Welke elementen voor zendpiraat
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

qntr0l    posted on 23-08-2008 09:29
Hallo mensen,

Ik ben voor een collega van mij op zoek naar een goed stel elementen. Hij is geen DJ, maar de plaatselijke zendpiraat. Hij moet dus goede, betrouwbare elementen hebben die mooi geluid geven.

Hij dacht zelf aan (door hem verwoord) "van die bananenelementen" van Ortofon. Wat zullen voor hem de beste Ortofon elementen zijn? Ik zie hier veel mensen met de Ortofon Pro of de Ortofon Pro S. Zijn deze beide goed, en wat is het verschil tussen deze twee?

Hij draait nu nog op citronic belt-drives, maar hier komen binnekort direct drives (welk merk en type nog niet bekend) voor in de plaats. Is het zo dat er rekening moet gehouden met verschillende bevestegingen van deze elementen?

Een heleboel vragen, maar ik ben dan ook een leek op vinylgebied. Vandaar ook mijn hulp aan jullie gevraagd! Welke elementen zijn dus voor hem aan te raden!? Het budget ligt zo rond de €80,- per element. Ik zat dus zelf te denken aan de ortofons, maar als jullie denken een beter idee te hebben hoor ik dat graag Happy, laughing

What do you think about Welke elementen voor zendpiraat ??

Vote :   

freezer    posted on 23-08-2008 09:32
dat zijn goede elementen ik heb nog een setje liggen die je over mag nemen het zijn concorde pro
qntr0l    posted on 23-08-2008 10:43
Poster: freezer
dat zijn goede elementen ik heb nog een setje liggen die je over mag nemen het zijn concorde pro

Bedankt, maar ik moet gewoon nieuwe hebben Happy, laughing.

Weet iemand toevallig wat het verschil is tussen de Pro en Pro S?
Xtremer    posted on 23-08-2008 10:54
KleurWinking my eye
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Dj_Fantasy    posted on 23-08-2008 10:56
Spec's en wat het verschil is volgens webshop XConcorde Pro:

• Frequency response: 20 to 20.000 Hz
  • Output: 5mV
  • Channel separation nominal: 20dB
  • Inductance: 450mH/ch
  • Weight: 18.5g
  • Tracking force: 3 to 5 grams
  • Recommended load: 47K ohms 200pf
  • Stylus tip: Spherical
Concorde Pro S:

Ortofon Pro S retains the overall sonic properties of the standard Pro model, but provides a wider stylus for low wear as well as durabilty under demanding conditions. No matter what application, the Pro S provides remarkable versatility for virtually any setting.
  • Frequency response: 20 to 20.000 Hz
  • Output: 5mV
  • Channel separation nominal: 20dB
  • Inductance: 450mH/ch
  • Weight: 18.5g
  • Tracking force: 3 to 5 grams
  • Recommended load: 47K ohms 200pf
  • Stylus tip: Spherical
dj2dj.nl
Max-E    posted on 23-08-2008 11:31
euhm, sorry hoor, gebruiken we de search knop nog eens mensen? ik heb t zelf al vaak genoeg uitgelegd!

De zwarte heeft een grotere naald, waardoor de naald minder (snel) slijt en de plaat meer slijt!
dit heeft ook t nadeel dat t ietsiepietsie minder klinkt!

ik zou tussen die 2 voor de zilvere gaan, maar je hebt voor n 5/10 euro meer de ortofon concorde DJ S die klinkt nog wat beter en je hebt er zelfs n eleptische versie van (DJ E)

moet je NOG betere, dan moet je beslist voor de nightclub E gaan, maargoed, dan ben je 300 euro kwijt voor n setje..

mijn keuze is n jaar geleden daarom de DJ S geweest (want je kunt de DJ E reserve naald er ook op gebruiken en dan klinktie precies als de DJ EWinking my eye)
qntr0l    posted on 23-08-2008 13:48
Kijk, aan dat soort replies heb ik wat. Ik denk dat ik gewoon voor de zilveren versie ga Happy, laughing. Ook laat ik de DJ S even in mijn achterhoofd.

Alvast bedankt!

PS: Max-E ken jij toevallig een DJ danny2d uit Voerendaal? Danny Gulpen heet die jongen Winking my eye.

This is an old Topic

No new postings for 6.016 days.
 Post CommentThat would be 200.5 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

93 Users online: 39 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 19.912
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.687.927