Draaitafels aanschaffen ondanks 2cjds mk3 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

KesterDJ    posted on 22-08-2008 19:59
Ben ruim een jaar dj en geniet er met volle teugen van, omdat platen zo duur zijn kocht ik mij destijds 2cdj's 1000 mk3... Nu een jaar later in het bezit van Serato wil ik me 2 technics 1200mk5 kopen. Waaorm simpel, zij draaien en ik ben ervan overtuigd dat zij je als dj naar een hoger niveau brengen. Bv scratchen...

Voor mij is een cdj juist hetzelfde als een TT, maar het jammere is dat hij niet draait en dat het niet zoveel charme heeft... Is dit een gewaagde keuze?? Of moedigen jullie dit aan?

Graag geen discusie over cdj's of tt's... Ik ben van mening dat als: gelijk welk dj toestel een liedje maar niet voor jou gelijk zet dat het als een waardig dj toestel kan beschouwd worden. Een charme maakt je voor jezelf uit, en die gaat mij bij naar tt's...

PS: wat ik jammer vind is dat de pitch bij technics sl 1200mk5 maar 8% is... Ik ben nu intussen al gewoon om tracks (oude liedjes) op +15% te draaien tussen mijn techno heen...
User edit by KesterDJ on 22-08-2008 @ 20:16:20 (46%)

What do you think about Draaitafels aanschaffen ondanks 2cjds mk3 ??

Vote :   

Xtremer    posted on 22-08-2008 20:06
Ik moedig je aan om 2 TT's te kopen. Vergeet niet dat een echt goede DJ op gehoor moet kunnen mixen, op het zelfde tempo als op je CDJ's. Het enigste nadeel aan vinyl en TT is de prijs en onderhoud. Bij een CDJ hoef je geen laser te vervangen als je er veel mee scratched en kost een CD met 15 tracks €10,-- en een vinyl van 2 á 3 tracks kost hetzelfde. De feeling is natuurlijk heel anders op een TT, naar mijn mening een prettig gevoel:D! De set 2x CDJ-1000 MK3, 2x Technics SL-1200 MK5 en de DJM-800 is een ultieme DJ droom en geeft je de beste kansen om te oefenen thuis en de draaien buitenshuis! Geld natuurlijk ook voor andere TT-CDJ-DJM combi'sWinking my eye. Succes met je aankoop:D!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
timm    posted on 22-08-2008 20:07
Poster: KesterDJ
Ik ben van mening dat als het DING het liedje maar niet voor jou gelijk zet dat het door de beugel kan...

Zou je die laatste zin even opnieuw willen formuleren? Ik snap hem eerlijk gezegd niet, maar het onderwerp vind ik zeer boeiend, want ik bevind me namelijk PRECIES in hetzelfde schuitje Happy, laughing
User edit by timm on 22-08-2008 @ 20:08:29 (82%)
Illusion    posted on 22-08-2008 20:13
Hij bedoeld dat er hier over het forum dikke discussies gaan over het mixen tussen vinyl, cd, en mp3's.

Ik moedig je absoluut aan! Ik draaide altijd cd, totdat ik vinyl ontdekte bij iemand. Ik was verliefd!!! Vinyl is zoo mooi, het rond draaien van een gedrukte ronde vinyl plaat, die JIJ mag besturen!

De mindere kant is dat het duur is. Maar dat maakt niet uit. Ik heb zeker al wel voor 900 euro aan vinyl! Ik ben er erg trots op. Daarnaast  is het ook fijner om je te laten zien met Vinyls dan met cd's.

Ik vind het absoluut een goede keuze, het is echt een leuke hobby/passie die je wilt uitoefenen, en je het uitbreiden door de Oldskool method van mixen te gebruiken!

Dus doen:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
KesterDJ    posted on 22-08-2008 20:20
Wel geld... Ik heb Serato intussen... En de jeugd is al voorbij en dan kan je centjes verdienen heSmile having fun En aangezien ik zo ontzettend leef voor het draaien aarsel ik niet voor te investeren! Bij cdj's kan je cue'n enzo... Dit maakt je wat lui vind ik... Ik denk bij vinyl dat je gewoon jouzelf naar een hoger niveau hoger opkrikt doordat ze jou verplichten jouw oren continue te gebruiken...

En een persoonlijke ondervinding:
Sta je op een feestje met cdj's, dan zit iedereen op jou te kijken met ogen van "doe iets" terwijl je bezig bent. Tegen bij vinyl, zien de mensen dat je bezig bent omdat er een  "optisch" effect is => de platter draait . Hopelijk heb ik geen last van de 8% pitch...

ps: als je veel draait, versleiten jouw platen dan niet heel snel?
User edit by KesterDJ on 22-08-2008 @ 20:53:51 (16%)
Nico_26    posted on 22-08-2008 22:22
TT's is wel een totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal ander gevoel! Maar je bent ervoor of ertegen. Zeker als je CDJ's gewoon bent. Happy, laughing
Maar ik ben ervoor! :d
Xtremer    posted on 22-08-2008 22:27
ps: als je veel draait, versleiten jouw platen dan niet heel snel?

Tuurlijk gebeurt dat, dit geld ook voor je naald, hoe meer draai uren hoe sneller hij sleit.
En nog wat anders... Heb je al eens naar de Technics SL-1210M5G's gekeken? Echt ik ben verliefd op die TT'sCool!
dj_double_x    posted on 22-08-2008 22:59
Kies voor de SL 1210 M5G en het beperkte pitchbereik is opgelost!
Je hebt dan een bereik van +/- 16%.

Succes!
User edit by dj_double_x on 22-08-2008 @ 23:01:08 (2%)
Convert    posted on 22-08-2008 23:19
Jep de M5G heeft 16pitch is wel wat duurder.
Ik draaide oook voorheen op cd's maar sinds vinyl wil ik niet anders het is gwoon het gevoel, het aankomen met een dikke platentas Happy, laughing Tis egt tof ik raad het je aan Winking my eye
KesterDJ    posted on 23-08-2008 09:20
Poster: DJ-Xtremer

Tuurlijk gebeurt dat, dit geld ook voor je naald, hoe meer draai uren hoe sneller hij sleit.
En nog wat anders... Heb je al eens naar de Technics SL-1210M5G's gekeken? Echt ik ben verliefd op die TT'sCool!

Ja hij is slechts 100euro duurder, maar heb horen zeggen dat de pitch van DENON is, en niet de waarde heeft van de 1200mk5... OP feestjes en disco's kom je de m5g's ook nauwelijks tegen hé... Ondanks hun 16% pitch...
Xtremer    posted on 23-08-2008 09:45

Ja hij is slechts 100euro duurder, maar heb horen zeggen dat de pitch van DENON is, en niet de waarde heeft van de 1200mk5... OP feestjes en disco's kom je de m5g's ook nauwelijks tegen hé... Ondanks hun 16% pitch...

Ik wil niet vervelend doen hoor:P:

Helemaal rechts boven (Qrimetime 2007)

Links onder (Defqon 1 2008)

Links (Defqon 1 2008)

De SL-1210M5G zie je tegenwoordig steeds meer op feesten en events, ik geloof echt niet dat Technics na jaren lang de beste te zijn Denon pitchfaders gaat gebruikenCool.
User edit by Xtremer on 23-08-2008 @ 09:47:06 (1%)
KesterDJ    posted on 23-08-2008 09:51
Ja ik zou dat ook raar vinden, ik kan maar zeggen wat ze in de winkel zeiden hé...
En een winkelier gaat toch niet een duurder product afbrekenConfused Ik weet het niet, miss is er iemand die het duidelijk weet of die pitch echt van Technics is...
Xtremer    posted on 23-08-2008 09:54
Vraag het Twello hij heeft de SL-1210 M5G'sWinking my eye.
Max-E    posted on 23-08-2008 11:38
ik zou niet eens voor technics sl's gaan, die apperaten zijn al 30 jaar oud, de m3d en de mk5/m5g niet, maargoed t is dezelfde motor..

ik zou voor Synq XTRM.1 / reloop 6000/ american audio htd 4.5(kan t mishebben over de nummers van de draaitafels, i.i.g de draaitafels met 4.5 f/kg kracht, en n metale behuizing, stanton hebben ook goeie, maar de st.120 heeft n plastice bovenkant, waardoor je tikken ERG hoort!)

voordelen van die draaitafels? meer kracht, n targetlight wat geen fortuin kost om opnieuw licht te laten geven(als je zelf niet handig genoeg ervoor bent..), 78 toeren, keuze uit 10/20/50 % pitch en ook n beetje het modernere uiterlijkWinking my eye ikzelf vind de kracht van n technics sl 1200/1210 veel te zwak, maargoed, das mijn meningWinking my eye!
Illusion    posted on 23-08-2008 12:01
Ja ik zou dat ook raar vinden, ik kan maar zeggen wat ze in de winkel zeiden hé...
En een winkelier gaat toch niet een duurder product afbrekenConfused Ik weet het niet, miss is er iemand die het duidelijk weet of die pitch echt van Technics is...

Hmmm van die pitch geloof ik niks van. En in een winkel hoefen ze ook niet altijd gelijk te hebben. Tís net als bij ICT. Ik heb stagegelopen bij een groothandel en zat daar op de helpdesk. Onze klanten (de computerwinkels) wisten zelf echt helemaal NIKS op het gebied ICT, en belden ons als de computer niet wilde starten, oja zeiden ze, de stekker zit er niet in.

Ik weet niet hoe het is in dit vak, maar niet iedereen heeft er zoveel verstand van. Misschien had je toevallig wel iemand in je gesprek, die alleen op zaterdag werkt zegt dus niks.

Ben het verder helemaal eens met Max-E hier boven mij!
freezer    posted on 23-08-2008 12:08
inderdaad die oem bakken hebben veel meer functies dan technics
ik had voor mijn technics vestax tts die waren veel sterker dan technics
maar ja heb nu toch 2 technics staan ze zijn wel goed en degelijk
Illusion    posted on 23-08-2008 13:55
Technics zijn echt wel goed. Inmiddels zijn er ook OEM tt's die wel gelijk zijn met technics, maar de MG5,s hebben echt wel even een sterker motortje kan ik je zeggenWinking my eye
KesterDJ    posted on 23-08-2008 14:37
Ja maar als ik iets koop heb ik graag een standaard, zodat je je niet hoeft aan te passen ergens...

Vandaar de Technics, nu nog die mg5 of mk5... Ik zou het niet weten...
tairip    posted on 23-08-2008 14:45
M5G, die heeft 16% pitch! Is wel makkelijk voor oudere platen.
KesterDJ    posted on 23-08-2008 15:19
Poster: tairip
M5G, die heeft 16% pitch! Is wel makkelijk voor oudere platen.

En heeft die pitch dan dezelfde nauwkeurigheid en is hij even handig als die van de mk5Confused Want hij is digitaal. Meestal als er een nieuw product uitkomt, wordt het oude geownd. Maar in dit gevaal blijft de mk5stand houden, en hoor ik niet zoveel van de mg5...

Is net alsof een cdj 800 beter zou boeren als een cdj 800 mk2...
User edit by KesterDJ on 23-08-2008 @ 15:21:54 (97%)
Max-E    posted on 24-08-2008 10:00
Ja maar als ik iets koop heb ik graag een standaard, zodat je je niet hoeft aan te passen ergens...

Vandaar de Technics, nu nog die mg5 of mk5... Ik zou het niet weten...

euhm, standaard? je ziet overal waar geen resident dj is die met vinyl draait n technics staan of helemaal niks, simpelweg omdat ze er dan al 10 jaar staan, en waarschijnlijk flink afgepijgert zijn..

is er wel n resident dj, dan vind je er bijna altijd de synq xtrm.1, simpelweg omdat deze de beste isolatie heeft, waardoor schokken minder doorkomen (bijna net zo goed als de technics, daarom staat die hier ookWinking my eye) heb trouwens ook al vaker numarks en american audio's gezienWinking my eye!

Wat denk je zelf over digitaal, denk je dat de pitchfaders beter zullen zijn van n technics van 30 jaar geleden?

ja goed, technics zijn echt niet slecht, maar toch ga ik liever voor veel functies, je koopt ook geen pioneer cdj200 in plaats van n cdj 400 omdat de cdj 200 zich al bewezen heeft en ouder is en de cdj 400 meer functies heeft en nieuw is, dat slaat toch ook nergens op?!
Glorious-D    posted on 24-08-2008 15:03
technics , synq enzo mag misschien wel een sterkere moter hebbe, maar welke dj start zijn plaat door egt op de start button te duwen ? en waarom moet er zoveel verschillende pitche zijn, als je 2 liedjes mixt, gaaje der tog geen van 120 bpm en een van 140 bpm mixen ? en naart schijnt is de technics pitch het nauwkeurigste, en een overgang die perfect op elkaar loopt, is toch 1 van de belangrijkste dingen, niet ?
kan er natuurlijk naast zitten, als het zo is, zeg je het maar :P. nooit te oud om te leren Happy, laughing.
Twello    posted on 24-08-2008 15:50
SL1210m5g all the wayCool gewoon de beste Cool Ik heb een mk2 en een m5g en ik moet zeggen het verschil is wel heel groot!
Convert    posted on 24-08-2008 16:00
Als mijn Reloopjes afgeragt zijn en ik nieuwe tt's moet zou ik op die moment graag voor de Technics gaan, zelf weet ik niet welk type maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Ik zou denk ik gwoon voor Technics gaan omdat ze gwoon al zo lang bestaan en die dingen zien er soms niet uit! maar die plater draait altijd ze zijn bijna niet kapot te krijgen :P Volgens mij is de levensduur van Technics LANGER is dan die oem spelertjes die door chinezen worden gemaakt waar iedereen een sticker op plakt :S Daarmee wil ik niet zeggen dat Technics niet in China(of daar in de buurt) wordt gemaakt.
Tekhead    posted on 25-08-2008 02:32
Poster: DJ-Xtremer
Ik moedig je aan om 2 TT's te kopen. Vergeet niet dat een echt goede DJ op gehoor moet kunnen mixen, op het zelfde tempo als op je CDJ's. Het enigste nadeel aan vinyl en TT is de prijs en onderhoud. Bij een CDJ hoef je geen laser te vervangen als je er veel mee scratched en kost een CD met 15 tracks €10,-- en een vinyl van 2 á 3 tracks kost hetzelfde. De feeling is natuurlijk heel anders op een TT, naar mijn mening een prettig gevoel:D! De set 2x CDJ-1000 MK3, 2x Technics SL-1200 MK5 en de DJM-800 is een ultieme DJ droom en geeft je de beste kansen om te oefenen thuis en de draaien buitenshuis! Geld natuurlijk ook voor andere TT-CDJ-DJM combi'sWinking my eye. Succes met je aankoop:D!

FF vermelden wat nog beter is, denk ik, als je de TT's wil gebruiken, alleen voor te scratchten, zou ik eerder de vestax aanbevelen, die zijn al jaren marktleider bij de hip^hoppers e.a. scratch dj's, je schaft speciale scratch-vinyl aan en je plaatst een speciale scratchnaald en je kan voor een hele tijd verder. Als je alg. wil draaien alleen maar voor de SL's gaan, daar kan je ongeremd op oefenen, die krijg je niet stuk, tegenover cdj's, die het niet zolang gaan uitzingen
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Illusion    posted on 25-08-2008 12:42
@ Tekhead: Zit daar nog zoveel verschil in dan? heeft dat niet grotendeels met de naald te maken die je gebruikt?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

76 Users online: 6 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 3.754
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.067.333