Sowieso macbook.. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 18-08-2008 14:46
Fellows,

Na een tijdje van reseach ben ik tot de conclusie gekomen dat een macbook de keuze voor mij is. Nu mijn vraag. Apple heeft in de klasse macbook 3 opties.
De eerste is een met een 2.1Ghz Macbook met een combodrive en 1gb aan intergeheugen. Voor 200 eppies meer heb je een 2.4Ghz Macbook en 2gb aan intergeheugen + 40 Gb meer hd en superdrive.Wat ik wou doen is die van 2.4Ghz nemen. Maar nu herinner ik mij dat iemand zij dat je gewoon de cheapste moet kopen en er meer interngeheugen in moet plaatsen. Die dingen kosten idd niks meer. e22 voor een reepje van 1Gb.
Dus voor een systeem van 2.1Ghz en dan 2Gb aan intern en 40Gb minder bespaar je ronde de 150euro.
Is dat het wel waard.?!

What do you think about Sowieso macbook.. ??

Vote :   

RoyBeware    posted on 20-08-2008 11:35
ga je er mee on the road dan is een Macbook erg handig.
Ook voor school e.d.

Ga je hem alleen voor thuis gebruiken en producing, dan een IMac.
Heb je meer hardware voor t zelfde geld als de Macbook.

Aan jou de keuze dus.
Overigens kan je in veel webshops Mac compatible geheugen kopen.
Bij Apple zelf is t vrij prijzig net als HDD's... Mocht je het niet zelf kunnen of durven plaatsen is dat een andere zaak.
zalo    posted on 20-08-2008 11:47
macbook pro is natuurlijk het beste é
Antoine88    posted on 20-08-2008 11:59
Mac pro is ook weer Te duur.
Macbook gaat mee voor on the road en school gebruik.

Ik ben gewend opslag te gebruiken op een externe hdd. Om het systeem lekekr snel te houden. Of, dat deed ik tenminste voor xp. Wellicht is dat voor de mac niet nodig, dan zal er gewoon een dikkere hdd in gaan.
TaktiK    posted on 20-08-2008 12:04
Je moet er wel mee rekening houden, dat als je programma's zoals photoshop enzo wil gebruiken dat die niet zo heel snel draaien op een macbook. Het kan natuurlijk zijn dat dit niet van toepassing is voor jou. Een MacbookPro is wel een pak duurder (€1800 tov €1150 voor een macbook) maar als je het geld zou hebben haal je het er uiteindelijk wel uit vind ik. Maar dat hangt natuurlijk af van waarvoor je hem gebruikt. Zolang het niet erg grafisch is, is een Macbook goed genoeg.

En een Macbook ondervind op den duur ook we hinder van een te volle harde schijf hoor. Maar dat is pas na een jaar of 3 (bij mij toch).
Antoine88    posted on 20-08-2008 12:11
Nee grafisch gebruik zal het niet worden.
Toch is de Macbook de oplossing voor mij. Deze is namelijk wat mobieler dan de Pro. Die is iets te groot. Dus je kan me niet ompraten. Cool
TaktiK    posted on 20-08-2008 13:55
not even trying to Happy, laughing
het was maar gewoon voor de zekerheid. Ik wou ook eigenlijk een Macbook omdat die draagbaarder is, maar omwile van mij studierichting (multimedia design) was het meer aangeraden om de MacbookPro te nemen. En om eerlijk te zijn, nog geen seconde spijt van gehad. Happy, laughing
Tekhead    posted on 21-08-2008 02:17
Ga voor de 2,4 Ghz, origineel, perfecte werking en superdrive aanwezig
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Stevenvdvorm    posted on 21-08-2008 17:09
Ik zou ook voor de mac gaan,

ik heb er zelf ook 1, ik vind het toch jammer dat apple zo populair word!

Ik vind dat apple echt gebruikt moet worden, omdat je ervan houd. Ik zie tegenwoordig moeders die echt niks van pc's afweten met apples lopen. Ze doen het meer voor de show want het is een soort trend geworden. 

Niks met het topic te maken, maar ik denk dat veel mensen ook er zo over denken
jannickv    posted on 21-08-2008 20:14
ik ga zaterdag om mijn macbook Happy, laughing
TaktiK    posted on 22-08-2008 12:18
Jep, je moet een mac kopen als je hem kunt gebruiken. En niet als fashionitem. En daar zit voor het ogenblik een probeem vindt ik. Ze zijn te trendy geworden.

This is an old Topic

No new postings for 6.017 days.
 Post CommentThat would be 200.6 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

91 Users online: 35 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 22.472
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.690.487