Welke In-Ears? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xtremer    posted on 18-08-2008 19:14
Ik heb binnekort mijn iPhone 3G 16GB Wit en heb daarvoor een setje In-Ears nodig. Ik heb de V-Moda Vibe Duo al binnen gekregen, maar tot mijn grote verbazing heb ik nog nooit zoiets slechts gehoordCool! Te veel bass en een slechte of veel te hoge toon.
Daarna ben ik naar iCenter geweest die mij vervolgens wezen op de Bose In-ears. Prachtige look, maar het geluid is te vergelijken met de V-modaCool. Ik ben nu van plan de Philips SHE-9850/00 uit te proberen... Ik heb al eens eerder Philips In-Ears gehad, klonken perfect, maar paste niet goed in mijn oorCool. Hebben jullie tips over goede In-Ear oordopjes dan hoor ik het graag! Mijn budget is €99,00 en het liefst NIET via een webshop.

V-Moda Vibe Duo Headset  
      (V-Moda Vibe Duo)                      (Bose In-Ears)                    (Philips SHE-9850/00)
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 23-08-2008 @ 08:19:16 (100%)

What do you think about Welke In-Ears? ??

Vote :   

Boyd    posted on 18-08-2008 20:14
De looks zien er zeer goed uit!

Rick van de platenzaak waar ik altijd kwam(die nu dicht is) had ook een keer een setje liggen, zijn goed afgewerkt en geven een goed geluid met een stevige bas!
Basrose    posted on 18-08-2008 20:16
Ja ik hoor ook graag wat je ervarinen ermee zijn.. indie standaard oordopjes mis ik toch echt wel veel bass
Xtremer    posted on 18-08-2008 20:25
Poster: Basrose
Ja ik hoor ook graag wat je ervarinen ermee zijn.. indie standaard oordopjes mis ik toch echt wel veel bass

Had hiervoor Sony Ericsson HPM-70 of 75 Headsets, over de bass is niet te klagen, maar wel over de kwaliteit van het draad. Daarom ben ik ook zo opzoek naar stevige headsets zoals deze. De V-Moda is namelijk niet van standaard rubber draad, maar met stof of viber bekleed. Eens kijken hoe het klinkt, volgens Prozei zijn het goede kwaliteits oordopjesWinking my eye.
Boyd    posted on 18-08-2008 21:03
Die van Bose zijn ook erg goed, kosten 100€ per setje. Die heb ik zelf namelijk, de draad is alleen iets minder.

Het draadje van die v-moda deed me erg denken aan strijkijzersnoer!
Convert    posted on 18-08-2008 21:03
Denk dat het ook wel goed is :P maar ff offtopic hoord deze wel in Selling en Buying ? :P Denk eerder in Pro Audio Winking my eye
Ferrox    posted on 18-08-2008 21:06
Ben je niet veel goedkoper en BETER uit met een microfoontje en een koptelefoonstekker op dat microfoontje?

Dan kun je er namelijk iedere koptelefoon op hangen die je wil.
tairip    posted on 18-08-2008 21:08
Poster: Ferrox
Ben je niet veel goedkoper en BETER uit met een microfoontje en een koptelefoonstekker op dat microfoontje?

Dan kun je er namelijk iedere koptelefoon op hangen die je wil.

Ik begrijp je omschrijving niet!
Boyd    posted on 18-08-2008 21:10
Die v-moda, is ook meteen een headset voor je iphone!

Ferox zegt, je kan volgens mij beter een adapter voor in je iphone kopen met daarop een los microfoontje en een losse headphone?
Ferrox    posted on 18-08-2008 21:39
Zoiets als dit:
http://www.ilounge.com/index.php/reviews/entry/monster-isonitalk-hands-free-microphone-for-iphone/

Volgens mij heb je er ook bij waar de koptelefoon aansluiting op de microfoon zit.

Ze hadden het er op tweakers over, ik ga alleen niet dat gehele topic doorspitten om het terug te vinden.

Ik vind het in ieder geval absurt duur voor "speciale" doppen voor de Iphone. (ik weet echter niet of je die weer wel in een ander apparaat kunt gebruiken)

Sorry voor de vage omschrijving... Beetje moe enzo... haha

Edit: Dit dus
User edit by Ferrox on 18-08-2008 @ 21:43:18 (3%)
Xtremer    posted on 21-08-2008 19:34
Een review over deze headset heeft geen zinWinking my eye. De geluidskwaliteit die je op de WC pot vormt klinkt nog beterCool. Echt wat een miskoop, mensen koop deze headset NIET! De hoge tonen klinken gewoon K-U-T en er zit veel en dan ook veelste veel bass in!!!  Bespaar jezelf dus €99,00 of €119,00 door deze bagger te laten liggen waar die hoort!
Gery    posted on 22-08-2008 10:24
met ale respect, maar eigenlijk zijn oordopjes helemaal niet zo gezond om dragen! Hoe dichter de geluidsbron bij het trommelvlies hoe slechter voor je oren.  Een half uurtje met je in-ears aan is veel schadelijker als een half ur draaien naast een monitor....

De standaard dopjes hebben niet zo'n goede bass, zitten niet diep in je oren maar zijn wel beter op het gebied van gehoor bescherming...

just my 5 cents Happy, laughing
DJ - Producer
Ferrox    posted on 22-08-2008 11:00
Poster: Gery
met ale respect, maar eigenlijk zijn oordopjes helemaal niet zo gezond om dragen! Hoe dichter de geluidsbron bij het trommelvlies hoe slechter voor je oren.  Een half uurtje met je in-ears aan is veel schadelijker als een half ur draaien naast een monitor....

Dat is dus regelrechte bullshit. Het gaat om dB's en niet om de afstand. Het voordeel van dichter bij de oren is dat er minder vermogen nodig is om hetzelfde geluidsniveau in je oor te bereiken. Ik durf er om te wedden dat alle boothmonitoren meer vermorgen hebben dan zo'n oordopje.

Overigens komen de schadelijke frequenties net zo hard uit een in-ear dopje dan de standaard doppen als uit de monitor booth. Deze frequenties zijn namelijk vrij hoog en met afstand worden deze minder gedempt (mits je rechtstreeks naar de bron kunt luisteren).

Gehoorbescherming heb je zelf in de hand met de volumeknop. Ik ben trouwens vóór in-ears, omdat die vele malen beter klinken. met deze oordoppen heb ik geen ervaring. Wel met de sony varianten, waar ik erg over te spreken ben (loop daar al een jaar of 7 mee rond, tot nu toe 1 stuk echt versleten). Een vriend van mij heeft deze ook, en zijn kabel was bijna compleet gestript, maar er zat nog geen kabelbreuk in. Dat zegt veel over de kwalliteit van de gebruikte onderdelen. Daarom zou ik een los microfoontje pakken en zelf kiezen welke oordoppen ik er op wil hebben. (in mijn geval dus de sony's)

Maar om op Gery terug te komen, het is helemaal niet waar. Het gaat om decibels in combinatie met frequenties. En niet de afstand tot het trommelvlies.
Lead    posted on 22-08-2008 17:33
Het draait inderdaad omde Decibels op je oren en niet zozeer hoever de speaker van je oor af is.

MAAR als je je volume niet aanpast aan oordopjes tov hoofdtelefoon is het WEL slechter voor je.

Ik heb pas ook de schaar gezet in die ellendige propjes die je bij de iPod krijgt, wat een wanhopige dingen zijn dat. Ik heb even bij ons op de zaak gekeken en gebruik nu deze Pioneer dopjes. Kosten 20 euro en klinken denk wel 10x beter...
Let the BASS be louder
Xtremer    posted on 22-08-2008 18:42
Poster: Lead
Het draait inderdaad omde Decibels op je oren en niet zozeer hoever de speaker van je oor af is.

MAAR als je je volume niet aanpast aan oordopjes tov hoofdtelefoon is het WEL slechter voor je.

Ik heb pas ook de schaar gezet in die ellendige propjes die je bij de iPod krijgt, wat een wanhopige dingen zijn dat. Ik heb even bij ons op de zaak gekeken en gebruik nu deze Pioneer dopjes. Kosten 20 euro en klinken denk wel 10x beter...

Zijn deze bij de Media Markt ofzo te koop?
In iedergeval in Alkmaar:P?

Heeft er iemand ervaring met de Philips SHE9850/00? Deze headset kost €99,00 en de reviews zijn wel goed over de dopjes. Ik wil namelijk echt een goede set oordopjes hebben voor me iPhone, ik luister erg veel muziek namelijkWinking my eye.
User edit by Xtremer on 22-08-2008 @ 18:42:46 (3%)
Nico_26    posted on 22-08-2008 18:48
Niiiice maar zo duur voor oortjes :s
Offtopic @xtremer ---> pas goed op met je iphone 3G want die geraken heel makkelijk overhit door de plastieke achterkant en dus zéker niet in de zon laten liggen! Gewoon al een tip. Want een vriend van mij heef ook een 3G en die was na 2 weken al kapot :S
User edit by Nico_26 on 22-08-2008 @ 18:48:26 (4%)
Xtremer    posted on 22-08-2008 19:23
Poster: Nico_26
Niiiice maar zo duur voor oortjes :s
Offtopic @xtremer ---> pas goed op met je iphone 3G want die geraken heel makkelijk overhit door de plastieke achterkant en dus zéker niet in de zon laten liggen! Gewoon al een tip. Want een vriend van mij heef ook een 3G en die was na 2 weken al kapot :S

Ja dat zou heel goed kunnen! Ik was vandaag even in de T-mobile shop hier in Alkmaar en daar kwamen allemaal mensen met iPhone problemen... De iPhone ging wel aan, alleen bleef hij hangen op het opstartscherm (het Apple logotje). Ook zaten er mensen die het niet goed hadden gejailbreakt, maarja je bent ook wel slim om daar je iPhone voor op te offerenCool. Verder hoor ik veel mensen klagen over slecht bereik en een zwak GPS signaal, met de binnekort geïntroduceerde update moet dit verholpen zijn.

Ik heb vandaag Apple gebeld om mijn geweldige (Uhhumm) V-moda Headset en de cover voor de iPhone weer te retouren. De cover die ik had gekocht was de Confour Design iSee, een transparante beschermcover voor de iPhone 3G. De V-moda headset is een echte afgang voor iPhone en MP3 speler gebruikers! De V-moda heeft een te sterke bass en een te velle hoge toon, 100% overkill, gewoon bagger voor je oren. Ik krijg binnen 9 dagen mijn geld terug en dan ga ik kijken voor de Sony oordopjes.
Xtremer    posted on 23-08-2008 08:20
Iemand nog tips, topic even aangepast, hoor het graag:D!
Cyspoz    posted on 23-08-2008 09:38
Op http://gathering.tweakers.net hebben ze ook een groot topic hier over lopen of over gehad. Ik kan het helaas zo snel niet meer vinden, maar als je even zoekt in hun audio forum dan vind je het misschien wel. Daar vind je namelijk ook nog heel veel ervaringen terug van gebruikers.
RoyBeware    posted on 23-08-2008 11:14
Ik heb Sennheiser in ear oordopjes bij de Dixons vandaan. (als ik een winkel mag noemen, sorry anders)
Kosten 50,- en vond ik voldoende. Erg goed geluid, zoals altijd bij Sennheiser....

Loop er anders eens langs.
Dj_Fantasy    posted on 23-08-2008 11:18
Waarom ga je niet naar het lager segement van Shure?
dj2dj.nl
Xtremer    posted on 23-08-2008 11:26
Poster: Dj_Fantasy
Waarom ga je niet naar het lager segement van Shure?

Hebben die In-ears van €99,00 dan:P? Heb tot nu toe alleen de E4C gezien en die is €299,00Cool.

@ Roy-776: De Senheizers heb ik ook al getest, de vriend van mijn zus heeft een setje Senheizers van €79,00 en vind ze echt niet mooi klinkenUnhappy. De Bass is perfect alleen die hoge tonen vind ik niet mooi...

Weet iemand een plek waar je In-ears goed kunt testen? Ik heb het bij Media Markt gevraagd, maar daar staan ze raar te kijken als je ze wilt testen...
Dj_Fantasy    posted on 23-08-2008 11:29
De wel bekende dj-webshop heeft ze liggen vanaf €85, dus jaWinking my eye
dj2dj.nl
Xtremer    posted on 23-08-2008 11:32
Poster: Dj_Fantasy
De wel bekende dj-webshop heeft ze liggen vanaf €85, dus jaWinking my eye

De Shure SCL2? Hmm.. Ik zal eens kijken of ze ook ergens in de winkel liggen. Thanks voor de tip!
Dj_Fantasy    posted on 23-08-2008 11:34
Ja de shure SCL2, voor iets meer de SE110
dj2dj.nl
Tizio    posted on 23-08-2008 12:17
Heheh he mede iphone bezittert! Ik heb de 16 GB zwart, alleen de kwaliteit van die oordopjes is om triest van te worden, toen ik ze het eerst gebruikte hoorde ik zelfs gewoon gekraak! en ze zitten ook gewoon niet lekker in mn oren.. De oordopjes met zo'n staafje van de oude oude ipod zijn echt heel veel beter! zitten goed en geven ook goed geluid!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

140 Users online: 15 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 26.655
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.926.117