Pioneer DJM 800 geluid (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

cube42    posted on 29-08-2008 19:10
Hoi, ik had een pioneer DJM 600 en gewoon tevreden. Mooi helder geluid over mijn Boxen.
Net een pioneer DJM800 gekocht. Geweldige mixer. Maar merk dat mijn geluid over de boxen in eens veel
'zwaarder' zijn'. Lijkt zelfs wat doffer. Ieder geval de bassen. Klopt dit? Of heb ik gewoon iets fout gedaan?
Cube

What do you think about Pioneer DJM 800 geluid ??

Vote :   

Xtremer    posted on 31-08-2008 17:08
Poster: Mforge
ik draai met technics en traktorscratch maar met gewoon vinyl heb ik dit ook. 
en als ik mijn trimknoppen nog verder dichtdraai en mijn masteromhoog zet blijft er gewoon te weinig bereik over op de eq, waarvan ik toch al vind dat die teveel volume wegdraait al cut je bv het laag of mid. en dan draai ik ze nog niet eens helemaal weg.

Even iets heel simpels, zit je aarde aan de DJM? Zit de TT op het goede punt aangesloten?
De gain is voor mij maximaal 12 uur, daarna gebruik ik mijn master of de eindversterker om het volume te regelen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Gery    posted on 31-08-2008 17:13
Poster: Mforge
ik draai met technics en traktorscratch maar met gewoon vinyl heb ik dit ook. 
en als ik mijn trimknoppen nog verder dichtdraai en mijn masteromhoog zet blijft er gewoon te weinig bereik over op de eq, waarvan ik toch al vind dat die teveel volume wegdraait al cut je bv het laag of mid. en dan draai ik ze nog niet eens helemaal weg.

in traktor kan je toch het output volume zo instellen dat je mooi 0db hebt als je gain knoppen op 12u staan...

welke naalden en elementen gebruik je voor gewoon vinyl?
DJ - Producer
Mforge    posted on 31-08-2008 17:30
yupz, alles zit correct aangesloten. en mijn trim haalt nooit de 12 uur positie, ze staan altijd daar onder,
en de afstellingen in traktor zijn ook goed, alhoewel er in 1.3 een bug zit waardoor mastervu van de software altijd rood weergeeft zelfs met de gain in de software dicht. zie native instruments forum. dus hier kan ik niks aan aflezen. maar anyway het heeft niet te maken met de software.
mijn naalden zijn 2x ortofon dj s en 1 x shure whitelabel. 
Meestal branden op mijn mastervu de eerste twee groene ledjes, maar de channelfaders komen in het rood. probleem als ik mijn master verder opendraai, en mijn gains naar beneden betekent dit dus dat mijn gains bijna dichtstaan omdat ze al laag staan. en op deze manier heb ik gewoon te weinig bereik over. Toen ik nog een xone had, was ik altijd met de pieken op +3db (zoals als ook in de manual stond) en zowel op master en channel. bij de 600 en 800 die ik nu heb, gaan ze gewoon het rood in. en ik ken meerdere mensen die ook vinden dat een djm gewoon snel het rood in gaat, en op alle feesten staat hij meestal ook gewoon in het rood te knallen.
Winston    posted on 01-09-2008 13:20
Als je alles hebt geprobeerd aan afstellingen en niks lukt om de trim op 12 uur te krijgen, terwijl de channel VU onder rood blijft en je deze situatie perse wilt, kun je proberen langere kabels te gebruiken.

Dan is de weerstand groter, zodat je input signaal zwakker wordt.
Tic Toc
Gery    posted on 01-09-2008 13:23
gezien de weerstand van een koper draad mag je al gauw enkele 10 tallen meters kabel gebruiken eer je een significatnte verzwakking zal vaststellen...

overigens zal daarbij niet enkel de weestand toenemen maar ook de signaal/ruisverhouding waardoor je klank nog eens achteruitgaat ook...
DJ - Producer
Mforge    posted on 01-09-2008 14:01
ik gebruik al lange kabels.
cube42    posted on 02-09-2008 15:27
@winston en anderen: Ik heb even niet gekeken op deze pagina, maar wat een adviezen en info. Moet ik even verwerken Happy, laughing
Het was inderdaad zo dat mijn DJM 600 een lekker bas geluid had. Mooie heldere klanken over mijn boxen en dat diezelfde boxen nu een veel zwaarder geluid geven. Inderdaad als ik mijn low knop verder draai dan dreunt het hele huis mee Happy, laughing
Maar ik zla proberen wat iemand hier voorstelde om achterop de mixer het uitgangssignaal wat te veranderen. Het was dit in combinatie met die TRIM knoppen (dat die op 10 voor - 5 voor 12 staan: al sik ze op de '12 uur ' stand zet dan slaat het uit in het rood) dat ik dacht dat er iets 'fout' zou zijn met de mixer. Ik laat weten wat het resultaat is. En bedankt voor alle adviezen! Smile having fun

[EDIT]
Ik draai met pioneer cdj 100 MK2 en heb de TRIMS ook op kwart voor 12 staan. (Anders slaan de meters in het rood) Het klopt dat je het uitgangssignaal kunt verstellen. Maar dat was eigenlijk min of meer het 'probleem' niet. Het was de vraag of het wel klopt dat je die TRIMS op kwart voor 12 hebt staan. Iemand anders hier had daar geen last van. Die had die TRIM op 0dB staan. En dat was ik ook zo gewend bij de DJM 600.
Alert : Zie hierboven hoe : GEEN reply op jezelf, hier gebruiken we de EDIT knop
Mod edit by Lead on 04-09-2008 16:58 (58%)
Lead    posted on 04-09-2008 16:57
DJM-600 en DJM-800 kun je vergelijken met een Fiat 500 en Mercedes AMG500. Lijkt een beetje op elkaar maar zijn heeeeeeel anders.
Let the BASS be louder
WalterRavensberg    posted on 05-09-2008 08:55
de djm 800 heeft tov de djm600 een totaal andere uitgangs versterker. Ook is de dsp processor volledig anders. dit resulteerd in een ander geluid.

Naar mijn mening is pioneer al aardig op weg naar een cleane output... helaas halen ze het nog niet de kwaliteit van de betere dateq mixers (lpm7.3, 8.3, vibe)...

Maar aan de andere kant, klank is en zal altijd iets persoonlijks blijven... neem dus gewoon een mixer welke jij lekker vindt klinken en welke lekker in 't gebruik is...
cube42    posted on 13-09-2008 15:48
Ik heb gisteren gedraaid met mijn eigen set. 2 MK2 en DJM800 Wat ik merkte was dat de bassen zo ongelofelijk aanwezig. Dus de zwaardere geluiden. De middentonen vallen een beetje weg. J emoet dan heel wat corrigeren op je versterker. En dan nog had ik de basknoppen niet op 12 uur staan. Gevoel heb ik dat het net iets minder sprankelend klink in de middentonen. Ligt dat nu aan die DJM algemeen of heb ik gewoon pech met mijn DJM 800.

This is an old Topic

No new postings for 6.073 days.
 Post CommentThat would be 202.4 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

127 Users online: 22 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 12.563
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.963.122