BCD vs IDJ
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dj_Fantasy    posted on 22-08-2008 23:15
Hoi,

Vakantie loopt op zijn einde, en de centjes zijn weeral binnen.
Nu had ik graag mijn set nog wat uitgebreid.

Mijn ogen zijn gevallen op een controller van Behringer
Namelijk de BCD 2000 & 3000, mijn 1ste vraag luid al direct, wat is het grote verschil tussen deze 2 controllers?

Verder is mijn oog ook gevallen op de IDJ van Numark (wel versie 1).
Deze kost minder als de BCD's, en deze is makkelijk gebruiken i.c.m. 2x Ipod Mini's 4 of 6 gig.

Voor de BCD's zit je rond de 200 euro, en voor de IDJ+Ipod mini rond de 200 ook.

Wat zou jou keuze zijn?
En wat raad je aan, of af?

Grtz

dj2dj.nl

What do you think about BCD vs IDJ ??

Vote :   

Xitrate    posted on 23-08-2008 00:52
Persoonlijk zou ik geen van de 3 nemen. Ze zijn namelijk best wel klein en als ik ergens een hekel aan heb is het wel zitten pielen tijdens het mixen terwijl ik gewoon wil 'raggen'.. Mijn advies zou dus zijn om lekker door te sparen voor 2x JB-Systems MCD-200 o.i.d Happy, laughing
Dj_Fantasy    posted on 23-08-2008 00:58
Poster: Xitrate
Persoonlijk zou ik geen van de 3 nemen. Ze zijn namelijk best wel klein en als ik ergens een hekel aan heb is het wel zitten pielen tijdens het mixen terwijl ik gewoon wil 'raggen'.. Mijn advies zou dus zijn om lekker door te sparen voor 2x JB-Systems MCD-200 o.i.d Happy, laughing

De reden waarom ik geen 2 x Cd-spelers wil kopen is omdat ik nogal redelijk vaak nieuwe muziek download en koop, er ook wel redelijk wat heb, en niet echt het geld/tijd/zin om dit allemaal op cd te branden.

Daarom zoek ik een weg ertussen en dit is op een mp3 zetten (ipod mini & idj) of op de pc laten staan (bcd's).
dj2dj.nl
Lead    posted on 23-08-2008 01:31
Ik neem aan dat je al in de Gearbase hebt gekeken :

BCD2000
BCD3000

De BCD 3000 zitten phono preampjes op en zijn pure midi controllers.

De IDJ en IDJ2 zijn wel hele andere dingen. Je bent dan afhankelijk van de overdachtssnelheid van je iPod.

Als ik tussen deze moet kiezen zou ik voor BCD gaan, maar puur omdat je dan de computer gebruikt en geen iPod. Met een beetje software kun je veel meer als met de IDJ.
Let the BASS be louder
Dj_Fantasy    posted on 23-08-2008 01:35
Ik had al inderdaad eens de gearbase raad gepleegd net zoals een bepaalde webshop zijn comment's.
Ik geef je gelijk dat je met goede software meer kan dan de IDJ, want de IDJ heeft namelijk niet eens pitch.

Weet ook iemand of er verschil is tussen wat je mee geleverd krijgt bij de BCD 2000 en de BCD 3000?
Heb denk ik ooit eens gehoord dat er verschil zat in software, maar kan hiervan niets meer terugvinden.

dj2dj.nl

This is an old Topic

No new postings for 5.895 days.
 Post CommentThat would be 196.5 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

79 Users online: 14 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 30.066
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.045.121