Pioneer DJM 800 geluid (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

cube42    posted on 29-08-2008 19:10
Hoi, ik had een pioneer DJM 600 en gewoon tevreden. Mooi helder geluid over mijn Boxen.
Net een pioneer DJM800 gekocht. Geweldige mixer. Maar merk dat mijn geluid over de boxen in eens veel
'zwaarder' zijn'. Lijkt zelfs wat doffer. Ieder geval de bassen. Klopt dit? Of heb ik gewoon iets fout gedaan?
Cube

What do you think about Pioneer DJM 800 geluid ??

Vote :   

dj-ync    posted on 29-08-2008 19:28
Heb je active/passiefe boxen??
Lead    posted on 29-08-2008 19:29
hoe hard stuur je uit ??

Je moet zowel op de kanaal VU meters als op de Master VU meter geen rode LEDs zien branden.... liefst nooit.

Dan weet je zeker dat je niet te hard instuurd op je versterker.

Wat voor versterker gebruik je en hoe heb je die aangesloten ?

Oh, staan je Filter FX allemaal UIT ??

Als je de draaiknop ook maar ietsje uit de klik hebt hoor je al ander geluid Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 29-08-2008 19:29 (46%)
D-Nasty    posted on 29-08-2008 19:43
koop gwn een ander paneel=D
cube42    posted on 29-08-2008 19:46
Hoi,

Ik heb een wat 'oude' maar hele goede Penvey CS 400 stereo power Amplifier en twee boxen die je zelf kon laten maken. Dus highend dacht ik?. Maar het gekke is dat de TRIM knopjes niet eens heel ver hoeven worden gedraaid dat de LED gewoon al goed staat. Dus de TRIM knopjes staan op ongeveer 5 voor 12 (dus niet in de middenstand) En mijn AMSTER knop staat op 10 over 12.
Is dit gewoon iets van deze mixer? Dat de bas gewoonweg veel harder is? Ik vraag me die dingen af omdat ik dus zie dat die TRIM knopjes niet in het midden staan (als ik dat wel doe dan komen de LEDs in het rood) en de MASTER knop moet ik vrij ver naar rechts draaien. Dus is mijn vraag ook eigenlijk wat de ervaring van anderen zijn met het geluid.
Alvast bedankt! Happy, laughing
NielsR    posted on 29-08-2008 19:47
Poster: D-Nasty
koop gwn een ander paneel=D

Lekker nuttige opmerking.

Heb je al gecontroleerd of al je kabels goed inzitten?
Boyd    posted on 29-08-2008 20:29
Dan stuur je te hard in, wat heb je erop aangesloten(cd-spelers/draaitafels)

Als je cd spelers aangesloten hebt, MOETEN deze in de line ingangen.
Mforge    posted on 29-08-2008 20:32
het geluid van de djm 800 is sowiezo veel voller dan van een djm 600.
Basrose    posted on 29-08-2008 21:49
Poster: Mforge
het geluid van de djm 800 is sowiezo veel voller dan van een djm 600.

Kwa geluid moet de 800 een stuk beter zijn... de db/ruisverhouding ligt ook erg hoog. Dit heb ik zelf ondervonden bij een extreme test :P
Lead    posted on 29-08-2008 23:23
Op de achterkant zit een klein schroefje met Master Attn. erbij geschreven.
Zet die eens op -12dB en probeer het eens opnieuw....

Poster: cube42
...Dus de TRIM knopjes staan op ongeveer 5 voor 12 (dus niet in de middenstand) En mijn AMSTER knop staat op 10 over 12....

De Trim heeft geen nul of middenstand. 12 uur is een richtlijn en 5 voor 12 is een prima nivo.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 29-08-2008 23:24 (100%)
Nico_26    posted on 29-08-2008 23:28
Kwa geluid moet de 800 een stuk beter zijn... de db/ruisverhouding ligt ook erg hoog. Dit heb ik zelf ondervonden bij een extreme test :P

Extreme Test? :d
Basrose    posted on 29-08-2008 23:46
Ja dat was bij iemand van het forum Happy, laughing flink de versterker teruggedraait en even de 800 testen kwa uitsturing... ik was echt verbaast van het resultaat! Geweldig apparaat!
Gery    posted on 30-08-2008 00:48
'k heb nu niet mijn djm800 bij de hand, maar is het niet zo dat er achteraan een schakelaar staat om het uitgangsniveau van de master te selecteren?

voor de color effecten, de 4 blauwe knopjes mogen niet pinken, dan staan die effecten zeker uit!
DJ - Producer
Basrose    posted on 30-08-2008 01:39
Poster: Gery
'k heb nu niet mijn djm800 bij de hand, maar is het niet zo dat er achteraan een schakelaar staat om het uitgangsniveau van de master te selecteren?

voor de color effecten, de 4 blauwe knopjes mogen niet pinken, dan staan die effecten zeker uit!

Dat zei lead ook al 4 posts hierboven Happy, laughing
Mforge    posted on 30-08-2008 10:51
De djm 800 schiet zowieso snel het rood in, maar dat het geluid en zeker de bass veel warmer en voller klinkt dit is gewoon het geluid van de mixer, hij geeft een veel voller geluid dan de 600, de 600 klinkt veel rauwer, en die eq ging ook verder, ik weet niet hoe je jou eq gebruikt, maar ik ga met de low bijna nooit over de nul stand heen, anders dreunt het hele rijtje waar ik woon, en mijn master volume knop staat nog op voor 5 voor 12 evenals mijn trim knoppen. en nog schiet hij het rood in, dat een djm snel het rood in schiet is nou eenmaal zo, zowel 600 als 800 (ze hadden er ook beter 1 rood ledje in kunnen bouwen).
Gery    posted on 30-08-2008 11:55
wat steken jullie daar toch mee uit!  mijn kanalen gaan NOOIT in het rood...

CDJ geven normaal mooi 0db out, phono wordt versterkt maar staat bij mij (gain 0db) ook nooit in het rood.

de master kan in het rood gaan als je die te ver open zet, maar het is kwestie van je master in te stellen zodat de output ook mooi 0db is, het volume moet je dan maar op je boxen/versterker bepalen...

wat vrij irritant is is als de versterkers op een feest niet correct zijn afgesteld, dan heb je soms geen keus van met je master in het rood te moeten gaan Unhappy
DJ - Producer
Lead    posted on 30-08-2008 12:34
Een DJM schiet niet snel in het rood, dan kan de DJ zijn VU meters gewoon niet onder controlle houden. Waarom hardware de schuld geven van menselijke fouten ?
Let the BASS be louder
Winston    posted on 30-08-2008 13:36
@cube42: Ik hoop dat het probleem van het master in rood te maken had met de master attenuation.

Als de klank van de mixer geen ruis of gekraak heeft is er niets aan de hand.

Toen ik overstapte van mijn oude budget mixer van Numark, naar de nieuwe high end Mackie mixer, was ik in eerste instantie teleurgesteld in de sound in vergelijking met de oude sound. Maar met een heleboel afstellen en een beetje wennen klinkt weer alles goed.

Cd- players, Mixer, (eventueel amp) en speaker en de bekabeling vormen een geheel systeem. Elk heeft zijn eigen karakteristiek. Als je 1 element van het systeem verandert, verandert ook de sound als je niks aan de EQ en volume instellingen hebt verandert.
Tic Toc
RiX    posted on 30-08-2008 20:23
De trim van mijn Ecler heb ik standaard op 9 uur staan en dan zit ik net aan het oranje. Ik denk dat de reden hiervan is (ook bij djm's) dat als een track zachter is opgenomen je nog voldoende speling hebt om met je trim het gewenste volume te halen.
Dus: altijd op je VU meters letten. Is het volume dan nog niet hard genoeg, dan je master gebruiken en anders het volume op de versterker / speaker(s).
Xtremer    posted on 30-08-2008 21:32
Zit nooit in het rood, alleen maar groenWinking my eye. Gewoon de Gain, Trim of whatever laag houden, zet je eindversterker gewoon wat harder.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Mforge    posted on 31-08-2008 12:46
mijn master zit ook nooit in het rood maar mijn faderchannels wel, ze pieken altijd naar het rood, wat ik ook aan afstellingen maak, en dit gebeurde nooit toen ik nog een xone 92 had.
Gery    posted on 31-08-2008 13:39
haal je gain knoppen wat naar beneden...
DJ - Producer
Mforge    posted on 31-08-2008 16:01
mijn gainknoppen staan zowieso niet ver open. meestal op 5 voor 12, en soms op kwart voor 12.

Farcry    posted on 31-08-2008 16:06
mijn gainknoppen staan zowieso niet ver open. meestal op 5 voor 12, en soms op kwart voor 12.

Same here op mijn DJM-800
Gery    posted on 31-08-2008 16:17

met welke cd spelers / tt's draai je ?

met cdj 1000 is het op mijn djm800 met de gains mooi op 12 uur altijd mooi iets onder de 0db, met traktor scratch kan ik uiteraard de traktor scratch master zo instellen dat ik ook mooi 0db heb
DJ - Producer
Mforge    posted on 31-08-2008 16:50
ik draai met technics en traktorscratch maar met gewoon vinyl heb ik dit ook. 
en als ik mijn trimknoppen nog verder dichtdraai en mijn masteromhoog zet blijft er gewoon te weinig bereik over op de eq, waarvan ik toch al vind dat die teveel volume wegdraait al cut je bv het laag of mid. en dan draai ik ze nog niet eens helemaal weg.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

192 Users online: 12 Guests (180 Unknown)
Pages generated today : 15.859
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.270.924