Draaitafels aanschaffen ondanks 2cjds mk3 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

KesterDJ    posted on 22-08-2008 19:59
Ben ruim een jaar dj en geniet er met volle teugen van, omdat platen zo duur zijn kocht ik mij destijds 2cdj's 1000 mk3... Nu een jaar later in het bezit van Serato wil ik me 2 technics 1200mk5 kopen. Waaorm simpel, zij draaien en ik ben ervan overtuigd dat zij je als dj naar een hoger niveau brengen. Bv scratchen...

Voor mij is een cdj juist hetzelfde als een TT, maar het jammere is dat hij niet draait en dat het niet zoveel charme heeft... Is dit een gewaagde keuze?? Of moedigen jullie dit aan?

Graag geen discusie over cdj's of tt's... Ik ben van mening dat als: gelijk welk dj toestel een liedje maar niet voor jou gelijk zet dat het als een waardig dj toestel kan beschouwd worden. Een charme maakt je voor jezelf uit, en die gaat mij bij naar tt's...

PS: wat ik jammer vind is dat de pitch bij technics sl 1200mk5 maar 8% is... Ik ben nu intussen al gewoon om tracks (oude liedjes) op +15% te draaien tussen mijn techno heen...
User edit by KesterDJ on 22-08-2008 @ 20:16:20 (46%)

What do you think about Draaitafels aanschaffen ondanks 2cjds mk3 ??

Vote :   

Tekhead    posted on 26-08-2008 01:56
Poster: Illusion
@ Tekhead: Zit daar nog zoveel verschil in dan? heeft dat niet grotendeels met de naald te maken die je gebruikt?

Idd deels wel, maar van die speciale scratchnaald had ik eerder ook al vermeld. Het grote verschil tussen een scratch en ander naald is hoe de punt geslepen wordt, bij een scratchnaald wordt ze volledig rond geslepen, en is ze ook iets langer, speciale scratchvinyl is toch een aanrader, zeker als je het nog moet leren, de groeven hiervan worden scherper van hoek en dieper gegroefd dan een gewone naald, een zeer groot verschil toch, in klank en gevoel, en wat betreft de vestax-en, dat zijn echte battletable's, met de iedeale afmetingen van platter, arm en case, en is inderdaad wel degelijk een verschil.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.952 days.
 Post CommentThat would be 198.4 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

55 Users online: 15 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 11.384
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.358.767