2dehands mixer testen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeroen8215    posted on 23-08-2008 18:07
Hallo resourcers,
Had al tijdje geen goed mengpaneel meer thuis staan, welbekende Behringer djx700. Maar omdat
ikzelf 2 cdj1000's gekocht had, had ik geen geld meer om snel een goed mengpaneel te kopen.
Uiteindelijk nu toch voor een mooie prijs een ecler nuo 2 op de kop getikt die ik tweedehands ga
overkopen. Ik heb verder toch geen effecten nodig en wil eigenlijk alleen maar goede faders en een
goede 3 eq band.

Nou is mijn vraag, hoe kan je goed een 2dehands mixer testen??
Ik wil hem testen op geluidskwailteit en op gebruik....
hoe weet je bijvoorbeeld dat hij niet heeft lopen raggen met die faders??

al het gerbuikelijke gedoe met vragen om de bon enzo dat heb ik al gevraagd, hij is 1,5 jaar oud ongeveer.
alvast bedankt

What do you think about 2dehands mixer testen ??

Vote :   

Roov    posted on 23-08-2008 18:16
Alle nieuwe mixers kan je vast wel uittesten in winkels zoals feedback in Utrecht. Je kan ook even contacten met de adverteerder en zeggen dat je hem eerst wilt testen als de mixer in de smaak valt kun je hem overnemen.
jeroen8215    posted on 23-08-2008 18:19
ja precies dat is ook de bedoeling, maar als ik bij hem thuis ben waar moet ik dan op letten?
Roov    posted on 23-08-2008 18:23
Zoals je zelf al zegt, goede faders. Ff checken of ze recht zitten enzo, kijken of de mixer het geluid niet verne*kt. Dus check wat jij belangrijk vind
Bart_    posted on 23-08-2008 18:38
vraag ofdat je met de faders heen en weer mag gaan, dus testen op kraken..
Kijk ook even voor uiterlijke beschadigingen, als er ergens een hoekje van af is betekend het dat hij gevallen is.

voor de rest is het gewoon simpel.. gebruik je gezond verstand!

veel succes met je aankoop!
bambamstudio    posted on 23-08-2008 19:23
Neem je eigen hoofdtelefoon mee. Zo dan de verkoper niet zeggen: slechte kabel, slechte hoofdtelefoon en alle andere smoesjes. Zo weet je dat de faders kraken of niet.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
jeroen8215    posted on 24-08-2008 11:44
oke, het is dus handig je eigen hoofdtelefoon mee te nemen, daar heb ik wel een goede voor!
super bedankt voor de reacties, alle hulp is handig!!!

jeroen8215    posted on 24-08-2008 11:44
oke, het is dus handig je eigen hoofdtelefoon mee te nemen, daar heb ik wel een goede voor!
super bedankt voor de reacties, alle hulp is handig!!!

diddy    posted on 24-08-2008 11:49
vraag ook of je zowel de line's als de phono kan testen. Want het kan voorvallen dat een fader op line wel goed gaat maar de phono dan weer kraakt....
wizkid    posted on 24-08-2008 11:51
je kan dit ook even bekijken.
jeroen8215    posted on 24-08-2008 12:05
dat filmpje is echt handig, ga voor mezelf even opschrijven zodat ik geen puntjes vergeet...
zal ipod en hoofdtelefoon meenemen om line input te testen... hij heeft volgens mij zelf draaitafels
dus zo zou ik dan phono kunnen testen....
@ wizkid en diddy -- bedankt voor de bruikbare informatie
bambamstudio    posted on 24-08-2008 13:30
Poster: diddy
vraag ook of je zowel de line's als de phono kan testen. Want het kan voorvallen dat een fader op line wel goed gaat maar de phono dan weer kraakt....

dat komt zelden voor
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL

This is an old Topic

No new postings for 5.401 days.
 Post CommentThat would be 180 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

71 Users online: 4 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 2.671
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.054.267