RMP 1 / RMP 2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Maikyy--    posted on 27-08-2008 14:20
Aangezien ik wil beginnen met draaien ben ik benieuwd wat voor mij nou echt goed is om te beginnen.

De Reloops RMP 1 en RMP 2 spreken mij zeer aan.

Het verschil tussen deze 2 zit hem in de scratch functie en de lade / roll-in en de effecten als ik het goed heb.

Is voor mij als beginnende DJ de scratch functie nou echt belangrijk voor loops etc?
De effecten kan ik eventueel ook bij een mixer erbij inkopen,

Qua budget spreekt de RMP 1 mij erg aan.

Adviseren jullie mij de RMP 1 met een mooie mixer of adviseren jullie mij om toch even door te sparen en gelijk voor de RMP 2's te gaan?

Of is er iemand die zegt: Totaal de andere kant op gaan zoeken!

Alvast bedankt voor de reacties!

Edit: Ik lees net dat binnenkort ook de RMP 1 Scratch uitkomt. Iemand enig idee wat hier de prijs ongeveer van zou zijn en wanneer deze uitkomt?

[MOD EDIT : Als je een topic opent over gear graag links maken naar de items in de Gearbase. Dan weet iedereen gelijk weer waar het over gaat : ]

RMP-1 BLACK
RMP-1 LTD
RMP-2
RMP-2 LTD
Mod edit by Lead on 01-09-2008 20:36 (23%)

What do you think about RMP 1 / RMP 2 ??

Vote :   

DeteqBoy    posted on 27-08-2008 17:03
Scratch heb je in principe niet nodig, de rmp-1 is verder gewoon een lekkere speler waar prima mee valt te mixen en om alles mee te leren. Mocht je dan later iets leukers willen kan je altijd nog overwegen voor de CDJ serie te gaan of voor een Denon cd spelert Happy, laughing

Of je meot Hiphop willen draaien, volgens mij wordt daar de scratch zeer regelmatig gebruikt. In dat geval zou ik wel doorsparen voor een cd speler emt scratch mogelijkheid Happy, laughing
Winston    posted on 27-08-2008 17:46
Voor de beginner is de scratch functie leuk als je op de jog wil starten i.p.v. het "play" knopje. Je ontziet de relatief zwakke knoppen en je kunt een ietsie pietsie preciezer starten.

De scratch RMP-1 zal waarschijnlijk hetzelfde kosten als de gewone. Stanton heeft de C.313, die vergelijkbaar is met de RMP-1, de mogelijkheid gegeven voor een software upgrade waardoor je de C.313 jog tot scratch jog veranderd. Maar het kan niet meer terug naar cd jog mode, of je moet compleet resetten.
Tic Toc
DeteqBoy    posted on 27-08-2008 18:22
Ja dat is waar maar om alleen daarvoor zoveel meer geld neer te leggen is iest waar je dn wel goed over na moet denken Happy, laughing
_ruud_    posted on 27-08-2008 18:41
Over de prijs van de rmp-1 scratch versie ik heb hem online zien staan voor €389,-

de prijs van €389,- staat bij het zwarte model en het witte model is €10,- duurder oftewel die kost dan €399,-
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
User edit by _ruud_ on 27-08-2008 @ 18:42:40 (100%)
DeteqBoy    posted on 27-08-2008 21:32
pfoe dan zou ik toch gaan overwegen 2de hands een cdj 800 mk1 te halen ook Happy, laughing
ArCee    posted on 28-08-2008 10:18
Kun je nu wel zeggen Dateq, maar een stuk garantie is voor veel mensen ook een lekker brokkie zekerheid natuurlijk en ik geef ze geen ongelijk. Met gebruikte kun je zomaar de ellende van een ander kopen Cool
D-Ray    posted on 28-08-2008 20:20
ik heb de rmp-1 en de 2... het zijn indd leuke cd spelertjes voor beginners..  ik heb ze nog steeds.. alleen het probleem bij mij was..

RMP-1 :
- Constant errors, de cd's kwamen er niet meer uit, of de roll inn deed het een paar x niet.

RMP-2 :
- Sloeg over op pauze als je op de playknop drukte.
- Constant errors, na een flinke klap kreeg ik de cd er pas uit.

ik heb nu de cdj-1000 mk3.... gelukkig.

Ik denk dat je beter voor de stanton kan gaan.

succes
Boyd    posted on 28-08-2008 21:01
Poster: D-Ray
ik heb de rmp-1 en de 2... het zijn indd leuke cd spelertjes voor beginners..? ik heb ze nog steeds.. alleen het probleem bij mij was..

RMP-1 :
- Constant errors, de cd's kwamen er niet meer uit, of de roll inn deed het een paar x niet.
?
RMP-2 :
- Sloeg over op pauze als je op de playknop drukte.
- Constant errors, na een flinke klap kreeg ik de cd er pas uit.

ik heb nu de cdj-1000 mk3.... gelukkig.

Ik denk dat je beter voor de stanton kan gaan.

succes

Ik weet niet wat je met die rmp gedaan hebt, maar de rmp 2 die hier staat werkt perfect!

DeteqBoy    posted on 28-08-2008 23:29
@ Arcee,

IK zeg alleen dat het wel een optie is om rekenign mee te houden, niet dat die het meteen moet doen.

en verder is het DEteq en geen DAteq :P
david87    posted on 29-08-2008 12:14
ik heb de stanton c 314 zo een beetje de tegenhanger hiervan . ben hier zeer tevreden over en mischien kan je deze ook overwegen .
ianroma    posted on 30-08-2008 16:42
Dit is die nieuwe Rmp 1 scratch. Ik vind hem eerlijk gezegt echt afschuwelijk!

User edit by ianroma on 30-08-2008 @ 16:44:13 (55%)
Boyd    posted on 30-08-2008 18:12
Hij komt volgens mij ook in het zwart,

D-Ray    posted on 30-08-2008 18:50
Poster: BoydGrift

Ik weet niet wat je met die rmp gedaan hebt, maar de rmp 2 die hier staat werkt perfect!

dan heb jij geluk gehad... hoe lang heb jij ze al dan ? ik heb er zelf ook niet om gevraagd.. maar op een gegeven moment kon ik ze de raam wel uitsmijten...
Boyd    posted on 30-08-2008 20:52
Poster: D-Ray
dan heb jij geluk gehad... hoe lang heb jij ze al dan ? ik heb er zelf ook niet om gevraagd.. maar op een gegeven moment kon ik ze de raam wel uitsmijten...

ik heb er nu een sinds januari, er zijn toch wel problemen mee geweest dus. Ik heb me voorgesteld als die toch kaduuk gaat, ik een pioneer neem!
jsid3    posted on 02-09-2008 21:39
Ik ga ook beginnen met mixen en ik heb al besloten dat ik meteen goed begin. Met 2 CDJ's!
BassCracker    posted on 02-09-2008 22:07
Ook ik heb een RMP-2 perfecte cd speler, nooit problemen mee gehad. Dus nooit gehad dat hij hem niet meer uit wou spugen zoasl een aantal hier beschreven of dat hij error's aan gaf.

Maar toch gaat ie de deur uit om dat ik hem een beetje beu ben kwa functie's en looks. Ben namelijk iemand die niet lang naar het zelfde kan kijken. Winking my eye

Dus als je interesse hebt. 375 euro en ie is van jou. Wil ik hem ook nog voor je opsturen op mijn kosten.
User edit by BassCracker on 02-09-2008 @ 22:08:52 (1%)
DeejayMarcel    posted on 02-09-2008 23:49
Ik zou liever doorsparen voor een cdj 400, dan heb je meteen goeie cd spelers. Ben zelf nu ook aan het sparen voor 2 cdj800s, als toch wilt doordraaien heb je meteen een goed begin en met die cdj 400 kom je wel een lange tijd vooruit. Cool
brtausi    posted on 03-09-2008 12:19
Poster: BassCracker
Ook ik heb een RMP-2 perfecte cd speler, nooit problemen mee gehad. Dus nooit gehad dat hij hem niet meer uit wou spugen zoasl een aantal hier beschreven of dat hij error's aan gaf.

Maar toch gaat ie de deur uit om dat ik hem een beetje beu ben kwa functie's en looks. Ben namelijk iemand die niet lang naar het zelfde kan kijken. Winking my eye

Dus als je interesse hebt. 375 euro en ie is van jou. Wil ik hem ook nog voor je opsturen op mijn kosten.

Kun je hem ook voor 350 naar bussum opsturen?
Dan neem ik dat aanbod aanSmile having fun

Ik ga mijn 2 draaitafels (Synq XTRM1 en Akiama DJ4000) wegdoen en cd spelers kopen.
User edit by brtausi on 03-09-2008 @ 12:20:28 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 5.980 days.
 Post CommentThat would be 199.3 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

175 Users online: 3 Guests (172 Unknown)
Pages generated today : 9.134
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.705.532