tevens wérken de faders (en het ov erige paneel trouwens) wel naar behoren en zonder kraakjes of ruis.

Bedankt.

What do you think about Faders hangen willekeurig ??

Vote :   

-Richard-    posted on 07-09-2008 10:21
Niemand enig idee :$ ?
Geen mogelijkheid de faders met spuitbusje perslucht o.i.d. schoon te maken zonder het apparaat open te schroeven, of anders te proberen opties...?
Sammow    posted on 07-09-2008 10:48
Doen al je faders het? Dat lijkt me echt bizar dan. En je kan mss je faders vervangen?
Xtremer    posted on 07-09-2008 10:49
Je kunt toch gewoon de topplaat van de DJX eraf halen? Het enigste wat je hoeft te doen is al je knoppen los trekken en dan de bovenplaat los schroeven en je bent erWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
-Richard-    posted on 07-09-2008 13:30
Poster: Sammow
Doen al je faders het? Dat lijkt me echt bizar dan. En je kan mss je faders vervangen?

Ja da's het mooie van t verhaal. Ze werken verder vlekkeloos zonder enige vorm van kraken of wat dan ook!
t is net of ze iets kantelen ofzo toch. Als ik met twee vingers de fader precies horizontaal houdt, het knopje ervan zeg maar, schuift ie wel prima.
Daarom dacht ik aan stof o.i.d. ...
Rare is ook dat van de 1 op de andere dag ook álle faders dit euvel hebben, op de crossfade na.
Kan dat daarom echt niet verklaren ook :S
User edit by -Richard- on 07-09-2008 @ 13:31:03 (9%)
Bart_    posted on 07-09-2008 13:31
zoals DJ-Xtremer al zegt:

schroefjes losdraaien op de deckplate, faderknopjes eraf doen, deckplate eraf, en schoonmaken maar!
Sammow    posted on 07-09-2008 13:35
En niet gevallen ofzo? Want stof kan ook niet plots van de ene dag op de andere zo'n groot verschil maken he. En dat dan plots alle faders het probleem hebben lijkt me ook onwaarschijnlijk te zijn voor stof.

Misschien iemand er tegenaan gelopen en heeft het daarom een slag gekregen? Heb ook echt geen idee, ik ben maar mogelijke scenario's aan het bedenken. Maar ik denk dat je hem best eens binnen doet in de winkel.
-Richard-    posted on 07-09-2008 13:54
Hmz daar zeg je wat, stof kan inderdaad niet ineens plots overal zitten tegelijk...
Maar ook niets mee gebeurd, gestoten o.i.d. ...
Stond gewoon rustig op zijn plekkie. Gezien ik ook geen logische verklaring kan vinden en maar een gooi blijf doen naar mogelijke oorzaken, misschien (gezien ik nie stook op die kamer waar het staat) iets hogere vochtigheidsgraad ofzo.. of praat ik nu totale onzin (gisteren iets te veel gedrinken dus ik sluit niets uit).
Misschien de mixert gewoon eens een paar uur laten aaanstaan en dan weer eens kijken.

Enige wat er gebeurd is is dat de mixer enige dagen geleden van het ene naar het andee huis is verhuisd, maar daarna werkde die prima. Pas twee dagen later merkte ik dit ineens op. Vandaar mijn misshcien totaal krankzinnige opmerking van klimaatwisseling voor 't mixertje :S
User edit by -Richard- on 07-09-2008 @ 14:00:54 (1%)
cross-over    posted on 08-09-2008 10:41
Het lijkt wel of de bovenplaat wat omhoog gekomen is of een beetje krom staat.

Ik zou de bovenkant gewoon een los maken en kijken of er niets onder is gekomen zoals DJ-Xtremer ook al voorstelde.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 08-09-2008 @ 10:41:59 (4%)
-Richard-    posted on 08-09-2008 16:38
Toch maar eens gaan proberen dan :P.
En inderdaad cross-over zoiets zou je bijna zeggen ja!
RiX    posted on 08-09-2008 16:51
Denk dat er bij de verhuizing iets niet lekkeris gegaan... even op hoogte van mixer de mixer bekijken. Zit de dekplaat waterpas of zie je een bobbel? Anders idd even dekplaat eraf schroeven en kijken waar het aan ligt. Ik ken het probleem niet. Deze mixer heeft juist veel te soepele faders. 1 flinke tik en ze vliegen 3 keer op en neer. Succes ermee en laat even weten wat het was, kee?
User edit by RiX on 08-09-2008 @ 16:51:26 (2%)
-Richard-    posted on 08-09-2008 18:14
Dat was inderdaad ook zo, de eerste twee dagen, supersoepele faders. En toen opeens niet meer...da's het vreemde!

This is an old Topic

No new postings for 5.388 days.
 Post CommentThat would be 179.6 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 8 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 9.889
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.102.498