Welke elementen voor zendpiraat
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

qntr0l    posted on 23-08-2008 09:29
Hallo mensen,

Ik ben voor een collega van mij op zoek naar een goed stel elementen. Hij is geen DJ, maar de plaatselijke zendpiraat. Hij moet dus goede, betrouwbare elementen hebben die mooi geluid geven.

Hij dacht zelf aan (door hem verwoord) "van die bananenelementen" van Ortofon. Wat zullen voor hem de beste Ortofon elementen zijn? Ik zie hier veel mensen met de Ortofon Pro of de Ortofon Pro S. Zijn deze beide goed, en wat is het verschil tussen deze twee?

Hij draait nu nog op citronic belt-drives, maar hier komen binnekort direct drives (welk merk en type nog niet bekend) voor in de plaats. Is het zo dat er rekening moet gehouden met verschillende bevestegingen van deze elementen?

Een heleboel vragen, maar ik ben dan ook een leek op vinylgebied. Vandaar ook mijn hulp aan jullie gevraagd! Welke elementen zijn dus voor hem aan te raden!? Het budget ligt zo rond de €80,- per element. Ik zat dus zelf te denken aan de ortofons, maar als jullie denken een beter idee te hebben hoor ik dat graag Happy, laughing

What do you think about Welke elementen voor zendpiraat ??

Vote :   

freezer    posted on 23-08-2008 09:32
dat zijn goede elementen ik heb nog een setje liggen die je over mag nemen het zijn concorde pro
qntr0l    posted on 23-08-2008 10:43
Poster: freezer
dat zijn goede elementen ik heb nog een setje liggen die je over mag nemen het zijn concorde pro

Bedankt, maar ik moet gewoon nieuwe hebben Happy, laughing.

Weet iemand toevallig wat het verschil is tussen de Pro en Pro S?
Xtremer    posted on 23-08-2008 10:54
KleurWinking my eye
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Dj_Fantasy    posted on 23-08-2008 10:56
Spec's en wat het verschil is volgens webshop XConcorde Pro:

• Frequency response: 20 to 20.000 Hz
  • Output: 5mV
  • Channel separation nominal: 20dB
  • Inductance: 450mH/ch
  • Weight: 18.5g